Announcement

Collapse
No announcement yet.

Identifisering av FG Sportsline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    på HARM sine dempere er det hull i toppen for å slippe ut overskudd av olje.
    Kjekt det. Bare fylle opp, lufte og montere
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #32
      Høres meget greit ut!
      Men når overskudds olje slipper ut, kommer det da også forurensinger inn?
      Klarer ikke og se dette for meg helt uten videre.

      Comment


      • #33
        Det er sikkert berre ei lite skrua eller liknande på toppen som du strammar for å tetta demparen igjen. Prøvde å googla det opp men eg gadd ikkje meir då det var litt resultatlaust
        Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
        FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

        Comment


        • #34
          Her ser du de luftehullene til over løpsoljen. Men luftboblene i oljen må ut uansett, selv om det er hull der, det er for oljen som blir presset ut hvos det er for mye fylt på..
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • #35
            Jau. Det er kun for overskuddsolje. Man må fortsatt lufte ut som nevnt.
            Men man slipper i alle fall passe på nivået.

            Skitt er ikke noe tema på onroad. Blir bytta ganske ofte anyway, og det er jo ikke akkurat
            hull tvers i mellom
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #36
              Fikk bytta olje og vakuumert demperne bak i går, skal sei 4000 er seigt som tyggis..
              Satser på og få orden på for demperne i kveld.
              Men tenker litt i baner at kontroll og justering av hjulvinkler er av høy viktighet for veigrepet så dette også må prioriteres.
              Har vert inne på rc-car-online og sett på utstyr til dette og skal en investere i alt dette så er det jo snakk om et middels stort statsbudsjett
              ... mener eg havna på 180-190 Euro for dette utstyret.
              Finnes det enkle og mere økonomiske måter og gjøre dette på eller?

              Har funnet et oppsett som eg tengte eg skulle prøve:
              Front
              -Red springs, 7000 oil
              -No swaybar ?
              -20 mm ride heigth
              -0 degrees camber at ride heigth
              -0.5 degrees toe-out

              Rear
              -Orange springs, 4000 oil
              -18mm
              -2 - 2,5 degrees camber
              -2,5 degrees toe-in
              -blade style swaybar set soft ?

              Comment


              • #37
                Eg brukar rett og slett berre lausvinkel og gradmålar når eg stiller inn Passar på å "låsa" servosaveren framme heilt i senter og så er det berre å dura på.
                Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                Comment


                • #38
                  Første du kan gjøre er å koble av demprene og hjula.
                  Så kan du begynne med setup justering.
                  Forann skal du ha drop målt fra toppen av hjul aksen på 52mm, bak 46mm.
                  Denne målingen må gjøres med chassie platen helt ned mot ei rett plate.
                  Etterpå montere du på demper og helst nye hjul.
                  Camber foran 0til-1 grad. Toe out max 8mm.
                  Kjøre høyde 8mm.
                  Bak camber 2.5 grader
                  Toe in 2.5 grader.
                  Kjøre høyde 10mm.
                  sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                  Comment


                  • #39
                    Takker og bukker!

                    Comment


                    • #40
                      Her er noe utstyr du burde bruke http://www.tktrading.no/harm-racing-...setup-tool-kit
                      Ellers så kan du bruke en linjal eller lignende til å justete toe in bak. Hold linjalen på utsiden av bakhjulet, og juster så linjalen treffer ca 1cm inn på forhjulet.husk å ha forhjulene rett frem.
                      Hvis du justerer styre armene med 46mm mellom ball linkene, så skal du ha ett greit utgangspunktet på toe out foran.
                      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                      Comment


                      • #41
                        Beklager at dette blir veldigt elementært men sliter litt med og se for meg drop. Hjulvinklene sier egentlig seg selv og eg går ut fra at en bruker skruene som går gjennom nedre bærearm og går mot chassiset er til og justere ride higth men drop skjønner eg ikke hva menes med. Flaut for en som er fagutdanna mekaniker.. 😳

                        Comment


                        • #42
                          Mange utrykk å forholde seg til.
                          De skruene du snakker om er de skruene du justerer dropen med. Det vil si hvor mye chassiset skal løfte seg under bremsing og på drag.
                          Kjøre høyden justerer du med å stramme demper fjærene.
                          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                          Comment


                          • #43
                            Vakkert!
                            Har fått bytta olje og vakuumert demperene foran i dag så da er eg klar til og begynne og se på hjulvinkler i morgen , ser ikke vekk fra at det kan dukke opp noen spørsmål til..
                            😉

                            Comment


                            • #44
                              Sitter og ser på rc-car-online på nye fjærer til bilen.
                              Har som sagt funnet en anbefaling på røde fjærer foran og Orange bak, men..
                              Genuine HT spare/option part. Available in several versions. The springs are suitable for shocks with 16 mm diameter. For the front axle: order no.:Wire size/Length:Color:y0196/F12,4 x 48 mmye

                              Har du en pekepinn Olaf?
                              Sitter og ser på TKtrading sin side på dekk også, må vel ha vil eg tro..
                              Ser at mange går for litt hardere dekk foran enn bak, og siden prisen er høyere på PMT sine dekk er vel kansje dette første valg?

                              Comment


                              • #45
                                Skal du først kjøpe fjærer så kjøper du mf fjærer, ser de ikke har de grønne på lager, de bruker vi bak og blå foran, de orange er gode bak de også altså.
                                RC-Car-Shop Hobbythek in Krefeld. World's largest specialist for large scale rc-cars with over 1,000 1/5 and 1/6 scale car models and 15,000 different items ready for express delivery.

                                Det er jo en grunn for at de er dyrest ja, nå er de grp han har gamle, så det er derfor de er billige.
                                Du kan nok bruke samme type dekk foran og bak.
                                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X