Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer egentlig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva skjer egentlig?

    HVa skjer egentlig med NMF? NM runde 2 er satt opp på samme dag/helg som NMF konferansen? er dere ikke klar over dette eller er det rett å slett sløvhet/giddaslaushet med p ta tak i ting....



    PS hvis dere jobber så mye som enkelte påstår i NMF så burde det ha kommet info om dette for lenge siden og dette med å skylde på ting og tang er rein BS, forventer et ordentlig savr på dette

  • #2
    Originally posted by JohnLara View Post
    HVa skjer egentlig med NMF? NM runde 2 er satt opp på samme dag/helg som NMF konferansen? er dere ikke klar over dette eller er det rett å slett sløvhet/giddaslaushet med p ta tak i ting....



    PS hvis dere jobber så mye som enkelte påstår i NMF så burde det ha kommet info om dette for lenge siden og dette med å skylde på ting og tang er rein BS, forventer et ordentlig savr på dette


    Når det gjelder NM runde 2 så er datoen flyttet til 16 November, klubben og NMF fikk beskjed om dette den 29 august, hvorfor dette ikke er lagt ut til info for førere kan jeg ikke svare på, men skal skjekke ut grunnen.
    Monica mekken til Per-Tore

    Comment


    • #3
      Originally posted by monica View Post
      Når det gjelder NM runde 2 så er datoen flyttet til 16 November, klubben og NMF fikk beskjed om dette den 29 august, hvorfor dette ikke er lagt ut til info for førere kan jeg ikke svare på, men skal skjekke ut grunnen.

      Har vært i kontakt med NMF og de har lovet og forandre på datoen i løpet av dagen i dag.
      Monica mekken til Per-Tore

      Comment


      • #4
        Originally posted by monica View Post
        Har vært i kontakt med NMF og de har lovet og forandre på datoen i løpet av dagen i dag.

        Seriøst så burde noen i NMF ta tak i ting, lenge før dette kommer opp nå, hvis det er så at jobb og andre greier går utover dette slik det ser ut som og enkelte bruker som unskyldning, hva holder NMF på med da? skal det være sånn at hver gang noen førere "klager eller legger ting ut på forumet" så skjer det ting!!!

        I år har NMF virkelig vært passive, de har blitt gjort oppmerksom på ting men likevel rett og slett gitt F... Hvorfor gidder dere da? er det så prestisje å inneha dette vervet eller hva?

        Comment


        • #5
          Håpløst

          Nå gir jeg opp modellbil snart

          Hvorfor - jeg er helt avhengig av å planlegge hva jeg skal være med på. Det er helt umulig å gjøre dette når forbund og klubber endrer datoer i hytt og pine.

          Ifjor kom det forslag om at NM i 1/12 track (som jeg kjører) skulle gå over fra Norgesmesterskap til NM runder - helt greit for meg. Det var faktisk en spore til å sette av litt mer tid på agendaen til modellbil. Jeg tok dette opp med familien og sa at de og de helgene er "fars".

          Hva skjer? Først var det Valdres som hadde driti seg ut og flytta racehelgen ganske kort tid i forveien. Men det var vist ikke noe problem - for som det ble sagt fra det holdet: de som hadde booket hotellrom fikk sikkert booket om.........

          Nå er det forbundet som driver akrobatiske øvelser igjen...

          Det må vel for f.....gå an å holde på en terminliste?

          For mitt vedkommende går jeg glipp av 2 NM runder. Blir spennende å se hvor mange vi kan stryke - så vidt jeg vet er ikke løpene etter jul satt opp enda en gang.

          Håpløst...

          Comment


          • #6
            1)
            Da er NM-runden i Spydeberg endret i NMF's terminliste til 16.11.08, regner med at innbydelse er "rundt hjørnet" samt at påmeldingsfunksjonen åpnes. Håper også det er riktig som ryktene sier at løpet skal gå i Spydeberghallen igjen

            2)
            NM-runde 3 i Skien: Blir det ikke M-chassis denne helgen ? Ser ikke klassen under "påmelding".
            Trygve Bull Freng/58
            www.lmbk.no
            XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

            Comment


            • #7
              Jeg forventer en forklaring fra seksjonsstyret på følgende:

              1) Hvorfor er ikke terminlista oppdatert? NMR1 og NMR2 står med feil datoer. Det er håpløst å få stilt på løp når ikke datoene stemmer! Selv gikk jeg nå glipp av den første, og vil nå slite også med den andre...

