Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer egentlig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hvis så er at NMF virkelig har godkjent dette, burde de komme med info og en forklaring på hvorfor de har tillatt et merke med 9,5 og ikke resten som har det også, de som er litt oppegående med dette på motorer vet at 9,5t tilsvarer 17T børste motor!!!!

    Men tviler på at noen i NMF har en god forklaring på dette!!!!!!

    Comment


    • #32
      Nå har det seg sånn at SP 9,5t blir fra fabrikken kalt 19t spec. Det var sånn regelen skulle være etter MSK i fjor.
      Men så bestemte noen seg for å endre dette senere i sesongen til kun 10,5t motorer.
      Deretter endret man til at kun SP9,5t var lov.
      Det er vinglingen som er problemet.

      Hvis man åpner og teller antall viklinger får man ikke 9,5 eller 10,5 runder med kobber.
      Det er litt spesiellt med børsteløst kontra børstemotor.

      Jeg splitta en havarert 4 turn og der var det 8 eller 9 runder med kobber inni.
      Vi får vel heller diskutere størrelsen på rotor......

      Det som er helt klart er at regelverket skal følges, hvis man har et, og ikke bare der det passer seg.
      Håper forslagene til MSK får noe godt ut av seg.

      PS!
      Roger Larsen vant på beito med en bil som var mye tregere enn andre på langsiden.
      Men bilen hans stoppa ikke opp i svingene, og hadde serfor høyere turtall på motoren runt svingen.
      Han hadde vunnet med en 27t også.....
      Helge Johannessen
      1975 modell
      Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

      Comment


      • #33
        Litt av poenget mitt her var at så lenge det blir tillatt med utstyr/ting som ikke er helt riktig... så må man tillate andre ting også..... Orion SHO 4200 er jo tillatt men ikke SHO 4600....

        19 spec = 10,5 slik er det i alle land som kjører 19/SS og sånn det står i SR.

        19 spec/9,5 jaja gråsone............ bare for at det står 19 spec... jaja da kan vel si at SHO 4600 er lov også sinde det står SHO 4*** på de da..... for at SHO 4200 er jo lov

        Men i regleverket står det ganske klart dette med at det er 10,5 og ikke noe annet....

        Det andre er at de reglene vi har og det vi ligger under er bare tull og tøys ikke noe sted der vi hører hjemme, dette er en hobby ikke en jævla sport..... og siden vi er undrelagt de reglene vi har så får vi pokker følge dem.... ikke bare der det passer enkelte...

        Comment


        • #34
          Det er vel ikke så rart at det blir fler og fler i 1:12 i år. Tror ganske mange er lei av alt bråket i ss Touring. Det virker som de i 12r klassen har blitt enige dem i mellom og det funker veldig bra. Har selv begynt litt forsiktig i 12r klassen og det er et herlig miljø..

          Har selv 9.5 SP motor i SS. Er såpass ny i dette at jeg skal ikke skrike for høyt. Det jeg vet er at Markus sin bil/motor (børstemotor 19t) gikk bra MYE bedre på utebanen vår i sommer enn hva både 9.5/10.5 børsteløsemotorene gikk. Både i punch ut av svingene og på langstrekka. Han er jo god sjåfør oogså vil jeg påstå. Det har vel også med hvor mye man vil styre og ordne med i testing av dreving, oppsett, rotorer, vedlikehold, dekkdiameter, karroseri, børster, vinkler, dreiing, fjærer osv!
          også som Helge sier: Det så ikke utsom at Roger hadde den kjappeste bilen på strekka, men bilen satt som et skudd og hadde samme fart over hele banen. Viss det var noen som kikket på bilen og dekka til Roger så er det utrolig at han kom i mål. Den gutten kan håndtere bilene! Dekkene hans var så kantspiste at det var vel bare skum igjen på innerste delen av dekket.

