Announcement

Collapse
No announcement yet.

FG 465mm chassie i stål kan bestilles nå. Hydr bremser passer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FG 465mm chassie i stål kan bestilles nå. Hydr bremser passer.

    Jeg skal opprette et firma som selger hovedsakelig egenproduserte stålchassier til FG. Jeg har fått tegnet et 465mm chassie og det kan bestilles nå. Dette chassiet er designet slik at det er mulig å montere hydr. bremser type Magura 2 på chassie med lengde 465 også. Det er egendesignet og produseres på mekanisk bedrift i stål. Det kan leveres i sort, blank eller gul camelon som har "litt regnbue-effekt" avhenging av lyset. Foreløpig har jeg bare dette produktet men det kommer mer etterhvert utover sommeren. Jeg satser først på onroad men offroad kommer etterhvert det også. Neste chassie som kommer i stål er Evo 535mm. Men det er noen måneder til. 465mm Comptition Pro, som chassiet heter, koster 2000kr. Jeg har ikke webside enda men jeg kan kontaktes på tlf. 919 98 165 fra 08:00 - 16:00 alle dager unntatt lørdag. Eller du kan sende bestilling på e-post: helge-my@online.no . Husk å oppgi ønsket farge og adressen din. Forhåndsbetaling.

    Mvh
    Helge Myhre

  • #2
    Hei Helge!

    Du må legge ut bilder da. Og vel så viktig, vekt og tykkelse.

    + at du sikkert må flytte tråden til salg
    Petter Lassen
    www.rc-land.no

    Comment


    • #3
      Chassiet er 4mm. Vekt er jeg ikke sikker på. Jeg skal lage opp et som jeg skal veie.

      Comment


      • #4
        Firmaet jeg skal opprette skal lage optiondeler til FG Sportline/Evo som ikke lages i aluminium slik som karosserifester mm. Det kommer også noen stålprodukter. En servoplate i 2mm stål som passer 465mm og 510mm chassie er den servoplaten du trenger for å få plass til hydr pumper på 465mm chassiet og det er neste vare som kommer på markedet. (Den finnes i alu fra FG på 510 compotition basic) Den kommer i sort, blank, og gul camelon. Det fine med den nye chassieplaten er at det i motsetning til FG sine 465mm chassier så er det her avsatt plass til hydr Magura 2 pumper noe det ikke er plass til på originalchassiet. (man kan borre to hull og sette på forrige generasjon pumper som bare selges på bruktmarkedet, på originalchassiet) Firmaet blir kommer til å hete FG-Construct. Jeg får prototyp av 465mm chassie i alu og stål om noen dager antagelig. Selv om firmaet ikke er opprettet enda tar jeg bestillinger som privatperson på stål eller forsterket alu 465mm chassie alt nå på helge-my@online.no . Husk å oppgi sort, blank eller gul camelon på ønsket chassiefarge. Stål gir bilen mer vekt men på den annen side holder bilen det bilen mer ned mot bakken. Så har du "motor" så blir nok ikke stål noe problem kjøremessig. En stor fordel er at bilen tåler en støyt. Den i alu blir betraktelig lettere og er i forsterket aluminium og kan fås eloksert i forskjellige farger. Chassieplaten kommer både i alu og stål. Stål/alu frontbumper er også planlagt. En chassieplate i stål kommer på ca 2000 - 2500 kr avhengig av hva den koster å produsere.
        Last edited by FG NSU Prince; 9 June 2010, 05:49.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X