              2) Hvorfor er ikke innbydelser sendt ut pr. mail? Dette er noe RC-seksjonen har ansvaret for! Disse skal / bør være utsendt et par uker før løpet minst!

              3) Sett i lys av dette - hvordan greier dere samtidig å "ha tid til" å avlyse NM for 1:8 TR med 13 påmeldte, samt stryke en godt gjennomført NM-runde for 1:10 OR i Trondheim, hvor alle førerne var fornøyde med arrangementet?

              4) For ikke å glemme manglende oppdatering av resultater...

              Er det blitt slik at seksjonsstyret kan gjøre / la være å gjøre absolutt hva de vil, uten at det får konsekvenser? Samtidig som dere krever at klubbene følger alle regler til punkt og prikke?

              Dessuten - det hadde vært VELDIG fint om det gikk an å få tak i seksjonslederen pr. mail, telefon eller SMS...

              Skjerpings!!!

              P.S. Ønsker dere at vi skal klage dette inn formelt og få løpene underkjent?

              @Erik: Skal vi begynne med gokart i stedet? Jeg er ikke synsk nok til å drive med RC...
              Last edited by SHY; 17 October 2008, 11:49.
              Life's too short to go slow! www.ymr.no

              Besøk mitt showroom

              Comment


              • #8
                Fra Spesielreglementet

                1.1.6 Ansvarlige for resultatoppdateringer
                "Ledere for de respektive klasser har ansvar for resultatoppdateringer på nasjonale løp"

                1.6 Forandringer eller tillegg i Spesialreglementene
                "Seksjonsstyret kan imidlertid gjøre vedtak om endringer dersom de er av mindre omfang, av ren redaksjonell art, naturlig tilpasning til vedtak i EFRAs regler, eller dersom klare tidsmessige endringer eller endringer i NMFs overordnede lover/regler tilsier det."

                2.8 Utsettelse eller avlysning av et løp
                "Arrangøren kan utsette (anm: IKKE fremskynde) eller avlyse et løp om vilkårene for dette foreligger. NMF kan under spesielle omstendigheter og av nødvendig årsaker avlyse eller utesette (anm: IKKE fremskynde) et godkjent internasjonalt eller nasjonalt løp."

                3. Terminlisten
                "Forandringer i denne listen kunngjøres gjennom informasjonsskriv, internett eller i NMFs eget meldingsorgan." (anm: e-mail har blitt benyttet i årevis)

                3.3 Tillegg og forandringer i terminlisten for nasjonale løp
                "Den endelige terminlisten for resten av året, skal foreligge 15. januar. Etter at den endelige terminlisten er offentliggjort, vil eventuelle endringer og avlysninger kunne medføre straffer og avgifter ilagt av NMFs styre."

                >> Her er det bare å stryke løpet på Beito... Seksjonsstyret har definitivt ikke fulgt Spesialreglementet! De må gjerne straffe seg selv om de liker denslags...

                Ordner dere dette selv, eller ønsker dere en formell klage? (det burde være nok å kunne lese)
                Last edited by SHY; 17 October 2008, 13:06.
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	bump.gif
Views:	1
Size:	5.1 KB
ID:	759286

                  Hva skjer'a? Er alle dratt på hemmelig løp i helga igjen eller?

                  Iflg. løse rykter ligger en oppdatert terminliste på piratebay...
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, godt Beitoløpet ble strøket da jeg ikke kunne den helga....puhh....
                    Ble den fremskyndet tro?
                    Tor Arne Nicolaisen GMBK

                    Lei av å knuse motstandere!

                    Comment


                    • #11
                      godt jeg skal ha pause på 4-5 år nå ser jeg... Rc- miljøet i norge er sikkert dødt innen den tid hvis ikke det blir skjerpings...
                      Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                      www.minicar-racing.no

                      Comment


                      • #12
                        Ikke en unnskylding.

                        Er Beitoløpet strøket??

                        Det er merkelig. Husk at helgen og datoen der ikke bare skyldes forbundet og VMBK. Hotellet hadde også gjort en blemme her og dobbeltbooket hallen. Denne helgen er det smekkfullt på alle overnattingssteder her oppe pga Beatles festival. På interntvn her oppe har det stått denne helgen hele tiden og når dette ble sjekket opp så var det dobbeltbooking.
                        Ikke tro at vi tar lett på dette i VMBK heller. At ikke folk kan stille gir også mindre inntekter for klubben men samme utgifter. Skjønner? Veldig synd

                        Skal vi plutselig bli veldig strenge/pirkete her så var vel også siste uteløpet i Spydeberg også litt tvilsomt. Det sto en dato men men løpet gikk over to dager. Skal dette også strykes da??
                        Mange fra Valdres som plutselig ikke kunne pga todageropplegg.

