Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:8 Track.Hvor mye aktivitet er d om dagen?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by xilian View Post
    Joda.. vi har jo krangla om min. ant. deltakere i et NM før...
    Avgjørelsen ble jo tatt på grunnlag av 1:8 buggy-tilstander (60 deltakere osv).

    Men nå er det jo MSK snart igjen, så da tenker jeg det blir en ordning på dette.

    Noe bør legge inn forslag ASAP ...

    Jojo, men en kan ikke sammenligne TRACK og BUGGY. Når skal dem skjønne da?????
    Vet vi diskuterte akkurat det samme rund NM ifjord i KODAL.

    Skal sende ballen vidre til Kjetil Kristiansen imorgen ang dette med min deltagere....
    Frode Iversen
    Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

    Comment


    • #32
      Vi i seksjonen har prøvd å endre på det med krav om min. 15 deltakere, og det lot seg ikke gjøre (overordnet regel fra NIF).

      Men slæpp off folkens! NM blir kjørt uansett! Og norges beste fører vil bli kåret!

      Blir det under 15 så får vi bare lage en fotnote om at kravet om 15 deltakere ikke ble oppnådd, og at det ble et "uoffisielt NM"

      Who cares? Bedre enn å ikke få kjørt!!!

      (Og jada, vi skal ikke ha NM like sent neste år. Bakgrunnen var at dette var det eneste som passet svenskene - vi hadde håpet at de skulle ta turen...)
      Life's too short to go slow! www.ymr.no

      Besøk mitt showroom

      Comment


      • #33
        Høres bra ut Svein Harald. Men det bør gjør litt mere fra forhandler og butikker når det gjelder 1/8 Track....
        Var selv i kontakt med 3 butikker (i NORGE) får å få en ny motor til NM.
        Men butikk Nr1. kunne ikke gi meg en pris engang
        Nr2. Hadde ikke. Viste ikke når dem fikk det igjen eller
        Og det samme gjalt for butikk nr3..
        Så jeg tror at hvis vi alle gjør en liten insatts så kommer klassen til og bli STØRRE.....
        Frode Iversen
        Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

        Comment


        • #34
          Jeg synes i alle fall at Micromonsters har gjort en strålende jobb for 1:8 Track i år!

          De har turt å satse på et nytt merke, og i tillegg turt å ta inn godt med alt av reservedeler! Hadde 1-2 butikker til gjort det samme så hadde vi vært "back in business"!

          Har ikke Micromonsters Sirio motorer inne?
          Life's too short to go slow! www.ymr.no

          Besøk mitt showroom

          Comment


          • #35
            [QUOTE=SHY;348195]Jeg synes i alle fall at Micromonsters har gjort en strålende jobb for 1:8 Track i år!

            De har turt å satse på et nytt merke, og i tillegg turt å ta inn godt med alt av reservedeler! Hadde 1-2 butikker til gjort det samme så hadde vi vært "back in business"!

            Har ikke Micromonsters Sirio motorer inne?[/QUOTE

            Nei dem hadde ikke.....
            Helt enig Svein Harald, men når noen butikker/importører ikke er villig til og sattse på 1/8 Track klassen så blir det så om så med tilgang på deler og utstyr, Men hvor er aller dem som har kjøpt biler fra Micromonster.
            Sist jeg sjekke hvem som var på mld så kunne jeg bare se 4 av dem typen. Har hørt et rykte om at dem har solgt biler 10, men som sakt bare et RYKTE...
            Frode Iversen
            Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

            Comment


            • #36
              Jeg er sikker på at Stig kan skaffe motorer rimelig kjapt om de er tomme akkurat nå. Og prisen på den skal være bra.

              Man kan aldri forvente full utteling - om 4 av 10 solgte finner veien til banen så er det ganske bra synes jeg! (jeg har også en)

              Var det i 2002/3 at vi hadde 27 med i NM? Resepten da var at Small Size solgte Kyosho 1:8 biler i stort antall. De fleste fant ikke veien til noen bane. Men når mange nok blir solgt så merker man virkelig forskjell.

              Håper virkelig at Roar/Antrade tar inn 1:8 biler igjen og tør å satse litt på det. Har hørt at det har vært litt interesse her for den. Og den ser jo supergrom ut!

              P.S. Alle som har kjørt både 1:8 og 200mm vet at en av de klassene er for jenter
              Last edited by SHY; 24 September 2009, 20:28.
              Life's too short to go slow! www.ymr.no

              Besøk mitt showroom

              Comment


              • #37
                Det er jo helt utrolig at ikke to til kan melde seg på da??
                Når går påmeldingsfristen ut?
                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                Lei av å knuse motstandere!

