Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt info

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt info

    Hei. Etter ca 7 år aktiv i 1/8 offroad har jeg lurt på og skifte over til LS onroad til neste år, trenger litt forandring-
    Jeg har da noen spørsmål.

    Jeg vil satse max på utstyr - hva er det som gjelder - vil helst kjøre grom klasse med biler som går godt og ikke føles som en fjernstyrt kantklipper kjøpt på Rema.

    Hva trengs av resevedeler hvor mye dekk trenger man- dekkvarmere? (I 1/8 må man jo ha sinnsyke mengder) hvilken motor merker er det grommeste- OSV....

    Kan vel tenke meg at inngangsbilett på dette ligger mellom 30-50K, får man da bra nok utstyr?

    Takker for svar.

    Jan Erik
    *Mugen Seiki*OS*Microracing.se*Factory driver Advantage Racing*
    Sjekk ut www.microracing.se & www.advantageracingproducts.com

  • #2
    Hei hei.
    Ja det synes jeg høres ut som en god ide og skulle gå over til denne klassen!

    Her er det jo bare to klasser Touring og den nye klassen GT.

    I Norge er det vel 3 merker som er de mest brukte pr i dag.

    FG, Rs5 og Harm.

    Etter min oppfatning er Fg den bilen som det er lettest å skru på.
    Rs5 kjenner jeg ikke så godt til men vet den er best når det er godt grep. (men ettersom vi bor i Scandinavia er ikke dette med kanongrep noe tema)
    Denne bilen virker knotete å skru på.
    Den største fordelen med HARM er at der har du Mr TK Trading som stiller opp på alle løp i Norge med bilen full av deler og dekk

    Men min favoritt bil er Genius den er veldig pen og har fiffige løsninger for rask mekking hvis noe skulle gå sundt og må skiftes raskt.
    Det er ingen som konkurerer med den her i Norge.

    Motor varierer fra år til år og bane til bane.
    De råeste er vel ikke å abefale da de går fortere i stykker og er vanskeligere å kjøre med.

    Så har du den nye billigere Gt klassen, der er det vel Fg som dominerer markede men TK Trading har også HARM GT biler.
    Dette er en klasse som er stor i Sverige og Danmark.

    Nå kommer Gutta sikkert inn med bedre svar til deg, de er kanskje litt opptatt med å mekke klar bilene sine til NM i Kodal

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X