                        Ikke en unnskyldning, men feil er blitt gjort og det kan skje av og til.

                        Det var hvertfall en fin weekend med vannvittig bra kjøring av alle sammen.

                        Selv jobber jeg mellom 200-250 timer i snitt i mnd og jeg får også tid til rckjøring. Så her er det bare om å være litt smidig. Greit, jeg har ikke unger og styr, men jeg driver et firma, har samboer, kreftsyk mor som krever mye hjelp, jobber to jobber, kjører løp og trener rc! Så det må gå ann å være litt smidig. Har du kanskje ikke tid til dette?
                        Herre GUD. Dette er vel hobbyen vår så slapp av og kos dere i stedet. Tror vi må være mer smidige framover og ikke slenge masse dritt. Må gå ann å samles og snakke om dette i stedet.
                        Det må også gå ann å uttrykke sine ergelser med ord og ikke bare masse slenging med leppa og dårlig ordval.

                        Vi er ikke store miljøet så vi må ta vare på hverandre og se til at så mange som mulig kan være med.
                        Er selvenig at det ikke er bra med masse endringer heletiden, men skjer det så skjer det og det er vel mennesklig å feile av og til. Det er værre om man ikke tar læring av feilene.

                        Andreas
                        Last edited by andreas_dahl; 18 October 2008, 12:12. Reason: skrivefeil og lite sammenheng
                        --** Team MAGIC **--
                        www.speedstore.no
                        Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

                        Comment


                        • #13
                          Klubben har sikkert gjort en knallbra jobb som alltid, løpene deres bruker å være årets høydepunkt for elektro! Og vi hadde jo lyst til å være med!

                          Dette er ikke rettet mot klubben i det hele tatt, her er det etter min mening seksjonsstyret som ikke har gjort det de skal, og ikke fulgt regelverket. Og det er de som må rydde opp i dette, og ta konsekvensene.

                          Dette er ikke verre enn at man enten stryker NMR1, eller at man sier at man kan stryke én runde mer enn normalt. Da kan de som vil beholde resultatet fra NMR1, og de som ikke fikk informasjon om løpet har likevel mulighet for å stryke ett løp til.

                          Vi er flere som har lyst til å være med i sammendraget, og da må de som ønsker få en sjanse til å i det minste ha en teoretisk mulighet til å hevde seg

                          Ellers så er det kanskje lurt at vi alle (meg inklusive ) begrenser diskusjonen kun om NMR1, og ikke drar inn alt for mye annet.
                          Last edited by SHY; 18 October 2008, 14:59.
                          Life's too short to go slow! www.ymr.no

                          Besøk mitt showroom

                          Comment


                          • #14
                            Andreas:
                            Takker igjen for en knallhelg på Beito, det var som sedvanlig ferie/avkobling, race, alvor, spøk og moro og med utrolig flotte premier, alle som deltok er nok enig i dette.
                            Er enig med deg, vi må vise fleksibilitet som du skriver, dog er det regler som også må følges, både klubbene og NMF. Uten at reglene følges "flyter" ting ut til kaos tilslutt, og det rammer jo oss alle.

                            Ytter'n:
                            Strengt tatt er det grunnlag for å stryke Beito-løpet, men vi kan da ikke "frede" andre løp iår som også er gjennomført utenfor gjeldende regler ihht NMF's regelverk ?

                            Hva mener så NMF om dette ?

                            Kommende MSK kan jo bringe problemstillingen opp, her får eventuelt NMF komme på banen med innspill/avgjørelse, eller kanskje klubbenes delegater med NMF kan komme til en fornuftig løsning ?
                            Trygve Bull Freng/58
                            www.lmbk.no
                            XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                            Comment


                            • #15
                              kansje løsningen er og gi faen i hele nmf og heller finne en løsning som passer hobby'n vår .
                              har jo nesten ikke vært annet en pes med dusteforbindet den siste tiden (les det meste av tiden ) kansje rc norge er mest tjent med og danne sit eget forbund igjen .alt må jo være bedere enn som det er nå
                              Have no Fear FAT man is here
                              (57modell)

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X