Announcement

Collapse
No announcement yet.

Landskamp i tuning mellom Norge og Sverige..!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Landskamp i tuning mellom Norge og Sverige..!

    Hei alle sammen..........

    Har fått lov av Xilian å poste denne her, hvis noen kunne limt den hadde det vært fint...

    Du finner sylinderkitet her;
    http://www.rc-racing.no/index.php?target=categories&category_id=428


    RC-Racing innbyr herved til Tuning-konk......!

    Endelig kan de som er intressert i porting/tuning kunne få prøve seg og samtidig bevise hva de kan utrette.

    RC-Racing gir 1 stk stock CY 27cc sylinder m/35mm stempel til 15 amatør-tunere i Norge og Sverige.


    Premiering;

    Valgfri 1. Premie;

    - Zenoah 30,5cc PRO MOD 4-bolt (Off-Road) (verdi NOK 7.250,-)
    eller
    - Zenoah 23cc PRO MOD 4-bolt (Touring) (verdi NOK 6.990,-)

    - Vandrepokal

    Vinneren vil også vinne en vandrepokal for sitt land.
    Denne vandrepokalen blir designet av Xilian, eier av Radiostyrt.no.
    Dette vil altså bli en digital vandrepokal som blir liggende godt synlig på vinnerens diskusjonsforum.
    (Radiostyrt.no / RcBash.se)


    Reglement;

    - 1 stk stock CY 27cc sylinder m/35mm stempel pr deltager.

    - Ingen begrensninger mht porting av sylinder og stempel, men sylinderen skal fremstå som 27cc etter endt porting.
    (altså ingen maskinering av sylinder for +1mm / +2mm stroker)

    - Det vil bli brukt stock veiv / veivhus med stock sylinderpakning.

    - Det vil bli lagt vekt på torque, midt og topend/rpm, samt økning av HK fra den orginale 27cc.

    - Den ferdig portede sylinderen skal innkjøres/testes i Dyno hos O`neill Brothers Racing i USA.
    Sylinderen skal altså IKKE være startet, innkjøring vil bli gjort av OBR i USA.

    - Testen vil bli utført med Jetpro V3 uten silencer for HPI Baja. (Denne pipa har greit med torque, men med et toppoppsett på midt og top.)

    - RC-Racing vil stå for sylinderkitene, men deltakeren står selv for frakten fra RC-Racing og videresending av sylinderkitet til OBR i USA.

    - Alle deltakere, sammen med Dynotestene, vil bli offentliggjort på RCbash.se og Radiostyrt.no

    - Det er ikke lov å videresende sylinderen til andre mer eller mindre "profesjonelle" motor-tunere.

    - Hver sylinder vil bli nummerert og merket fra RC-Racing, dette nummeret vil bli hengende ved ditt navn under hele konkurransen.
    OBR vil ikke kunne vite hvem du er, eller hvor du kommer fra.

    - Da OBR står for både innkjøring og testingen av sylinderene, kan dette ta litt tid. Det bør påregnes 4-6 uker før det endelige resultatet blir offesielt.

    - Dommerpanelet består av Sean og Joe O`neill.

    RC-Racing og OBR frasier seg alt ansvar vedr frakt, innkjøring og test i Dyno.
    Skulle en sylinder bli ødelagt ved frakt, innkjøring eller under testen slik at det ikke vil bli mulig og fullføre testen, frasier RC-Racing og OBR seg alt ansvar.

    (Husk at alle opplysninger må stemme når du registrerer deg som kunde i shopen, eneste du betaler er frakten fra RC-Racing, og frakten til OBR i USA.)

    Sylinderkitet sendes til;

    O'Neill Brothers Racing
    2785 Pacific Coast Hwy Suite E291
    Torrance CA, 90505
    USA

    NB!!
    Innen 10.03.2010 skal den ferdige sylinderen være postet og sendt til O`neill Brothers Racing i USA.

    Da er det bare å finne frem dremmel og div annet du syns du måtte trenge.

    Husk nå at ingen har bedre forutsetninger for dette enn andre, du har like gode sjanser som hvilken som helst annen.....

