Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av konkurranse bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Synes å ane det at elektrofolket gjerne vil kjøre egen klasse og skriker fælt om det. Men når det først blir alvor så blir de hjemme. Uten en ildsjel i en eller annen klubb som gidder, så blir det aldri noe el.klasse i 1:8 med status.
    Hadde jeg vært elektrofyr (hmm, er jo utdannet el.montør, men det teller vel ikke?) så hadde jeg arrangert ett uhøytidlig og høyst uoffisielt Best i Landet Løp i elektro 1:8. Sent ut info til alle klubber, forum osv. Da ville man kanskje sett om det ble påmeldte nok til ETT løp. Noe jeg tviler.........
    I vår klubb var vi faktisk flere med el.buggy for to år siden enn vi er i dag. Kun en gærning på 52 år som holder på, he he...bare måtte, Stig.

    Problemet i klubbene i dag er vel at det ikke er nok egne medlemmer til å kunne arrangere klubbløp. Liten vits med 12 deltakere i Skien f.eks. Klubbene er avhengige av folk fra andre klubber for å kunne arrangere klubbløp. Tør påstå at vi i KMBK er den eneste klubben i Norge som kan stille med over 30 stk av EGNE medlemmer på løp. Forrige løp var vi 35 stk, da med 4 fra GMBK, altså 31 stk fra egen klubb. Hvorfor det er så bra skjønner vi ikke selv.............
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #47
      Er vel greie poenger det extra. Fungerer egentlig bra slik det er i dag - elektro 1/8 buggy kan kjøre med fuel på klubbløp. Om det blir noe mer er det interessen som vil avgjøre. Dette er en helt grei løsning og med 5 store løp i året kan man ikke klage akkurat.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #48
        For å svare mitt eget innlegg så har jeg gått til innkjøp av en pent brukt Kyosho MP9E med Vortex 8 system (ny pris på denne blir nærmere 12-13 000 med det som fulgte med hvis jeg ser på prislisten til Kyosho). Da ble det det ikke en RTR, men i mine øyne så er det en RTR pga at det ikke er noe skruing).
        Selve diskusjonen el vs nitro må jeg si tok litt av...Fordelen som jeg ser det er at jeg kan krone meg selv som Norgesmester i 1:8 Elektro buggy ganske enkelt.
        Jeg har ingen ambisjoner om å reise på NC eller NM, så det får bli til dem som tar dette seriøst (kanskje et klubbmesterskap kan være tingen hvor Nitro gutta kan spise grusen etter min MP9E - regner med det kommer en kommentar i retur). Jeg skal kun ha det moro med mest mulig kjøring og minst mulig mekking. Det er hovedgrunnen til at jeg valgte elektro, fordi jeg ikke har tid til annet.

        Uansett må jeg takke for alle innleggene. Det skal ikke stå på aktiviteten her på forumet - det er godt å se.
        Last edited by Esh6; 19 September 2011, 19:06.

        Comment


        • #49
          Hehe, gratulerer med en veldig bra bil da Esh6! Tenker litt i baner som deg. Har både elektro og fuel 1:8 buggy. Handler om å ha det moro og helt klart mindre styr og mer banetid med elektro enn fuel.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • #50
            Originally posted by Esh6 View Post
            For å svare mitt eget innlegg så har jeg gått til innkjøp av en pent brukt Kyosho MP9E med Vortex 8 system (ny pris på denne blir nærmere 12-13 000 med det som fulgte med hvis jeg ser på prislisten til Kyosho). Da ble det det ikke en RTR, men i mine øyne så er det en RTR pga at det ikke er noe skruing).
            Selve diskusjonen el vs nitro må jeg si tok litt av...Fordelen som jeg ser det er at jeg kan krone meg selv som Norgesmester i 1:8 Elektro buggy ganske enkelt.
            Jeg har ingen ambisjoner om å reise på NC eller NM, så det får bli til dem som tar dette seriøst (kanskje et klubbmesterskap kan være tingen hvor Nitro gutta kan spise grusen etter min MP9E - regner med det kommer en kommentar i retur). Jeg skal kun ha det moro med mest mulig kjøring og minst mulig mekking. Det er hovedgrunnen til at jeg valgte elektro, fordi jeg ikke har tid til annet.

            Uansett må jeg takke for alle innleggene. Det skal ikke stå på aktiviteten her på forumet - det er godt å se.

            Hei. Gratulerer med "ny"bil

            Tror noe av ivrigheta på kommentarene er at du har postet på racing forumet.En seksjon for racing intreserte.
            Var nok mange her som håpet at vi kunne få en ildsjel til med på dette.
            Da du selv nå sier at det ikke er tilfellet for deg så har du jo ihvertfall streket under poenget på det vi har svart deg
            Og til dags dato så har det vel ikke skjedd att en med elektrobil har blitt nektet å kjøre på en vanlig dag.
            Og ja det er mange fordeler med elektro.

            Og ja det er riktig at du kommer til å "gruse"oss fuelgutta.Men det er på slutten av langsida når bilen din fortsatt går rett fram og du har gått tom for banebare "måtte".
            Elektro går klart fortere men på bane så gjør det det bare vanskeligere å takle alle hindre.

            Men velkommen på forumet,og gratulerer igjen med ny bil....

            ps ingen av mine kommentarer har negativ betydning..
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #51
              haha, visste den kommentaren kom til å besvares.

              Det er faktisk en Kyosho MP9 som har e-conversion kit hvor alt av utstyr for å gjøre dette til en Nitro bil følger med(unntatt motor selvfølgelig). Skulle jeg ombestemme meg så har jeg muligheten.

              Jeg må innrømme at hvis jeg blir "god nok" så kommer jeg til å stille i klubbløp med elektrobilen så får vi se om vi møtes på målstreken eller ikke.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X