Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen flere som skal til Sverige 7.desember

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen flere som skal til Sverige 7.desember

    Desverre er det løp i Skien samtidig som Friendshiprace i Eskilstuna.
    Jeg drar til Sverige sammen med Goggen ,Trygve og Adrian.
    Akkurat som vi gjør hvert år.
    Jeg vet at flere pleier å dra til Sverige for årets happenig i 1:12.
    Skal være med i denne klassen for første gang jeg og. Har kun kjørt touring tidligere.

    Brødrene Dahl, Ole Bro, Johnny Magnussen,Erik Arntsen + + + pleier også å dra.

    Vil gjerne kjøre i Skien også, men må jeg velge blir Skien bortprioritert.

    Så mitt spørsmål er som følger:

    Kan man flytte Skiensløpet litt senere?(Ikke tidligere. Blir bare bråk)
    Bruker forumet, siden det ser ut som det er her forbundet formidler sine beskjeder....(Litt Sarkasme med alvorlig undertone).
    Helge Johannessen
    1975 modell
    Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

  • #2
    jeg er for for og flytte skien løpet.
    Shepherd V10 - Novarossi
    Serpent S120 Link - LRP

    Comment


    • #3
      Det virker ikke som MK ESKIL vil ha oss med lengre. De krever nå
      EFRA lisens av alle utenlanske sjaffiser, jeg kjøper ikke en efra lisens som går
      ut om 2 mnd for å kjøre det løpet.
      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

      Comment


      • #4
        Snakket med en av de overnevnte navnene på NC i 200mm i Skien, personen mente at ikke vi burde flytte, folk måtte prioritere løp i Norge..........

        Vi har desverre ikke mulighet til å flytte dette løpet, pga hall leie.

        Vi har i år slått sinnsykt på stortromma når det gjelder hall, hvis ikke førerne støtter opp og kjører i Skien 7. des i år, kan det bli vanskelig å motivere seg for å gjøre alt en kan for å få til ett kjempe arrangement neste år.

        Ved å prioritere løp utenfor Norge, når en norsk klubb virkelig står på, pisser man litt i egen brønn...

        Håper virkelig førerne ønsker å komme til Skien, vi skal gjøre alt vi kan for en kjempe helg med racing på stooor bane
        XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
        Xray T3, LRP, Tekin
        Grenland Modellbil Klubb

        Comment


        • #5
          I 2005 var det 12 nordmenn med. I 2006 var det 15, og i fjor var det ihvertfall 11 som jeg kommer på.
          Det er derfor jeg spør.
          Men hvis de krever efra lisens, er jo det bra,for da blir det ihvertfall ikke mannefall i Skien.

          Jeg får pisse i brønnen jeg da..........
          Helge Johannessen
          1975 modell
          Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

          Comment


          • #6
            Originally posted by Schnellfahrer View Post
            I 2005 var det 12 nordmenn med. I 2006 var det 15, og i fjor var det ihvertfall 11 som jeg kommer på.
            Så da hjelper det å dra til sverige?

            Gjør du det så er du med i "snøball effekten" og birar til at om litt så er det 0 førere.
            Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

            Comment


            • #7
              Ehhh er ikke internasjonale løp og erfra løp overordnet nasjonale løp?

              Hvis dette er et EFRA løp da
              Last edited by Guest; 3 November 2008, 23:26.

              Comment


              • #8
                Originally posted by JohnLara View Post
                Ehhh er ikke internasjonale løp og erfra løp overordnet nasjonale løp?

                Hvis dette er et EFRA løp da
                Det har vel vært Efra GP, men i år ser det ikke ut til at dette løpet er det, klarte ikke se det i innbydelsen eller på websiden deres ihvertfall... Men uansett, dette løpet har mange nordmenn reist til siden 2001, så det burde vel ikke komme som et sjokk på noen, heller ikke i Skien.

                Hvis noen trenger en slapp mek som er halvveis udugelig til alt, men flink til kioskhandling og av/på knapper og slikt, så er det bare å rope!
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #9
                  Dessverre

                  Enig med Helge i at dette er årets happening - utolig kult løp. Som jeg har sagt tidligere så synes jeg alle endringene på terminlista gjør det vanskelig å planlegge, selv om det ikke er like ille når ting blir utsatt som fremskyndet.

                  Kommer mest sannsynlig til å prioritere Skien denne gangen, ikke minst fordi jeg allerede går/har gått glipp av de 2 første NC rundene.

                  Hadde imidlertid vært kult å kjøre mot Helge, Goggen og Adrian den helgen....

                  Sitter å skrur ny Ass om dagen, hvis jeg blir ferdig blir det jomfutur i Spydeberg på søndag...

                  Comment


                  • #10
                    Det blir litt dumt å legge skylden på Grenland når MK Eskil ikke
                    satte dato for sitt løp før September i år.
                    Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                    Comment


                    • #11
                      Mer morro å være liste fyll i norge, enn i sverige

                      Erik, jeg er klar for en god fight i Skien! sitter å skrur god bilen fra 80tallet, ser iallefall sånn ut pr dd

                      Siden jeg ikke orker å leite, er det 1 eller 2 dager i skien?
                      Last edited by Thomas Hofstedt; 4 November 2008, 10:54.
                      Associated - HB - aka - LRP

                      Comment


                      • #12
                        2 dager 2 løp

                        Kult at du stiller Thomas. Såvidt jeg har forstått så er det 2 adskilte løp lørdag og søndag, med NC på søndag.

                        Apropo 80 talls bil - hadde vært kult å fått tak i en Schumacher stickpack fra midten/slutten av 80 tallet. Mulig jeg er blitt senil, men de var utrolig mye deiligere å kjøre enn dagens biler. Kan hende det går litt fortere idag og at de ikke hadde hengt med, men gode biler var det...dengang.

                        Rolf: Såvidt jeg husker ble datoen for Friendship race annonsert allerede ifjor?

                        Comment


                        • #13
                          Hadde vært kult å dratt til Sverige, men har en følelse at min ellers ganske lave inntekt ikke tillater en slik reise...

                          Dessuten så har jeg utroli lyst å kjøre i Skien, spesielt når dere i Gmbk sier dere har slått på stortromma når det gjelder hall/bane

                          Razer: I Sverige eller i Skien?
                          Team Smallsize

                          Comment


                          • #14
                            Uansett om folk drar til sverige eller skien for og kjøre så er det ikke noe vits og henge ut dem som drar til Sverige på begrunnelse av at Skien har leid en knall hall. Og det er ikke noe grunn for at GMBK skal IKKE skal arragnere enda et knall løp på nyåret i den samme hallen. Mest sannsynelig så krasjer ikke det løpet med noe anet og alle kommer til skien.
                            Alle som har vært aktiv i elektro miljøet i Norge en stund vet at eskil er et av årets høydepunkt, spesielt for 1:12. STOR flat bane med jevnt grep, noe man skal leite lenge etter i Norge. Dessverre. Og et nivå som er høyere i Norge gjør at man lærer utrolig mye på slike løp. Så jeg hadde uten tvil også dratt til Sverige og kjørt den helga på bekostning av et løp i skien som mest sannsynelig kommer til og bli veldig bra.
                            Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                            www.minicar-racing.no

                            Comment


                            • #15
                              Det er Mk Eskil som har vært sene med dato.
                              Rolf: Jeg har vel aldri lagt skylda på noen for dette?
                              Helge Johannessen
                              1975 modell
                              Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X