    (Og ettersom RC-Racing er norsk så må jeg bare si; ikke la svenskene slå oss nå da.....)

    LYKKE TIL.......

    Mvh
    Jan-Erik (Egon)
    RC-Racing
    Last edited by Egon; 25 February 2010, 16:53.
    sigpic
    Tlf 4691 0501

  • #2
    Dette blir gøy å følge med på
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

    Comment


    • #3
      Nå begynner det å fylles opp med deltakere, men jeg savner intresse fra Touring-folket......

      Får si til dere som jeg har sagt til alle andre; det er vel egentlig ingen som har noe bedre innsigt for å klare dette noe bedre enn andre....så alle har samme sjans....kom igjen nå gutter......
      sigpic
      Tlf 4691 0501

      Comment


      • #4
        Hva slags gasser er det som vil bli brukt da
        Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
        Spectrum dx3s

        Comment


        • #5
          668 har eg hørt
          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by bolly63 View Post
            668 har eg hørt
            Korrekt...........
            sigpic
            Tlf 4691 0501

            Comment


            • #7
              Originally posted by Egon View Post
              Korrekt...........
              når sender du ut kita,er det når du har fått 15 påmelde.
              sigpic

              Comment


              • #8
                nei nei...........de går ut med en gang....din ble sendt samme dag du bestilte.....trodde du hadde den alleredet jeg....
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • #9
                  ok nei har ikkje fått den ennå.ting tar tid på bondelandet.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Kommer vel noe i posten i morra da.. hehe....
                    Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                    Spectrum dx3s

                    Comment


                    • #11
                      hehe ja får håpe på det.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Syntes det lukter litt svidd,
                        deltager får sylinderkitt men må selv sende den til onb, regner med at rc-racing betaler frakten tilbake da slik at dem får dem tilbake. hvis dem skal både betale til og fra er det en så stor utgift at dem omtrent kan selv kjøpe sylinder kittet. dessuten all den jobben som blir gjort blir jo levert til en som lever av å tune motorer og kan "stjele triksa".

                        for all del fine premier, men hadde vert bedre om alle kunne stå for egen motor og blitt vurdert her i norge eller sverige. da hadde det ikke blitt kostnad for dem og man hadde sluppet å sende og alt styret rundt.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by freddy85 View Post
                          Syntes det lukter litt svidd,
                          deltager får sylinderkitt men må selv sende den til onb, regner med at rc-racing betaler frakten tilbake da slik at dem får dem tilbake. hvis dem skal både betale til og fra er det en så stor utgift at dem omtrent kan selv kjøpe sylinder kittet. dessuten all den jobben som blir gjort blir jo levert til en som lever av å tune motorer og kan "stjele triksa".

                          for all del fine premier, men hadde vert bedre om alle kunne stå for egen motor og blitt vurdert her i norge eller sverige. da hadde det ikke blitt kostnad for dem og man hadde sluppet å sende og alt styret rundt.
                          Er det der virkelig seriøst ment??????

                          Personlig så regner jeg IKKE med og se noe mer til det syl kittet etter at jeg har levert det på posten.
                          Det er jo tross alt ikke noen som blir tvunget til og være med heller.. Og de Ca 400kr skal jeg klare og avse med ett smil....

                          Og selv om det hadde blitt satt opp her i norge så kan det vel hende at det finnes folk i nord som ikke hadde giddi og kjørt til f.eks skarnes for og levere det personlig, så ser ikke helt problemet med og måtte sende det over dammen

                          EDIT: Det eneste det kommer til og lukte svidd av er gummi......
                          Last edited by ps71; 27 February 2010, 01:13.
                          Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
                          Spectrum dx3s

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by freddy85 View Post
                            Syntes det lukter litt svidd,
                            deltager får sylinderkitt men må selv sende den til onb, regner med at rc-racing betaler frakten tilbake da slik at dem får dem tilbake. hvis dem skal både betale til og fra er det en så stor utgift at dem omtrent kan selv kjøpe sylinder kittet. dessuten all den jobben som blir gjort blir jo levert til en som lever av å tune motorer og kan "stjele triksa".

