Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny on-road RC bane i Stavanger??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny on-road RC bane i Stavanger??

    Hei alle sammen,

    Jeg har vært i kontakt med Stavanger kommune, og prøver å få igang bygging av en on-road RC bane i Stavanger. Sørmarka idrettspark for å være mer spesifikk.

    Jeg ble fortalt at jeg da måtte kunne dokumentere en betydelig almenn interesse for dette. Hvis det viste seg at det var stor interesse for dette, kunne drømmen bli virkelighet.

    Min apell til dere er: Vær så snill og snakk med alle dere kjenner som driver med on-road RC, og få dem til å melde sin interesse for dette prosjektet i denne posten. Slå på jungeltromma, og få flest mulig til å notere sin interesse!!
    All hjelp mottas med stor takk!

    Det er på tide at vi får en plass for oss selv hvor vi kan drive på, slik at vi slipper å alltid måtte finne ledige parkeringsplasser etc for å kunne nyte denne hobbyen.

    Mvh,
    Ramå
    Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
    Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
    BSD 904T (basher bil)

  • #2
    Interessen min hadde vert stor om jeg hadde hatt en asfalt bil, Men desverre har jeg ikke det, samt det meste er nitro.


    Men hvam med og lage en enkel side der folk kan skrive med navn og email adr ang om dem er intr ?
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Hva er galt med Klepp da???
      Hvorfor heller ikke bare ruste den opp litt??

      Tenker du/dere bare en bane for 1/10 biler eller er det planer om noe større????? F.eks 1/8----1/5!!!!!!

      Mvh
      Frode Iversen
      Bil: Capricorn Lab C801¤ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp ¤ Futaba 4PK ¤ Capricorn Tires ¤ Byron Prodriver 25%Gen2

      Comment


      • #4
        Originally posted by frodei View Post
        Hva er galt med Klepp da???
        Hvorfor heller ikke bare ruste den opp litt??

        Tenker du/dere bare en bane for 1/10 biler eller er det planer om noe større????? F.eks 1/8----1/5!!!!!!

        Mvh
        Ruste opp? Den banen er jo kjempeflott som den er, kom dere ut å kjør!
        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

        Comment


        • #5
          Banen i flerbruks hallen er jo glimmrende og ha til vintertid da... Ikke så lett og kjøre på klepp med snø og slaps.
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stusdal View Post
            Ruste opp? Den banen er jo kjempeflott som den er, kom dere ut å kjør!
            Var det jeg oxo mente Øyvind!!!
            Skjønner liksom ikke hvorfor dem skal ha en ny BANE når det finnes et fint annlegg der
            Frode Iversen
            Bil: Capricorn Lab C801¤ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp ¤ Futaba 4PK ¤ Capricorn Tires ¤ Byron Prodriver 25%Gen2

            Comment


            • #7
              Originally posted by xillianto View Post
              Banen i flerbruks hallen er jo glimmrende og ha til vintertid da... Ikke så lett og kjøre på klepp med snø og slaps.
              Tenker du kun på elektro nå?? eller både fuel og elektor???
              Frode Iversen
              Bil: Capricorn Lab C801¤ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp ¤ Futaba 4PK ¤ Capricorn Tires ¤ Byron Prodriver 25%Gen2

              Comment


              • #8
                tror nok desverre bare dem vil ha elektro.. men hvem vet ?
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  Siden dere allerede har klepp. Kunne det vært en idè å lage offroad bane, selvom dette handler om onroad.
                  Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
                  YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
                  Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg tenkte i utgangspunktet en bane som kunne brukes for både 1/10 og 1/8 skala, både nitro og elektro.

                    Grunnen til at jeg er interessert i ny bane er:

                    1: Klepp er et stykke unna Stavanger, det hadde vært greit å ha en bane litt nærmere
                    2: Banen på klepp er vel mer beregnet for 1/5 skala, da den er såpass stor.

                    Angående forslag om Facebook gruppe: Jeg har ikke FB, jeg boikotter det Hehe. Det var derfor jeg startet tråden her, så kan folk melde sin interesse her. Da har jeg i det minste noe å komme med til kommunen.
                    Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                    Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                    BSD 904T (basher bil)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by xillianto View Post
                      Banen i flerbruks hallen er jo glimmrende og ha til vintertid da... Ikke så lett og kjøre på klepp med snø og slaps.
                      Har dere tilgang på potensiell permanent innebane, er det helt konge! Sett opp noen løp der i vinter og jeg tar garantert turen. Skal forøvrig være meget bra lufting om man skal slippe til fuel biler.
                      Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                      “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                      Comment


                      • #12
                        Klepp banen er garantert en av det tre beste banene i Norge etter min mening. Men når det er sagt så er den kun åpen tirsdager og lørdag, elktro dag søndag.

