Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til msk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til msk....

    Starter en tråd der vi kan diskutere forslag til msk.
    Jeg har skrevet noen forslag(ikke sendt inn enda) som
    jeg har tenkt å levere inn når de blir godkjent av styret i
    klubben jeg er medlem i. Forslagene er ikke her ordrett gjengitt, men
    forenklet en del, da forslagskjemaet er ganske omfattende.
    Alle forslagene gjelder selvsagt ls.
    Her er mine forslag:

    1. Spesifisering av kjørelengde, dvs heat på 10 min, underfinaler på 15 min,
    semi på 20 min, og finale på 30 min.

    2. Spesifisering at vi skal ha rullende start i kvalifisering.

    3. Dersom man må skifte motor pga havari, så skal man starte i startspor
    nr 11 i den første finalen man skal kjøre etter motorskiftet. Regnværsmotor
    kan fritt benyttes under "wet race" uten noen form for straff.

    4. Innførig av GT/Sport klasse dersom det blir enighet om ett felles Nordisk
    regelverk på EFRA møtet i november.

    5. Dekksmøring er tillat.

    Det er bare å komme med forslag til endringer eller tillegg-)

    Håper også att noen "truckere" tar ansvar og skriver noen forslag
    for truck, tenker da spesielt på regndekk, men det er sikkert mer å ta tak i,
    tenker da spesielt på 04/08 debatten.

    Fyr løs...
    Frank Lyder Clementz Kodal RC
    HARM SX-3, og masse annet...
    www.tktrading.no
    www.radiostyrt.no

  • #2
    * Begrensning på dekktyper.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      * Begrensning på dekktyper.
      ikke helt enig der, eneste måtte være som vi har pratet om noen ganger på løp. at man har kunn 3 par tørrværs dekk til rådighet under et løp, pluss 1 sett regn dekk.

      for min del kan det være fritt.
      Morten Randen 1984 modell.
      www.lanekassen.no

      Comment


      • #4
        I truck og GT ja, men ikke i den råeste klassen, synes jeg.
        Kan til nød være med på mengdebegrensing, dette fungerer
        bra i el.touring. Ulempen med dette er at det er muligheter
        for spekulering i å ikke kjøre før siste kvalet osv. Det som vi også
        må tenke på at de som kjører semi + finale kjører mer en de
        som er dir. kval.
        Med enhetsdekk er man veldig avhengig av at dekk er tilgjengelig
        til enhver tid, noe annet som er litt kjipt er dersom en eller annen
        finner på noe lurium, (hjemmelimet med andre innlegg, spes. smøring)
        så har vi andre ett problem-))
        Nei, tror det er best som det er jeg.. Men kom gjerne med flere argumenter,
        det er sikkert en del som har gått meg hus forbi, som vanlig-).
        Frank Lyder Clementz Kodal RC
        HARM SX-3, og masse annet...
        www.tktrading.no
        www.radiostyrt.no

        Comment


        • #5
          og en ting til?? har regelverket på nmf sine sider blitt mindre.. synes og huske vi hadde noen regler for vinge osv også.. eller er det jeg som surrer fælt nå?

          hva med og få inn noen regler for maks bredde på bil, høyde på bil og vinge på bil?

          og bumper regelen? 40 mm fra bumper til plast og ikke mer en 10mm fra kaross til bumper (EFRA regel vis ikke jeg husker feil)
          Morten Randen 1984 modell.
          www.lanekassen.no

          Comment


          • #6
            chassie bør vel merkes før start? eller=)
            Morten Randen 1984 modell.
            www.lanekassen.no

            Comment


            • #7
              Firehjulstrekk og fri motor oxo....
              Tor Arne Nicolaisen GMBK

              Lei av å knuse motstandere!

              Comment


              • #8
                Hei !
                Jeg syns det høres greit ut med 3 par dekk . som merkes før løpet . + regn dekk da .
                Ang Truck får vi/dem som skal kjøre klassen snakke sammen i Kodal .
                om hvor mange som er for 08 . flertallet må jo bestemme ??
                Bent Gløtta BIG TOYS !!!!!!!!!
                62 Modell ?

                Comment


                • #9
                  Jeg synes ikke det skal være noen dekkbegrensninger i touringklassen. Evt kan man si kun GRP(FG) og PMT (som et eksempel) men hva skulle være poenget med det????



                  I en evt GT klasse synes jeg at samtlige biler skal kjøre på samme dekktype for å få likest mulig forutsetninger. Det er vel det de har gjort i Danmark/Sverige?

                  Synes vi skulle drøfte dette over litt øl i Kodal lørdag

                  Petter
                  Petter Lassen
                  www.rc-land.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Fifthscale View Post
                    Jeg synes ikke det skal være noen dekkbegrensninger i touringklassen. Evt kan man si kun GRP(FG) og PMT (som et eksempel) men hva skulle være poenget med det????



                    I en evt GT klasse synes jeg at samtlige biler skal kjøre på samme dekktype for å få likest mulig forutsetninger. Det er vel det de har gjort i Danmark/Sverige?

                    Synes vi skulle drøfte dette over litt øl i Kodal lørdag

                    Petter
                    Her var det mange kloke ord.

                    Jeg synes att dekk skal være fritt i "toppklassene" dvs touring og evt formel,
                    men i GT og Truck er vi nok tjent med enhetsdekk, gjerne kombinert med
                    mengdebegrensing.
                    Frank Lyder Clementz Kodal RC
                    HARM SX-3, og masse annet...
                    www.tktrading.no
                    www.radiostyrt.no

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X