                            for all del fine premier, men hadde vert bedre om alle kunne stå for egen motor og blitt vurdert her i norge eller sverige. da hadde det ikke blitt kostnad for dem og man hadde sluppet å sende og alt styret rundt.
                            Det pleier som regel å lukte litt svidd av en tuna motor.og som skrevet ovenfor,dette er frivilligt.men det er JOOOOOO alltid någen som må klage.og sylinder kite blir ikkje levert tilbake.en har ikkje betalt for kite bare for frakta.OG dette er en konkuranse om hvem som får mest effekt ut av en stock motor.Så hvorfor ikke prøve,det er jo en bra 1 premie og så kan vi KANSJE KNUSE SVENSKENE i tuning.Og viss du ikkje har råd til frakta,så har du heller ikkje råd til denne hobbyen.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by freddy85 View Post
                              Syntes det lukter litt svidd,
                              deltager får sylinderkitt men må selv sende den til onb, regner med at rc-racing betaler frakten tilbake da slik at dem får dem tilbake. hvis dem skal både betale til og fra er det en så stor utgift at dem omtrent kan selv kjøpe sylinder kittet. dessuten all den jobben som blir gjort blir jo levert til en som lever av å tune motorer og kan "stjele triksa".

                              for all del fine premier, men hadde vert bedre om alle kunne stå for egen motor og blitt vurdert her i norge eller sverige. da hadde det ikke blitt kostnad for dem og man hadde sluppet å sende og alt styret rundt.


                              Veldig sjelden jeg hever øyenbryna, men nå må du jaggu vokse opp mann........

                              Selvsagt får folk tilbake sylinderene, men de må betale frakta fra meg til dem en gang til....dette er nr 1; fullstendig frivillig, jeg prøver bare på best mulig måte å få folk litt engasjerte, vår hobby er for pokker ikke overfylt med produsenter/forhandlere/ andre som er alt for kreative....

                              Jeg vet at 99% av det jeg sier, som Jan-Erik eller Egon, kan provosere med gjevne mellomrom, men det er stort sett fordi absolutt ingen annen forhandler/importør/produsent tør åpne kje.... hadde flere forhandlere/importører hatt baller store nok til å si noe som helst, så hadde ikke alt jeg foretok meg vært så provoserende.........

                              Så til det du egentlig påpeker;
                              Ingen, overhodet ingen, kan handle dette kitet uten alleredet å ha kjøpt en komplett PRO MOD motor, så at dette koster like mye som et kit er bare halvveis sannheten.......

                              Dette med at en "som lever av å tune motorer" ikke skulle kunne ta et initiativ som dette er fullstendig idiotisk.......hvem ellers skulle ha erfaring/kunnskap/verktøy til å stå for dette....? èn ting er å la det gå OL-prestisje i dette, men dette er ment for å skape litt liv "i leieren"....alle behøver ikke være kjeltringer til enhver tid vet du......dette er ment som en "blest" i hverdagen fra RC-Racing.....ikke noe annet......

                              Skulle nå dette være et torn i øyet på deg og andre, så tror jeg faktisk vi er på planet; "har vi ikke problemer, ja så skal vi jaggu lage det".......meld deg på du, du har akkurat samme mulighet som alle andre........

                              Hvem skulle da ha testet motorene, jeg tror det kun finnes èn dyno her i Norge som greier dette....skulle dette være bedre det da.......?? Vurderes ut ifra en person som overhodet ikke vet hva han snakker om mht hva vi trenger i våre biler....kùn ut ifra hans innstillinger/kunnskap om det vi driver med....?
                              Beklager, men det er fullstendig uaktuelt......

                              Personlig syns jeg at du heller skulle bruke energien din på å tune/porte en sylinder, du har akkurat den samme sjansen som alle andre...hvis du da absolutt ikke vil ha en PRO MOD....du kan jo alltids selge den......
                              sigpic
                              Tlf 4691 0501

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X