Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyco as

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbyco as

    Har vært inne på Hobbyco sin side, da det er de som er importør av FG bilene.
    Har nå sendt forespørsel til ihvertfall 10 av forhandlerene som ligger på deres lister, og 9 av de selger ikke disse noe mere.

    Det ville kanskje vært lurt av Hobbyco og oppdatere listene sine eller

    det forenkler ihvertfall for kundene om de skal selge disse bilene.
    The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
    www.serpentnorge.no

  • #2
    Hobbyco trenger ett kraftig spark i ræva for både det ene og det andre de
    Eller forveksler jeg de med Hobbysport?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pete359 View Post
      Hobbyco trenger ett kraftig spark i ræva for både det ene og det andre de
      Eller forveksler jeg de med Hobbysport?
      Ja er enig, de bør oppdatere listene sine da dette ville forenkle eventuelt bestillinger fra sine kunder.
      Nå må vi desverre bruke tiden på å lete....
      Det er denne listen jeg ref. til http://www.hobbyco.no/toppmenu/oversikt

      Det enkleste ville kanskje vært å gitt sitt agentur til andre som ønsker fremmgang for 1:5 bilene.
      Last edited by alfano; 20 October 2008, 15:54.
      The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
      www.serpentnorge.no

      Comment


      • #4
        Kansje grunnen til at så mange forhandlere har sluttet å føre FG, er fordi Hobbyco ikke greier å levere ut til forhandlerene?

        Comment


        • #5
          Har undersøkt dette med deler, og det er ikke noe problem fra fabrikken sin side, det må da stå på Hobbyco som ikke ønsker å sitte med deler..
          Kanskje det er noen forhandlere som ser dette, og som har lyst til å jobbe rundt dette her. Bare en tanke......
          The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
          www.serpentnorge.no

          Comment


          • #6
            en annen grunn er vel at ls onroad sporten har ikke vært veldig stor før i år. og at de som deltar i nc og nm har stort sett bestilt fra utland og ikke giddi og henvendt seg til den lokale shappa en gang.. og vis de har bestilt noe så driti og hentet det..

            jeg skjønner godt at ikke butikkene og importør gidder og sitte med stort delelager da. det er mye utvilkling i denne sporten og man fort kan brenne inne med deler.. men går du til mm eller ski rcsenter kan de sikkert både hjelpe deg med bil og deler vis det er fg du absolutt vil ha..

            men mitt råd er vis du (som jeg kan lese i trådene dine) har lyst til og kjøre litt aktivt. er og kjøpe en bil hvor en importør gjerne er på løpa. vis du ikke har lyst til og sitte med et stort dele lager da.. det har ihvertfall hjulpet meg i 5 åra jeg har kjørt ls onroad aktivt.

            mvh
            Morten Randen
            Morten Randen 1984 modell.
            www.lanekassen.no

            Comment


            • #7
              Bør kanskje nevne de som ER på løpa, med delelager..
              RS5 og HARM får man deler til. (er vel kanskje litt Lauterbacher i en og annen skuff også.. men lite)
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                kan vel si det sånn. at vis noen henvender seg til kjetil om lauterbacher deler så skaffer han det.. og har med på løpa.. kan jo også nevne at den servicen og slikt man får av dissa to importørene (largescale.no og tktrading.no) er utrolig bra! (smiske smiske smiske)
                Morten Randen 1984 modell.
                www.lanekassen.no

                Comment


                • #9
                  Sjelden jeg er innom Large Scale gitt... Når det gjelder FG, så tror jeg ikke bare Hobbyco er problemet. En produsent med så dårlige manualer, delelister og kun det tyske språket stort sett, kan ikke være lett å forholde seg til:P
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • #10
                    Delelister og tekst er da på både Engelsk og Tysk.

                    Syntes da heller ikke listene er så dårlige.

                    Comment


                    • #11
                      Må si meg veldig enig med MRTN på et par punkter.
                      problemet er vel i Norge at de fleste som kjører aktivt bestiller deler og biler i fra utlandet.
                      å det gjelder ikke bare for Large Scale.
                      det gjelder alle klasser. grunnen ligger nok i at man har kunnet spare tusen vis av kroner på å gjøre det.
                      de færreste Hobbysjapper i Norge har konkuranse utstyr stående i hylla. det handler mest om RTR biler og nybegynner utstyr laget for herjing og moro kjøring.

                      hvis butikkene hadde klart å legge seg på et lavere pris nivå ville nok flere ha handlet her hjemme.
                      har lenge gått med planer om å kjøpe ny LS off road bil å har til nå vurdert å handle i utlandet men pga. dagens finans problemer har valutaen forandre seg til det negative. i sommer kunne jeg spare 2000 kroner på å handle bilen i utlandet. sjekka sist i går å da ville jeg plutselig spart 2000 på å handel her hjemme.

                      hvis flere begynner å spørre den lokale FG forhandlern etter On road biler er det ikke umulig at de begynner å ta de inn. det er tross alt mye penger å ha stående på lager hvis man ikke selger dem
                      Last edited by Crazy beetle; 23 October 2008, 20:02.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • #12
                        litt av grunnen til den "stive" prisen i norge er vel at det er dyrt og drive butikk i norge. man har uting som mva, husleie, lønn til ansatte og masse skjiiit som det bringer med seg..

                        men vis folk ber om deler så tar de inn.. vet at både mm og rcsenteret er villige til og ta in fg biter til onroad bruk. men noen må jo kjøpe dem og.
                        Morten Randen 1984 modell.
                        www.lanekassen.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by JonV View Post
                          Delelister og tekst er da på både Engelsk og Tysk.

                          Syntes da heller ikke listene er så dårlige.
                          Det kan godt hende noe har bedret seg, selvfølgelig. Lenge siden sist jeg fant fram deler til blant annet deg
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • #14
                            Minicars.se er også importør av FG banebiler. Disse er noe større enn Hobbyco, så her er det stort sett det meste på lager, og bare 2 dager unna forhandlere.
                            Vi på AbsoluttHobby vil gjerne prøve å få frem at LargeScale onroad er noe vi vil hjelpe folket med

                            Men ang manualer/delelister så er det bare å skylde på FG. Pr.D.D har jeg faktisk ingen delenr med tegning på aludeler til annet enn monstertrucken, dog noe i katalogen fra 2006 :?

                            Men mens jeg skriver her, så må jeg bare skryte av MiniCars.se, da vi muligens skal få tak i et FG Onroad chassi, av den elektriske typen (som har vært demo i tyskland) hehe..

                            Comment


                            • #15
                              Hvis dere leter etter FG manualer så kan dere jo snike litt fra konkurrenten i Danmark:

                              Petter Lassen
                              www.rc-land.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X