Announcement

Collapse
No announcement yet.

Identifisering av FG Sportsline

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Da fikk vi prøve den med nye dekk og for en forskjell på svingen da..!
    Men den er fremdeles veldig lett på rumpa men dette har nok mye med kjøre stilen min..
    Selv om eg ikke føler at eg motivere til så mye sladding som eg opplever når eg kjører.
    Men med denne forskjellen ser eg frem til og få nye fjærer på bilen.

    Comment


    • #62
      Prøv å sett casteren helt fram, negativ altså. Da burde du mærke forskjell.
      My caster, mer styring og kjappere styreutslag. Det med caster, camber og toe out justeres etter hvert som du kjører, kommer helt ann på underlaget du kjører på.
      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

      Comment


      • #63
        Dette begynner og bli virkelig morro må eg si, at det var så mye muligheter på en LS bil hadde eg ikke sett for meg. Litt mere enn eg husker fra den forhenværende bilen eg hadde for over 20 år siden.. Ha-ha.
        Har du tanker rundt olje valget mitt i demperen Olaf?
        7000 foran og 4000 bak?
        Ser noen bruker 5000 bak i stedet for 4000.

        Comment


        • #64
          Ang. dekk. Husk alltid å ha dårligere grep foran enn bak... Da slipper du unna mye slædding.
          Hvor mye varierer fra bane til bane, temp, luftfuktighet osv.

          Du kan f.eks prøve å ha nye bak, og noen litt brukt foran. Da er mye gjort.

          Ofte mye enklere å trikse litt med dekka, enn alskens justerings og demperoljer.
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #65
            Setter umåtelig stor pris på at dere deler deres erfaringer med med meg!

            Comment


            • #66
              Kan tenke meg at 6000 foran og 4000 bak passer best.
              Skal du bruke 7000 foran, så skal banen være slett og fin.
              Ikke bruk tykkere olje bak, da blir det bare slæding på deg.
              Gode tips fra Tom Ivar ang dekk.
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • #67
                Mye gull ute og går her no, som nevn så setter eg enormt stor pris på dette! Blir dekka sleipere ved bruk? Tenker i di baner at en kan hive brukte bakdekk foran og montere nye bak for og beholde godt grep bak og få mindre bra grep foran?

                Comment


                • #68
                  det funker fint ja, men behovet for grep foran vil alltid være variabelt.

                  oppvarming er gjort på et par minutter
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #69
                    Ser at du allerede hadde svart meg lengre oppe vedrørende bruk av brukte dekk foran Tom, beklager den.
                    😳

                    Comment


                    • #70
                      Click image for larger version

Name:	512a5708aac6b_1.jpg
Views:	1
Size:	48.6 KB
ID:	782740Eg ser at 2 av uttakene på min bensintank er plombert / tett , og der går slange fra de 2 andre inn på forgasseren.
                      Ser på mange bilder at disse to som er plombert på min ser ut til og gå ut til fri luft, lufting troliges.
                      Burde eg ha lagt til utlufting på dei utakka som ikke er i bruk hos meg?
                      Bildet er ikke min bil, men som på dette bilde og alle andre eg har sett gjelder det de to tykke slangene som går sammen til en og bakover til fri luft.
                      Hos meg er disse to uttakene tetta med en rød krympestrømpe over.
                      Last edited by Hella; 15 April 2014, 15:16.

                      Comment


                      • #71
                        Kan dette vera noko du har bruk for? http://www.radiostyrt.no/showthread....587#post541587
                        Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                        FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                        Comment


                        • #72
                          Skjønner godt behovet for diff sperr på en offroad bil som ikke nødvendigvis har alle hjula på bakken men på en onroad som skal ta knappe svinger og har alle hjula på bakken er vel diff gunstigt ?

                          Comment


                          • #73
                            Du seier jo noko der, onroad har jo som oftast beina litt meir planta på bakken til einkvar tid enn ein offroad. Men skulle den no krenga litt for mykje ein gong så vil jo det hjulet som er "oppav" ta krefter frå det som er nedpå og såleis sløsa med kreftene.
                            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X