Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-race i Norden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC-race i Norden.

    RC-race i Norden.

    Forrige helg kjørte Svenskene sitt Svenske Mesterskap i on-road klassene på Vest 8 i Gøteborg. Vi var flere Norske fører tilstede og vi var representert i alle tre klasser. Totalt var det over 80 startende i dette løpet. Det er det største on-road løpet vi har hatt i Norden på mange år foruten EM.

    Tilstede fra Norge var: Erik Arntzen, Lasse Andresen, Stig Berntsen, Lars Haugen i 1:8 track. Adrian Berntsen, Ole Bro, Georg Ellingsen, Tom Erik Haaversen i 1:10nt og John Lara i 1:10 elektro.

    Det var virkelig moro å kjøre et slikt stort løp og jeg tenker at vi burde vært enda flere.

    Vi har flere toppførere i Norge og alle disse ser stor verdi i å ta turen til Sverige for å kjøre løp, men jeg mener at alle som driver med racing i Norge burde planlegge inn et eller to løp i Sverige i sommersesongen. Det er alltid moro og utfordrende å komme til en ny bane og man får kjørt race i et større startfelt med tøffere konkurranse.

    Mange tenker kanskje at de "ikke har noe der å gjøre" med tanke å egne ferdigheter, men det er plass til førere på alle ferdighetsnivåer i disse racene. Og det er nettopp hele poenget. Med mange deltagere vil man alltid finne førere på samme nivå som man kan kjøre mot. Det er veldig givende selv om det ikke er i tetstriden. På Vest 8 denne helgen var det flere debutanter og nybegynnere i alle klasser. Disse gutta vil lære mye og ha det veldig gøy selv om de ikke i år vil være med å kjempe om seieren i løpet. Jeg så flere førere med en bli, en motor og et par sett med dekk. Ikke kom de på sisteplass heller : ) Det var hele 4 med debutantlisens i 1:8 klassen. Disse stod side om side med topp internasjonale førere som Mikael Fransson, Alexander Hagberg, Adrian Berntsen og Viktor Wilck. Her er det mye å lære og bli inspirert av.

    Sååå, hva skal til eller hva står i veien for at dere tar turen til disse løpene? Kanskje det er bare småting som arrangørene eller klubbene i Norge kan hjelpe til med for at flere reiser. Vest 8 er kun 3 timer fra Oslo, Trollhättan er 2,5 timer. Begge disse klubbene har klubbhus hvor man kan sove i for en femtilapp. Det er bare å ta med seg sovepose og underlag.

    Mitt ønske er også at vi kan arrangere tilsvarende store løp i Norge. Det er flere klubber som vil kunne kjøre slike løp. Med litt planlegging kan vi helt sikkert få fører fra hele Norden også til Norge. Det betyr større konkurranse, mer moro for førerne og mer kroner i kassa til klubbene.

    Noen synspunkter her?

    Kjør debatt!

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X