Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd/hjelp til valg av bil og motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd/hjelp til valg av bil og motor

    Først bil. Valget står mellom Shepherd V10, Serpent 733 og Xray NT1.
    Har 720 nå, fornøyd men vil ha noe som er lettere å skru på. Alle andre her har 733 og da vil jeg ha noe annet, men den er tight og fin.
    Tittet på V10 og likte hvor enkel den var og mekke på.
    Xrayen lurer jeg mest på om den er like slarkete i kulelinkene som T3'11 er??

    Motor. Har en grp sport touring som holder f.eks Rb på strekkene men taper kraftig ut av svingene og aksen, er det bare justeringer som skal til??? første fuelsesongen min..
    Hvilke motorer bruker folket???

    Håper på god hjelp her Takker på forhånd.
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

  • #2
    Hei.

    Jeg tar opp denne igjen jeg. Jeg er også ny, og har funnet ut at dette er klassen med tanke på hva som finnes i nærområdet. Har ikke kjørt rc bil på sikkert 6-7 år. For min del blir Hvervenbukta nærmeste bane. Nå som vinteren er her kan jeg nesten ikke vente på å få satt i gang med og skru sammen ny bil. Derfor begynner jeg med bil. Motor osv skal vel alltids ordne seg. Jeg ser at pris messig er det jo ca det samme hva man velger av de nevnte modellene over. Derfor kan man vel også som nybegynner like godt kjøpe ordentlig med en gang. Så da blir spørsmålet litt som over. Hvilke av de nevnte bilene er og anbefalle til en nybegynner? Man burde kanskje gå for noe som kjøres av de andre lokale, med tanke på deler osv.

    Jeg ser at xray har for vane og komme med ny bil årlig, og det gjør de vel kanskje i år også. Så jeg heller vel litt mot nt1. Jeg er åpen for alle tips.

    Comment


    • #3
      Jeg endte opp med Shepherd V10. Fikk tilbud om en pent og lite brukt til bra pris, samt at jeg likte hvor lett den var å skru på.
      Tror egentlig at uansett hva du velger av disse 3 bilene så blir du fornøyd. Og alle 3 får du deler til i Norge, Serpent får du hos www.serpent.no i Sandefjord, Xray får du hos www.antrade.no på Ski og Shepherd får du hos www.rcland.no i Oslo. Har veldig god erfaring fra alle 3 når det gjelder service og utvalg.

      Men samtidig så er det greit at andre på bana har samme bil da det blir litt lettere å få hjelp til set-up samt få lånt/kjøpt deler på bana.
      Tipper Xray kommer med ny bil iløpet av februar, di to andre muligens til høsten...

      Lykke til.
      Espen Jensen
      -----------------------------------------------------
      Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

      Comment


      • #4
        Tusen takk for svar. Ser at Shepherd V10 får mye ros for å være enkel å skru på. Er det alikevel så mye forskjell fra en nt1 feks? Bare spør da jeg ikke har så mye erfaring innen dette. Tenker jo at en bil som er enkel å skru på er et kjempe pluss for en nybegynner som kanskje ryker på en og annen runde med sammenstøt med diverse elementer. Sånn sett tenker jeg at en bil som er lett å sette opp samt lett og skru på må være det perfekte. Alle disse er det jo god dele tilgang på.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X