          Blir nok mer 12r inne på meg! Mindre styr!
          --** Team MAGIC **--
          www.speedstore.no
          Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

          Comment


          • #35
            Originally posted by Schnellfahrer View Post
            Det er vinglingen som er problemet.
            Ja det er nettopp dette som er problemet. I gjeldende regelverk spesifiseres det at det skal stå 10.5 turn (uansett om intensjonen var "tilsvarende 19t" så står det 10.5), da blir det et problem når noen får lov til å kjøre med 9.5t uten at regelverk oppdateres/endres slik at dette spesifiseres. Egentlig et enda større problem er at NMF ved Monica/Jon Åge helt siden i sommer sier at SP 9.5 nå er vedtatt lov og at regelverk skal oppdateres. Når dette ikke er oppdatert så blir det slik at noen følger det gjeldende regelverk (offentlig tilgjengelig) mens andre følger et utilgjengelig regelverk som visstnok er vedtatt men ingen kan vise til skriftlig. Det blir som at man setter ned fartsgrensen uten å bytte skilt og så står politiet og tauer inn alle for råkjøring.
            Last edited by Hurrle; 2 November 2008, 11:59.
            RC Drift Club Norway | LMBK

            Comment


            • #36
              Originally posted by andreas_dahl View Post
              Det er vel ikke så rart at det blir fler og fler i 1:12 i år. Tror ganske mange er lei av alt bråket i ss Touring. Blir nok mer 12r inne på meg! Mindre styr!
              Slapp av Andreas. Det er "bråk" i alle klasser fra tid til annen.....
              Det er vel knappt klasser/regler det ikke har "stormet" rundt i perioder.
              Har funnet ut etter 12-13 år i hobby`n at greia er å "ri av stormen" og sette pris på de rolige øyeblikkene vi får innimellom...
              Regner med at vi får en del av de inne på Leira i vinter!!

              ps. påmelding til første løpet er forresten åpnet
              Last edited by Roger L; 2 November 2008, 14:32.
              Roger Larsen 67.... Valdres
              Meritter: Svømmeknappen i 1977

              Comment


              • #37
                Ja det med "å ri av denne storemen" er jo det NMF gjør....... virker som om de håper at dette skal bli borte av seg selv..... og at folk har en slik holdning er en av grunnene til at det "blir bråk" rundt ting....

                Hvis vi har et regelverk så må jo pokker meg følges i allt tilfeller, i alle år har NMF drevet med brannslukkning og dysse ned ting, hvorfor? er det for at de er redde for konsekvensene det kan få?

                NMF gjør de fakstisk noe? nei kan ikke si det, når var rankinglister eller resultatlister oppdatert sist? i hele utesesongen har ikke det skjedd?

                Og siden NMF mer eller mindre driter i dette, hva er mulighetene for å gjøre noe med det? jo de som sitter det på sin høye hest kan ta sin hatt og frakk å gå, siden de IKKE gjøre jobben de er der for!!! og komme med unskyldninger på at det er så masse annet som tar tid ja hva så da gjør du fortsatt ikke den jobben du er der for!!!

                Hvis man gidder å lese de reglene vi har så er det mye som NMF bare lukker øynene for som faktisk de IKKE burde gjøre, men heller ta tak i ting!!!

                Comment


                • #38
                  hmmm

                  Men da mener jeg også at dem som fyrer av mest krutt har baller å møter opp på Msk,Lsk eller hva faen det heter. Og fortell dem hvor skapet skal stå. Hjelper lite å å gjemme seg bak en skjerm som er dekket med redbull og sure sneiper. Å hammre løs å fortelle andre hvor skapet skal stå. Dette er tross alt et elektronisk skravleplass... Alla det som er i London, hvor hvilke som helst menneske kan ta med sin trekasse og fortelle sine meninger.

                  Men dette minner meg mer og mer om i fjor, var like mye ild påsetting før msk. Og på møtet skjedde det vanlige. BLA BLA BLA BLA. Vedder en vaffel i spydis på at det samme skjer i år.......
                  sigpic
                  http://www.kyosho.no/

                  Comment


                  • #39
                    JohnLara for President!!
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #40
                      Men John, gitt at de samme representantene satt der - hadde det vært noen forskjell om det het NrcBF?

                      Jeg tror det som skal til er:
                      1) At vi holder oss til MSK som sted og tid der endringer i regelverk foretas
                      2) At vi har gode representanter med integritet i vervene
                      3) Når nye overtar verv er det en opplæring og gradvis overtakelse av oppgaver

                      At organisasjonen heter NMF eller NrcBF kan jeg ikke se har noen betydning. Og igjen: for klubbene økonomisk ville det være å skyte seg selv i foten å melde seg ut av NIF-systemet (NMF).

                      John, kommer du på MSK?
                      Last edited by SHY; 3 November 2008, 12:24.
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by SHY View Post
                        Men John, gitt at de samme representantene satt der - hadde det vært noen forskjell om det het NrcBF?
                        Slapp av SHY - det er bare ironi/sarkasme!
                        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X