Announcement

Collapse
No announcement yet.

Igår kjørte jeg 200mm track første gang for alvor, idag kjørte jeg løp.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Igår kjørte jeg 200mm track første gang for alvor, idag kjørte jeg løp.....

    Denne sesongen har jeg vært mekk for en fast fører hver gang han har kjørt løp med sin 200mm track, og har egentlig ikke tenkt noe særlig på å prøve sjøl. Men så begynte tankene å surre.....burde jo prøvd en gang for å se litt hva dette egentlig er for noe. Klubbløp i Valdres burde være en grei test, sikkert bare 3-4 stk som stiller til start og da blir det god plass på banen. Jeg fikk låne bil av en meget snill herremann på Brumunddal og satte kursen oppover mot Norges artigste bane (min personlige mening) fredag formiddag. Iløpet av dagen ble det klart at det faktisk var 7 påmeldte fører i klassen, så nå var det bare å trene for å bli mest mulig kjent med bil og så fikk man bare ta konkurransen som den kom, topp 7 var tross alt innenfor rekkevidde....

    Iløpet av noen timer på fredag så fikk jeg logget litt over 200 runder og bilen funka bra. Dermed var skuldrene senket 0,8 av 7cm, og jeg var så forberedt som jeg følte at jeg kunne være.

    Lørdag morgen var det nydelig vær (som det alltid er i Valdres, unntatt når det er drittvær), og den velkjente skjelven før start var meget tilstede. Første og andre kvalifiseringsheat gikk veldig bra, helt til det ikke var igjen fuel på bilen....men dæven å den gikk. Føreren "min", som fungerte som mekk for meg når jeg skulle kjøre, gjorde en liten justering på motoren når siste kval-heat skulle starte. Å du dæven for en reaksjon det ble i bilen, den raste rundt bana på stadig kortere tid og livet var helt på topp! Det endte med TQ i min første start, og pole position i finalen. Rett før finalen skulle starte, så kom dessverre regnet og jeg turte ikke annet enn å gi meg etter kort tid (det var jo tross alt ikke min bil), men 3.plass totalt ble det til slutt.

    Veldig synd med finalen som "regnet vekk", men ble jeg likevel hekta og har lyst til å kjøre mer? JA SELVFØLGELIG!

    Ps. Pc-en min er litt snodig, for det dukka opp sider med 200mm track-biler på skjermen så fort jeg slo den på nå, helt av seg selv....
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

  • #2
    Aldri kjørt løp 200mm men det går unna ja. God lyd og lukt også.

    Uansett er det lite som kan sammelignes med å kjøre løp, uansett klasse.
    Er liksom da det blir gøy

    For ikke så mange år sida var det jo 200 det største, med 100 mann til start...

    Nå er det vel bare buggy som er i nærheten
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      I området her oppe (strekningen Valdres til Elverum), virker det som det er en oppsving i antall folk i denne klassen, og det er jo hyggelig
      Håpet er at området blir representert med 10+ deltakere på de aller fleste løp i denne klassen, og det bør vi nok kunne klare
      Capt. Slow
      Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
      Team GoSlow

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Nå er det vel bare buggy som er i nærheten
        Vel, NM i år:
        1:8 buggy - 26 stk
        1:10 elektro touring modified - 31 stk (+16 i stock)

        Får håpe klassen får en oppsving til neste år. Selv om de begge har touringkarosserier, er det en del forskjell på elektro og fuel, og i fuel er det ofte litt mer tilfeldigheter som spiller inn på resultatlista når alt skal avgjøres i løpet av 45 min. Så da er det bare å krysse fingrene for at folk dukker opp når det gjelder (løp), og at neste sesong blir bra.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Dette endte som det måtte, en stor takk til Bjørn Dahl for god handel av fueltouringbil.
          Nå skal jeg fundere og teste, lese og lære, i håp om å være klar til NC neste år.

          I tillegg er det ihvertfall en til her oppe som har avtalt et kjøp i samme bilklasse.
          I området her er det nå et godt oppsving på i denne klassen, og det er store muligheter for at det kommer til å bli en god del flere førere neste år
          Capt. Slow
          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
          Team GoSlow

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X