Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp?? nybegynner med gammel bil :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp?? nybegynner med gammel bil :)

    vet ikke om dette er rett forum / tråd / (annet EDB utrykk) , men here goes...

    hei, har akkurat fått min første nitrobil. en slik en HIP nitro rs4 , RTR 3. dette sier meg ingen verdens ting egentlig, er en prodrive/sti edition det ifølge esken bare er laget 500 av. selv om serie nummeret på min er 610??? men men


    Så til problemet. bilen har aldri blitt kjørt men har stått i bilbutikken der jeg jobber i over ti år, nå som den har havnet i mine hender skal den kjøres. er det noe spesielt vedlikehold en må ha på en slik bil etter lang tid uten bruk?
    dekkene er morknet , og tenkte å bytte greasen i gearkassen. men hvordan er det med filtre , oljer osv ? vanlige imprezaer skrur jeg på daglig , men disse er jo litt anderledes

    all hjelp mottas med takk.

  • #2
    Bytte olje i dempere hvis den har oljefylte dempere, nye dekk som du sier og sålenge luftfilteret ikke er skadet så legger du i litt luftfilterolje (litt). Evt bytt diffolje. Jeg ville også tatt WD-40 på en klut og smørt plastiken litt. Er vel bare å prøve seg frem det.

    Jeg er ikke fantom på eldre biler, så andre har kanskje mer å tilføye
    Oslo Modellbilklubb * Team Losi Racing: 22 1.5 buggy * XRAY: T4 Touring *

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X