Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilen stopper etter 2-3 sekunder etter start

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilen stopper etter 2-3 sekunder etter start

    God kveld folkens!

    Startet onroad bilen min her for noen minutter siden etter den har stått et år elns tørt. Fikk start og hjulene går rundt, men etter 2-3 sekunder "kveles" den og stopper. Det hjelper ikke å gi litt gass når den holder på å kveles.

    Hva kan dette være? Blåste gjennom bensinslangen, men forsatt samme visa.

    Tennpluggen gløder og er fin, kan det være blandingen? Den fungerte helt fint sist gang jeg brukte den.

    Takker for svar!
    Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
    & Spektrum DX2S

  • #2
    Får nok luft?

    Comment


    • #3
      Vanlig problem på biler som har vært lagret en stund.

      Det er nesten garantert at det ligger oljerester fra uttørket fuel i tank/slanger/forgasser. Det kan komme litt igjennom når du blåser i trykkslangen til tanken, men ikke nok når eksosen skal trykke selv.

      Rens ALT av tank/slanger/filter/forgasser, og prøv igjen. IKKE juster på noen nåler hvis den fungerte fint sist du brukte den!
      Ole Christian Solli
      www.gmbk.no

      Comment


      • #4
        Takker for svar!

        Nok luft får den tror jeg.. har prøvd uten luftfilteret.

        Åja, det var nå bra. Får ta å rense litt da. Tror du jeg trenger å rense forgasseren, så jeg først skal prøve meg på tank og slanger?
        Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
        & Spektrum DX2S

        Comment


        • #5
          Ta alt når du først fyrer igang
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #6
            Jess, høres smart ut det!

            Får ta å gjøre dette i morra

            Takker for svar.
            Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
            & Spektrum DX2S

            Comment


            • #7
              Men tips til å renske tanken? Skal jeg bare fylle på litt bensin og la det renne ut i bunn? Bruke den pumpeknappen som jeg har på tanken kanskje?

              edit: og forgassrren, vaske den i litt bensin, eller bare ta en qtips og ta vekk det som er?
              Last edited by O.S; 26 February 2012, 01:47.
              Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
              & Spektrum DX2S

              Comment


              • #8
                Kan godt vaske med fuel ja. Hvis du har pumpeknapp på tanken er det en god sjanse for at det lekker der, burde sjekkes med litt såpevann og sette trykk på tanken (steng utløpet og blås i trykkslangen).
                Det er veien som fuelen skal gå i forgasseren som skal renses, altså inntak/toppnål og "dyse" inn til forgasseråpningen. Her skal du være litt forsiktig for det er lett å dra i stykker gjenger. Det er også veldig viktig at det 100% rent!

                Hvis du ikke vil demontere forgasseren så pleier det å holde med å skru ut et par runder på toppnåla/hovednåla for å få litt mer åpning. Pass på at du noterer deg hvor mye du skrur ut, eller enda bedre, hvor mye ut fra helt lukket dysen står (skru innover mens du teller omdreininger. En halv runde av gangen er lett å holde styr på).

                Når du så har litt bra åpning på dysen fyller du tanken (etter at du har renset denne, og slangene). Så blåser du i trykkslangen med full åpning på forgasseren (ta av luftfilteret så du kan se hva som skjer nedi der). Du skal se en fin stråle med fuel inn i forgasseren. Hvis det er tett/forurenset så vil det bare piple litt. Hold på til det kommer en fin stråle, som regel tar det bare noen sekunder. Hvis ikke dette funker så skrur du opp dysen enda mer. Funker ikke det heller så må du demontere og rense hele greiene.
                Ole Christian Solli
                www.gmbk.no

                Comment


                • #9
                  Takker for svar!

                  Kan nå si at tanken og slangene ikke er tette.

                  Tok forgasseren fra motoren og kjørte litt fuel inn der. Det piplet ut fra tror jeg var ikke så lett å se siden det var en nål som møtte der fuelen kom ut og inn i motoren.
                  Eller fordi jeg bare tok tuten på fuel flasken og sprøytet inn der slangen er, så i morgen skal jeg prøve og koble til slangen og blåse for å se om det pipler da
                  Smartech SMT-Uno 1/5 x Nanda Swift II 1/8 x Carson 1/10 Lotus Elise m/O.S Max 18
                  & Spektrum DX2S

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X