No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Holder på med en ny fra årets begivenhet, håper å ha den klar i løpet av uken.
Finn
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Det høres kanskje dumt ut, men hvorfor kjørte du 13.5T i DHI, men kjører kun modified i Norge? Er det pga. statusklassen? Det var jo vanvittig mange trøndere med i Stock i DHI, men jeg kan ikke huske å ha sett noen stille opp i NC sammenheng, da har de vel stilt i modified?
Fler baner/anlegg (permanenete) å utøve hobbyen på
Større baner med lavere skade (og kostnads) konsekvenser
At klassen blir tellende og ikke en ren supportklasse
Mer profilering (egen side på fb om løp/samlinger/bilder etc) av hobbyen generelt, løpsrapporter, bilder, informasjon etc.. vi er få her oppe i steinrøysa og konkurrerer med Playstation og andre aktiviteter
Det høres kanskje dumt ut, men hvorfor kjørte du 13.5T i DHI, men kjører kun modified i Norge? Er det pga. statusklassen? Det var jo vanvittig mange trøndere med i Stock i DHI, men jeg kan ikke huske å ha sett noen stille opp i NC sammenheng, da har de vel stilt i modified?
Jo det skal jeg si deg...
Til tross for lang karriere innen R/C er jeg likevel ganske fersk på 1:10 Touring, de siste årene har jeg kjørt det to ganger "seriøst" i løp. Første gang i fjorårets DHI CUP, og på Gjøvik under siste NC#2 løp. I Danmark brukte jeg en bil som ikke var egnet for formålet, men fikk likevel "tenning" nok til å ville prøve igjen. Så som forberedelse til årets DHI CUP ble ny XRAY anskaffet og NC#2 ble testarena for bilen, derav Stock.
Siden jeg er fersk i gamet med Touring ble Stock valgt som inngangsklasse da Mod krever noe trening og kunnskap skal brekkasjen og deleforbruket holdes under kontroll. Valgte derfor Super Stock og Mod med en og samme bil, dvs 13,5T og Blinky mode for å se hvor langt det var mulig å dra dette, og om jeg i det hele tatt har noe i klassen å gjøre, da det ikke har manglet på "pushing" fra div Berntsener siste tiden om å kjøre Touring i stedet for tolver At jeg valgte to klasser med en bil - skyldes rent praktiske årsaker, mer læring å bruke en og samme bil hele tiden.
Det er noe med det å lære seg å krype før man går osv..
Svaret jeg sitter igjen med etter DHI CUP 2013 som er mitt aller første reelle forsøk på å kjøre Touring i ett større løp, er at dette var ikke verken så vanskelig, skummelt eller håpløst som jeg fryktet.
Til tross for undermotorisert ekvipasje, hang jeg godt med i Modified gruppen, klarte sågar 21 runder som beste, som for meg er langt over forventningene. Bilen var (og er) en drøm å kjøre, takket være råd fra Trygve, støtte fra Adrian, tips fra Myrberg og div deler fra Antrade så fungerte bilen fenomenalt hele helgen.
Derfor velger jeg fremover å prøve meg på en litt kvassere klasse for å se om det også er gjennomførbart, det har ikke noe med at Super Stock eller Stock er noe negativt eller undervurdert klasse.
Jokkiz har alltid kjørt Mod, og hva de andre Trønderne som du så i Danmark velger å gjøre får stå for deres regning, men jeg vet at Ole, Morten, Are, John Are, Tommy og jeg har kjørt Stock for å lære, jeg velger å gå opp en klasse, hva de andre gjør blir opp til dem.
Tolvern havnerpå hylla, så får vi se hva våren bringer av utfordringer.
Moro er det lell
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Jeg håper at du ikke så på det som et personlig angrep, men det er viktig at man forstår hvorfor og hva man kan gjøre for å få en klasse til å vokse
Ingen fare, jeg ser forskjell på sak og person
Jeg vil nok aldri bli best, men jeg skal fortsette å promotere hobbyen uansett klasse, for som du vet - det viktigste er ikke hva man kjører, men at man kjører....
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Syns svaret fra Finn Olav var veldig bra, akkurat samme tanken jeg har hvis jeg kommer meg nedover til dhi neste år. Har allerede bestemt meg for å kjøre begge klassene med stock-motor der nede, og heller evnt endre på esc fra blinky til mod i mod-heatene.
Kjører mod utendørs, men har aldri kjørt større løp og heller aldri testet å kjøre på teppe før, å da tror jeg stock er mer passende å lære seg det på en mod
Syns svaret fra Finn Olav var veldig bra, akkurat samme tanken jeg har hvis jeg kommer meg nedover til dhi neste år. Har allerede bestemt meg for å kjøre begge klassene med stock-motor der nede, og heller evnt endre på esc fra blinky til mod i mod-heatene.
Kjører mod utendørs, men har aldri kjørt større løp og heller aldri testet å kjøre på teppe før, å da tror jeg stock er mer passende å lære seg det på en mod
Gleder meg til du får ferdig reisebrevet Finn
Testet å booste med samme motor, men fikk bare mer varme uten fartøkning, så dropp det. Hadde FDR på 4.35 (78 spur og 34 piniong) noe som gikk mer enn fort nok, det jeg IKKE fikk til var de trange sporene som de raskeste klarte, kunne kanskje kjørt FDR på 4,7 slik han som grusa meg i G finalen gjorde, men det er historie nå...
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Comment