                        Mye skal klaffe med familie og været om man skal få trent 2 dager i uken.

                        Det er langt å kjøre til Klepp for å kjøre f. eks 2 pakker. Det er også vanskelig med rekruttering av unge førere. Det er vanskelig for en 10 åring å komme seg til Klepp.

                        Her er to TIPS:

                        1: Sett opp en hotmail konto alla... ja.til.rc.stavanger@hotmail.com

                        Da sender vi mailen:

                        Ja til RC bane i Stavanger.

                        Mvh
                        Navn

                        Legg også ut lister på Sæland, Birkemo og Globy.. Da får du mange underskrifter. Snakk med personalet å få kundene til å skrive under.

                        Tips 2:
                        Ring Sola bladet og hør om du kan få et eksemplar av bladet som kom ut st. hans 2009. Der er det en artikkel om en RC bane jeg prøvde å få i stand. Mener det var en reportasje på en hel side. Denne kan du legge frem til Stavanger Kommune.


                        Til dere som kjører offroad:
                        Det er fullt mulig å kjøre offroad på en onroad bane. Man lager flyttbare hopp av kryss finer plater, alle half ramp (skating). Man kan legge ut kunstgress osv.
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment


                        • #13
                          Hei,

                          Tusen takk for glimrende forslag

                          Jeg tror at en bane lokalt i Stavanger vil trekke ganske mange "undergrunns" on-road førere ut av skyggenen. Det er ganske mange, men alle kjører for seg selv, på forlatte parkeringsplasser etc. Med en lokal bane kan vi også få igang løpsdager, og kanskje en slags cup. Det er jo noe hele familien kan være med på, hvilket vil gjøre det enklere for mange å delta.

                          Jeg skal ta en prat med kommunen, og få sparket dette igang så fort som mulig

                          Mvh,
                          Anders
                          Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                          Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                          BSD 904T (basher bil)

                          Comment


                          • #14
                            Vi har allerede en Cup... Sør-Cup heter den.

                            Om du vil kjøre løp så kan man altså det i dag.

                            Vi har i Sør-Cup mange klasser, nivået på deltakerne spenner seg fra nybegynnere til mer erfarne.

                            Jeg utfordrer deg Anders til å melde deg på Sørlandsmesterskapet i Haugesund neste helg. Påmelding på www.sør-cup.no

                            Her vil du bli kjent med mange i miljøet, og du kan danne deg et bilde av hvem som er aktive i dag, og hva folk vil. Du får sikkert også en del underskrifter her. Overnatting blir det i klubbhuset for dem som vil det.

                            En annen ting:
                            La oss si at Stavanger går med på å lage en bane. Hvem skal tegne banen. Det er viktig at folk som har reist litt, sett på mange baner blir med på denne prosessen. Snakker vi her om en Elektro bane vil jeg anbefale en bane alla' Vigrestad. Jeg vet ikke om du har sett denne banen. Men den ligger ca. 45 min fra Stavanger.
                            Last edited by snappy79; 13 August 2010, 15:46.
                            Asgeir Kinn 1979
                            RRR - RB - 4PK

                            Comment


                            • #15
                              gir liv til denne tråden igjen.

                              både jeg og Asgeir (snappy79) har hatt en god del kontakt med komunen her i sola angående innendørs onroad bane. de finner nye muligheter hele tiden, MEN som Asgeir sier så har ikkje sola komune nok erfaring med slik...
                              dere kan jo selv se hvor mange baner det finnes andre steder i Norge, men i Stavanger... ...nei.

                              jeg har selv kontaktet flere personer som jobber i Sola komune, men alle gir dårlig tilbakemelding.
                              det har masse og si om vi er nok personer som samarbeider om dette, og komunen vil kansje forstå.

                              Noen som kansje har en hal/bygg som ikkje er i bruk som muligens kunne blitt brukt til dette så gi beskjed.

                              Mvh Martin.
                              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X