Siste gang jeg var ute på banen å kjørte klarte jeg å ødelegge diffen bak.
Begge hjula låste seg, men jeg merket det ikke med en gang, bilen var langt borte og jeg merket bare at jeg mistet trekkkraft.
Så hadde jeg oppe diffhus, og som vanlig var det lageret mellom aksling og diff som var knust, og hadde kilt seg mellom tennene.
Diffen ble fikset, nytt lager satt i og jeg var ute å prøvekjørte. Bilen var nesten bare forhjulsdreven ennå. Jaja, tenkte jeg. Sikkert bare oljeforskjell...
Hadde oppe alle diffene, de så fine ut, byttet ut olje til. F6000, M7000, R5000. Nå skulle jo bilen være omtrentlig lik foran og bak, men dengang ei. Hvis jeg setter foten foran bilen og trykker lett slik at bakparten løfter seg vil den fremdeles spinne med forhjula, og bakhjula spinner ikke mye rundt.
Hvor skal jeg begynne feilsøkinga? Det kan virke som det er midtdiff men hva skal jeg se etter?
Bilen er forøvrig en Xray 808 Nitro,
Begge hjula låste seg, men jeg merket det ikke med en gang, bilen var langt borte og jeg merket bare at jeg mistet trekkkraft.
Så hadde jeg oppe diffhus, og som vanlig var det lageret mellom aksling og diff som var knust, og hadde kilt seg mellom tennene.
Diffen ble fikset, nytt lager satt i og jeg var ute å prøvekjørte. Bilen var nesten bare forhjulsdreven ennå. Jaja, tenkte jeg. Sikkert bare oljeforskjell...
Hadde oppe alle diffene, de så fine ut, byttet ut olje til. F6000, M7000, R5000. Nå skulle jo bilen være omtrentlig lik foran og bak, men dengang ei. Hvis jeg setter foten foran bilen og trykker lett slik at bakparten løfter seg vil den fremdeles spinne med forhjula, og bakhjula spinner ikke mye rundt.
Hvor skal jeg begynne feilsøkinga? Det kan virke som det er midtdiff men hva skal jeg se etter?
Bilen er forøvrig en Xray 808 Nitro,
Comment