Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kostnader for å kjøre løp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kan vel oppsummere med å si at jeg fikk svar på spørsmålet mitt.
    Gleder meg til å kjøre løp på den supre banen på Gjøvik. Håper
    flere ferskinger også melder seg på (vet det er mange nye 1/10 buggy
    sjåfører i Oslo ihvertfall).
    Jon Bratlie 75mod. Oslo

    Comment


    • #32
      Originally posted by Dworski View Post
      Kan vel oppsummere med å si at jeg fikk svar på spørsmålet mitt.
      Gleder meg til å kjøre løp på den supre banen på Gjøvik. Håper
      flere ferskinger også melder seg på (vet det er mange nye 1/10 buggy
      sjåfører i Oslo ihvertfall).
      Det var et godt spørsmål
      For her kom det gode forklaringer på hvorfor det er slik, og tro meg...... dette har fler enn nybegynnere som har godt av å høre dette. Bra du fortsatt er med.
      Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

      Comment


      • #33
        Hei.

        Jeg syntes kostnadene i radiostyrt er utrolig billig, og dette er summer som absolutt er overkommelig for de fleste som skal kjøre løp, nesten litt for billig syntes jeg (er nok mange som blir sure på meg med den kommentaren tenker jeg ).

        Om man skal gå fra Radiostyrt til eks. Gokart.

        Så koster lisens ca. 850,-, vognlisens ca. 650,-, medlemskap i NMK,KNA ca. 350,-, klubbmedlemskap ca. 300,- og tilslutt treningsavgiften på hver enkelt bane fra 2000,- til 4000,- pr. år.

        Så trenger du en Gokart, den koster ny fra 20.000,- til 90.000,- avhengig av klasse du velger.
        Så skal du melde deg på løp, og ett løp koster kr. 1000,- i påmelding, vi skal ha 4 nye hjul til hvert løp, ca kr. 1700,- pr. runde, og regner det må vi ha regndekker ca. kr. 2000,-.
        Vi må også ha drev, kjede, fuel, overnatting, driftsutgifter.

        Når vi hold på aktivt, så kostet oss for 1 løp fra 4000,- til 6000,-, og det er om vi ikke kjører i stykker noe.

        Så om du skal være med på 10 løp i sesongen - kan du bare begynne og regne på det.

        Og dette regnestykket har du sikkert i Motorcross, enda dyrere i bil osv.

        Så når man får en runde i RC for 200-350 kr., og påmelding for 350, ca. 1000 lappen for ett løp i RC - UTROLIG BRA PRIS syntes jeg.
        Og det er viktig att klubbene får inn penger - slik att vi kan få bedre baner og fasiliteter...

        Vh
        Ole Henrik Liabøp
        The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
        www.serpentnorge.no

        Comment


        • #34
          Originally posted by Dworski View Post
          Sier ikke at det er dyrt for å klage og kritisere. Det
          er bare noen betrakninger fra en som er på vei inn i miljøet.
          Og min antagelse er at flere sånne som meg( som har hatt rc
          som en lekehobby) og som teller på fingrene om de skal
          ta skrittet og melde seg på løp, hadde blitt med hvis det var billigere.
          Etter det jeg har fått med meg fra flere som kjører i Oslo, er det flere som står over å kjøre løp pga prisen.

          Husker jeg selv fikk litt sjokk over prisen da jeg kjørte mitt første løp...

          Nå er jeg blitt vant med det, men lommeboka venner seg nok aldri helt til prisene. Kostnadene blir store når man skal betale 700kr for 2 løp, medlemsavgift til klubben din og lisensen. I tillegg kommer kjøring til løpene og overnatting(!)+++ Da blir det stort sett oss litt eldre som har fast jobb og bil som blir med, vanskelig for ungdommen da gitt, hvis ikke må pappa sponse og ofre mye tid.

          Comment


          • #35
            De skjønner det nok etter hvert når de forstår alle kostnadene som ligger bak et anlegg og arrangement. Hvis man skal starte med løpskjøring direkte i Norgescup/NM kan det jo virke dyrt når man må ut med klubbkontingent, lisens og løpsavgift, men starter man med klubbløp er det jo ikke rare kostnaden, og det er jo den veien man burde ta inn i løpsmiljøet.

            Inntil det dukker opp noen rike onkler i RC-sporten så må man nok bare innse at det koster litt, dog er det jo svært lite i forhold til mye annet man kan drive på med. Jeg tror nok flere har et høyere pengeforbruk når det kommer til andre ting som byturer/røyk/alkohol/klesshopping/sydenturer/konserter/fotballkamper og andre idrettsarrangementer/tipping/dyr/fastfood og annet enn hva de har til RC-løp i løpet av året. Så det koker jo egentlig ned til hva man ønsker å prioritere pengebruken på.

            Hvis noen er interessert i å kjøre løp billig arrangerer jo Gjøvik klubbløp for 50,-, så da er det jo bare å møte opp.
            Last edited by >Jonas<; 20 June 2012, 11:38.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #36
              Det er ikke gratis å drifte klubb/anlegg.
              Til sammenligning er billigste medlemsskap i flyklubb tilsluttet NLF ca. 1.000,-
              Normalt ligger dette på 1500-2000 i året..

              Ett sted må klubbene dra inn kroner, og det er på løp... (startkontigent/bevertning/foring etc)
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X