                Comment


                • #38
                  Rolig, rolig! Pass på blodtrykket!

                  Send en mail til Lars eller Rolf så ordner det seg helt sikkert!

                  Ta en valium i mellomtiden!

                  (Man er jo i utgangspunket pålagt å ha siste frist 1 uke før, ellers sklir det alltid ut vøttø)
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • #39
                    Klasse

                    Originally posted by SHY View Post
                    P.S. Alle som har kjørt både 1:8 og 200mm vet at en av de klassene er for jenter
                    Hehe
                    Jeg har da kjørt begge klasser og vet hvem som er jente klassen!
                    Det må jo være 1:8 track der florere det med rosa karosser og dem slipper å bruke
                    verktøy når dem skal skifte hjul.

                    Hehe
                    Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                    www.rcbil.no
                    TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                    Comment


                    • #40
                      Artig og lese igjennom tråden nå.
                      Hadde vert kult om vi ordnet noe med svenskene. der er jo 1/8 litt annerledes. for eks. vi kunne ha arrangert 2 Nc løp i track i sverige og at svenske gjør det samme, at de arrangere 2 av sine cup løp i norge. altså 200mm og 1/8 track. da hadde vi hatt flere løp igjennom året. og vi får en litt annerledes konkuranse og mye erfaring.
                      Eks: 5 Nc runder totalt hvor 2 av de går i sverige og et Nm(litt tidliger enn i år)

                      Antrade har sendt 3 serpent 966 i retur til fabrikken. med den innstillingen blir det ikke lett for 1/8 klassen og vokse i norge.

                      Micromonster har tatt sjangsen. og takke F... for det. bra jobba. bra med delelager også.

                      Håpper på at det blir flere Nc runder neste år. men det er jo mest opp til klubbene og søke om det på MSK. da vil nok klassen vokse enda mer. det er mange som er innstilt på og kjøre 1/8 om dagen hører jeg. men kan skjønne skepsisen når en butikk anbefaler til en kunde som har lyst på 1/8 på det sterkest og ikke kjøre 1/8 til folk fordi det er så himla dyrt. jeg kommer fra buggy tidligere og det er ikke så mye dyrere. dyrere enn 200mm ja, men det er det som er jente klassen

                      Georg: vi må skifte hjul i fanelene vi vettø. er formel 1 en jente klasse siden de har bare 1 mutter på hjule i steden for 4 eller 5 da??? Det er litt mere spenning i pitten når vi må skifte hjul.
                      Shepherd V10 - Novarossi
                      Serpent S120 Link - LRP

                      Comment


                      • #41
                        1/8 Nm

                        Håper så inderlig at Nm vil bli holdt på et tidligre tidspunkt neste år.
                        Snø og nesten kuldegrader er vel ikke det mest optimale forholdene...
                        Frode Iversen
                        Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

                        Comment


                        • #42
                          Sikkert trivelig og kjøre i dag ja

                          Anngående satsing av 1:8 track av norske hobbybutikker: Jeg og en kamerat kjøpte en sheherd velox av micromonster, og takker høyere makter for at d også ble kjøpt mye deler. fant vi ut at vi skulle ha en hver,gikk og ventet på Micromonsters i drøye 5uker på en velox til. da fikk jeg mer enn nokjeg bestillte da en serpent 966 fra utlandet den var her på en snau uke.

                          Vi kommer til og kjøre ganske mye til neste sommer og er da oppe og går med hvert vårt utstyr,treningskjøring,må bli litt bedre før vi kaster oss ut i løp føler jeg.blir litt rusten av og ikke ha rørt en trackbil på 5år

                          Comment


                          • #43
                            Ser på vejrutsigten at der skulle blive ophold fra kl 8.00 i morgen tidlig. Magnussen og undertegnede har været på banen og lavet banetørker i dag, så hvis utsigten holder skulle det være muligt at få banen kjørbar til NM.
                            Ole Bro
                            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                            Comment


                            • #44
                              Når begynner løpet? kansje jeg stikker bort å ser på.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment


                              • #45
                                Der er fritrening fra 8.00, og de første kval starter 10.00.
                                Kom og se formel 1 klassen innenfor RC bilsport. Hvis vejret arter sig kan de blive tet race. Hvis ikke er Magnussen vel favorit.
                                Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                                Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X