Announcement

Collapse
No announcement yet.

En eller todagers løp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En eller todagers løp?

    Det blir ofte diskutert hva som er best av en eller todagerløp, skal vi prøve å få en seriøs diskusjon her hva som er best for oss her i Norden? Til oplysning for Svensker og Dansker så kjører vi i Norge løp på en dag, vi har vanligvis fri trening frem til 0930, start kval 1 kl. 1000. Vi kjører kun 3 kval og finaler.
    Frank Lyder Clementz Kodal RC
    HARM SX-3, og masse annet...
    www.tktrading.no
    www.radiostyrt.no

  • #2
    Personelig så synes jeg det er best med todagers løp. Blir litt mindre hektisk og man har litt bedre tid til å pusle med bilen og får ting til å fungere. På den annen side så er det kanskje ikke alle som har mulighet til å sette av en [COLOR=rgb(0, 0, 0)]hel[/COLOR] hel helg. Jobb famile og andre aktiviteter krever sitt. Så for å få flest mulig startende, som jeg synes er det viktigste, så tror jeg det er gunstigst å arrangere løpet på en dag.
    Harm sx3

    Comment


    • #3
      Kom hjem fra løp i Sverige i dag, der det ble kjørt løp på en dag. Det ble kjørt 2 treningsheat, 4 kval, underfinaler og finale, dersom man kjørte alle heatene+semi+finale blir det 144 minutter kjøring, regner
      med at det er flere enn meg som er sliten etter lørdagens løp?

      Skal man kjøre løp på en dag bør man ikke ha treningsheat, og begrense det til 3 kval omganger.
      Det er også en stor fordel med 4 direkte til finale, da slipper man en semi dersom man er 14 eller færre
      deltagere. Med ett slikt løps oppsett får man ett romsligere tids skjema, noe som igjen gir en mere behagelig dag for både deltagere og funksjonærer, samt mere salg i kiosken.

      For meg er det det samme om det er en eller to dagers løp, men jeg tror att det er lettest å få med flere om løp blir kjørt på en dag, da er det jo lettere for mange å komme dagen før å trene også!(man slipper å ta fri på Fredag for å trene, dersom løpet blir kjørt på søndag.)
      Frank Lyder Clementz Kodal RC
      HARM SX-3, og masse annet...
      www.tktrading.no
      www.radiostyrt.no

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X