Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:8 Track.Hvor mye aktivitet er d om dagen?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    det er dugnad den helga, men track banen er åpen, men ikke regn med at det kommer noen andre shepherd. det er løp i oslo for 1:5 og treninger på lørenskog siden der går Nm for elektro tuoring neste helg.
    Shepherd V10 - Novarossi
    Serpent S120 Link - LRP

    Comment


    • #17
      trening i oslo

      Er det noen som skal trene på bukta neste uke, regner vel med det isden det er løp der til neste helg.
      Shepherd V10 - Novarossi
      Serpent S120 Link - LRP

      Comment


      • #18
        VM i Lostallo, Sveits

        Følger dere med på dette gutter? For en "rysare"!!!


        RC car news, views & race results


        Kjørte B-EM på den banen for noen år siden - fantastisk følelse! Den og banen i Luxemburg er mine soleklare favoritter! Og så Väst-8 da! Ja... Stockholmsbanen er også rå, og Växjö... det er så mange kule!

        Dere må henge dere på Lars Haugen og bli med og kjøre løp i Sverige! Han er vår mest aktive 1:8 TR fører om dagen. Løpene i Sverige er veldig bra og med mye deltakelse!

        Det blir litt lite med bare de løpene vi har i Norge akkurat nå. Skulle ønske flere klubber laget større baner og la bedre til rette også for F1-klassen innen RC! Men som sagt: Kjør de her hjemme og ta turen over til Sverige i tillegg! Det er det vi har gjort "i alle år"

        (de svenske løpene er lagt inn i den norske terminlista, pdf-dok)

        Ikke vær redd for å bli sist! Det har vi alle vært, og det blir man i starten. Men du lærer utrolig mye og fort ved å se og lære av de beste!

        Ellers vil jeg på det varmeste anbefale å kjøpe billige, enkle motorer de første sesongene. Det tar noen sesonger før du greier å utnytte en "verstingmotor", samt at de er mer følsomme for justering. Summa summarum så vil du de første sesongene gjøre bedre resultater med en billig, snill motor.
        Last edited by SHY; 20 August 2009, 19:13.
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • #19
          så kult. jeg satser bare på 1:8 track neste år. hadde vert kult og bli gutta til sverige for og kjøre litt. har tenkt på løpet som skal gå i trollhettan med ny asfalt i september, tror det var 19-20 sept. men jeg blir gjerne med og kjører litt utenlands. er litt lite løp her hjemme, også for man med seg mye mer erfaring.

          er det noe form for trenings uker i utlandet før sesongen starter her hjemme. tenkte da neste år. hadde vert kult vis det var/ble en gjeng for og kjøre neste år
          Shepherd V10 - Novarossi
          Serpent S120 Link - LRP

          Comment


          • #20
            Er ikke noe fast, men det er jo bare å ta initiativet! Ta en telefon til Lars!

            Husker vi dro en helg til Gøteborg (Väst-8 ) og trente for noen år siden, de er veldig greie der!

            Lars trener ofte på Bukta, prøv å heng dere litt på han der også! Så lærer dere fort!

            Trener Adrian noe 1:8 i Spydeberg?

            Ellers mht. løp så bør du ta fri fredag, og reise torsdag kveld. Så får du trent hele fredagen, det er gull!

            Jeg kjørte mitt alle første 1:8 TR løp i Gøteborg. Det var i 1995. Gjett om det kilte i magen når man kom gående inn på det anlegget der! (et av de beste i hele verden) Det ble absolutt jumbo plassering - men helt rått likevel!

            Dra til Trollhättan - kjempekul bane!

            Motortips: Skru ALLTID toppnåla "20 minutter" ut FØR du begynner å kjøre. HVER gang (ny dag)! Da starter du alltid fra den "rike siden", og nåler deg forsiktig nedover, til den går rent. Det sparer du mange, MANGE tusen på!

            Vær aldri redd for å spørre om hjelp! Svenskene er også særdeles flinke og hjelpsomme alle sammen!
            Last edited by SHY; 21 August 2009, 10:33.
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • #21
              Høres kult ut at noen i norge er gira på 1:8 untatt en di jeg kjenner.
              Adrian trener litt med 1:8 i spydeberg, kommer ann på hvilke løp han skal kjøre da i nærmeste fremtid. takk for tipset ang motor på ny trenings dag håper på god deltagelse under Nm på bukta. gleder meg til det.
              Shepherd V10 - Novarossi
              Serpent S120 Link - LRP

              Comment


              • #22
                Er det slik at NM i år går over 1 dag?
                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                Lei av å knuse motstandere!

                Comment


                • #23
                  ja jeg tror det går over 1 dag.
                  Shepherd V10 - Novarossi
                  Serpent S120 Link - LRP

                  Comment


                  • #24
                    Men NM skal jo gå over 2 dager?? ihvertfall i følge reglemanget!
                    Tor Arne Nicolaisen GMBK

                    Lei av å knuse motstandere!

                    Comment


                    • #25
                      Vi har søkt forbundet og fått lov til å arrangere dette over 1 dag.
                      Banen er selvfølgelig åpen for trening på hele lørdagen for de som vil ha en skikkelig speedweekend på Hvervenbukta.
                      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                      Comment


                      • #26
                        Ok, godt at forbundet godkjente det da...
                        Får håpe det melder seg over 15 stk da??
                        Tor Arne Nicolaisen GMBK

                        Lei av å knuse motstandere!

                        Comment


                        • #27
                          Jaja ser litt dårlig ut med NM i 1/8 track i år også da.... KUN 13 så langt.......
                          Frode Iversen
                          Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

                          Comment


                          • #28
                            Det er 3 mann her i byen som også kjører 1:8, men problemet er vel å få fatt i dem og få dem meldt på løp :/

                            Du har kanskje snakket med dem Frode?
                            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                            - NiceShot.no

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by xilian View Post
                              Det er 3 mann her i byen som også kjører 1:8, men problemet er vel å få fatt i dem og få dem meldt på løp :/

                              Du har kanskje snakket med dem Frode?

                              Er i hvertfall en av dem som har meldt seg på. Og en annen som sa han skulle.....
                              Får håpe det blir klasse i år. Får ellers må det gjøres noe med det med antall deltagere. Vi driver med dette får at vi syns det er morro. Og syns derfor at det også bør deles ut en Norgesmester tittel i 1/8 track.....
                              Frode Iversen
                              Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

                              Comment


                              • #30
                                Joda.. vi har jo krangla om min. ant. deltakere i et NM før...
                                Avgjørelsen ble jo tatt på grunnlag av 1:8 buggy-tilstander (60 deltakere osv).

                                Men nå er det jo MSK snart igjen, så da tenker jeg det blir en ordning på dette.

                                Noe bør legge inn forslag ASAP ...
                                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                                - NiceShot.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X