Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oversikt over 1:5 Touringbil merker

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by dartvidar View Post
    Hei
    Er det noen restriksjoner på motorer i Touring 1/5 klassen?
    Hvilken motor option bruker de på de raskeste bilene?
    Blir det kjørt noen konkuranser i Norge med disse bilene, hvordan er deltagelsen?

    Hvis jeg kjøper en MCD Rally, har jeg noe sjanse i denne klassen?
    Jeg kunne tenkt meg en FG touring, men først må vi få igang en asfalt bane der vi bor.

    Hei. Har du råd til MCD så har jeg et annet tips til deg. Spor opp en brukt feks. EVO 07 - 08 forhenværende løpsbil. De går for 10 - 15000 komplett. Da har du mer enn det du trenger. Jeg kjøpte min EVO 08 nr.2 på Onsdag av en profesjonell sjåfør og er storfornøyd. Du trenger ikke tenke på hva slags motor og potte som går bra etc. Du har konkurransetrimmet motor med mer enn nok av power. Bilen er i 100% aluminium, unntatt der det er carbon, og hydrauliske bremser samt digitale servoer er en selvfølge. Men få en som har peiling på det til å se over bilen så du vet at du ikke blir lurt. Det eneste du må kjøpe er en radio. Og har du råd til å kjøpe en ny komplett MCD så har du også råd til en fet computerradio 2.4ghZ i tillegg til "bruktbil".

    Angående restriksjoner, ja, det er flere. 4WD er ulovlig, maks 23ccm, 535mm chassie og godkjent karosseri, feks BMW eller Mercedes for å nevne noe.
    Og det holdes mange løp i Norge til og med NM. Interessen for 1:5 touring er stor nok til at man kan ha glede av det. Men du må oppsøke bane. Jeg ser at du bor på Gjøvik. Er det ikke bare ca en time å kjøre til Oslo da? Der er det bane og miljø for det. Ta en tur dit når sesongen begynner igjen da vel? Personlig kjører jeg i Spydeberg.
    Last edited by FG NSU Prince; 22 January 2010, 22:05.

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X