Denne sesongen har jeg vært mekk for en fast fører hver gang han har kjørt løp med sin 200mm track, og har egentlig ikke tenkt noe særlig på å prøve sjøl. Men så begynte tankene å surre.....burde jo prøvd en gang for å se litt hva dette egentlig er for noe. Klubbløp i Valdres burde være en grei test, sikkert bare 3-4 stk som stiller til start og da blir det god plass på banen. Jeg fikk låne bil av en meget snill herremann på Brumunddal og satte kursen oppover mot Norges artigste bane (min personlige mening) fredag formiddag. Iløpet av dagen ble det klart at det faktisk var 7 påmeldte fører i klassen, så nå var det bare å trene for å bli mest mulig kjent med bil og så fikk man bare ta konkurransen som den kom, topp 7 var tross alt innenfor rekkevidde....
Iløpet av noen timer på fredag så fikk jeg logget litt over 200 runder og bilen funka bra. Dermed var skuldrene senket 0,8 av 7cm, og jeg var så forberedt som jeg følte at jeg kunne være.
Lørdag morgen var det nydelig vær (som det alltid er i Valdres, unntatt når det er drittvær), og den velkjente skjelven før start var meget tilstede. Første og andre kvalifiseringsheat gikk veldig bra, helt til det ikke var igjen fuel på bilen....men dæven å den gikk. Føreren "min", som fungerte som mekk for meg når jeg skulle kjøre, gjorde en liten justering på motoren når siste kval-heat skulle starte. Å du dæven for en reaksjon det ble i bilen, den raste rundt bana på stadig kortere tid og livet var helt på topp! Det endte med TQ i min første start, og pole position i finalen. Rett før finalen skulle starte, så kom dessverre regnet og jeg turte ikke annet enn å gi meg etter kort tid (det var jo tross alt ikke min bil), men 3.plass totalt ble det til slutt.
Veldig synd med finalen som "regnet vekk", men ble jeg likevel hekta og har lyst til å kjøre mer? JA SELVFØLGELIG!
Ps. Pc-en min er litt snodig, for det dukka opp sider med 200mm track-biler på skjermen så fort jeg slo den på nå, helt av seg selv....
Iløpet av noen timer på fredag så fikk jeg logget litt over 200 runder og bilen funka bra. Dermed var skuldrene senket 0,8 av 7cm, og jeg var så forberedt som jeg følte at jeg kunne være.
Lørdag morgen var det nydelig vær (som det alltid er i Valdres, unntatt når det er drittvær), og den velkjente skjelven før start var meget tilstede. Første og andre kvalifiseringsheat gikk veldig bra, helt til det ikke var igjen fuel på bilen....men dæven å den gikk. Føreren "min", som fungerte som mekk for meg når jeg skulle kjøre, gjorde en liten justering på motoren når siste kval-heat skulle starte. Å du dæven for en reaksjon det ble i bilen, den raste rundt bana på stadig kortere tid og livet var helt på topp! Det endte med TQ i min første start, og pole position i finalen. Rett før finalen skulle starte, så kom dessverre regnet og jeg turte ikke annet enn å gi meg etter kort tid (det var jo tross alt ikke min bil), men 3.plass totalt ble det til slutt.
Veldig synd med finalen som "regnet vekk", men ble jeg likevel hekta og har lyst til å kjøre mer? JA SELVFØLGELIG!
Ps. Pc-en min er litt snodig, for det dukka opp sider med 200mm track-biler på skjermen så fort jeg slo den på nå, helt av seg selv....
Comment