Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ville du kjørte Stock om det var en NorgesCup klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Fordi internasjonalt er Stock en klasse det faktisk satses på. Derfor burde han, deg og meg få stille i denne klassen. Og derfor burde denne klassen være en nasjonal klasse.

    Per dags dato er dette den største klassen i fler arrangement. Flest deltagere i DHI, flest deltagere i ETS, flest deltagere generelt...

    Blir som å si at Petter Northug ikke får gå annet enn 5mila i et NM, fordi han er for god for resten, og man ønsker derfor å la nye folk komme til. Ønsker du heder og ære? Da er det bare å bli med å kjøre, når vi delte finalen på 2 på Lørdag, så skal du ikke se bort ifra at de som kjørte B-finale hadde det EKSTREMT kult! Det hadde de som kjørte A-finale også! Og vettu hva... ALLE fikk premie?!

    Originally posted by Redback View Post
    Jeg nekter ingen noe, men hva er hensikten med å la ham, deg eller meg stille i Stock? Han er MYE bedre enn meg og deg, vi er som sirup i Januar i forhold, og om stock skal være en rekrutteringsklasse for ulisensierte førere for at vi skal vokse, bli fler og skape positive opplevelser rundt hobbyen ( les: få premie og være i rampelyset ) hva er da meningen med å stille der med hans og vårt tempo?

    Jeg kunne stilt i Stock i helgen, men syns det ble feil - derfor lot jeg det være.

    Åpent spørsmål

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #32
      Originally posted by EspenF View Post
      du så det her i denne tråden
      Om man skulle endret på noe, kunne det vært at man ikke fikk stille i både modified og stock samtidig. Er man blant de beste i modified, bør man gi plass til rekruttene så de også kan oppleve dagens minutt med heder og ære på pallen i stock. Og evnt droppet kravet til lisens, siden det ikke er noen statusklasse.

      Men du trenger ikke sier grenleder og sjefen over alle sjefer i Seksjonen
      Her ble det nevnt at man må ha minimum funlisens. Ser også det ble diskutert i forkant av det første løpet med stock om man kunne skaffe seg funlisens på løpsdagen også. Men trenger man det ikke er jo det bare bra.

      Originally posted by Redback View Post
      Er vel egentlig ganske enkelt dette, kan man vise til resulteter blandt de beste i Mod, så får man ikke stille i Stock. Det blir rått parti overfor de som skal inn og rekrutteres. H
      vor er moroa i å vinne fordi man er milevis bedre, fordi rekrutteringsklassen inneholder nybegynnere?
      Helt enig. I diskusjonstråden til klassen da den ble opprettet, var jo de fleste enige om at dette skulle være en klasse for nybegynnere, folk med lite erfaring, som ikke turte å stille i løp fordi de følte de ikke var gode nok og bare i veien for de andre. Hvor rekrutteringsvennlig vil denne klassen da bli, om man får de samme tilstandene/opplevelsene som om man som nybegynner hiver seg med i modified?

      Originally posted by Thomaseh View Post
      Så du vil mao. nekte f.eks. Magnus Guttormsen å stille i Stock?

      Sier seg selv at det blir for dumt

      Å nekte noen generelt å starte i en klasse blir for dumt. Men sure, modified er jo verstingklassen, kanskje ikke alle ønsker å kjøre verstingklassen, evnt. kanskje man syntes det ikke er like morsomt som stock.
      Hvor moro er det for de andre om det er de samme folkene på pallen i alle klasser? Det er viktig å slippe til andre litt også. Det er dumt at man, uansett hvilken klasse man velger å stille i, uansett blir rævkjørt og er i veien fordi det er noen som er veldig mye bedre enn deg. Det er mye mer moro å kjøre sammen med folk som holder omtrent samme nivå.

      Angående Magnus og nekting, så er vel han 10 år (fyller 11 i år?), og har dermed i følge reglene (både til NIF og NMF) ikke lov til å stille i NM og NC (med mindre det går lokalt, som det vel var for han i helga. Men han kjørte jo også på Gjøvik i fjor). Så sånn sett vil jo en totalnekt for en klasse være dumt.
      8.1 Aldersgrenser
      Det er for Radiostyrt Bilsport ingen øvre eller nedre aldersgrense. For deltagelse i konkurranser
      gjelder NIFs barneidrettsbestemmelser. Som ett prøveprosjekt, har NMFs Forbundsstyre gitt
      dispensasjon til førere fra det året de fyller 11 år å kunne delta med barnelisens, på NorgesCup/NM-
      runder som om løpet er lokalt, dog uten å opptjene NC/NM-poeng eller rankingpoeng.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #33
        jeg tviler ikke på at det er gøy og at det er en flott gjeng, men det som fikk meg til å skrive min kommentar var historien "TOP-Driver" kom med;

        "Til dere som snakker om "mildere" motor ect ect, man trenger ikke å gå lengre tilbake enn løp nr 2 i vianett cupen der en i 1:12 stilte opp med slappere motor og kom i veien for de om kjørte raskere? hva skjedde...... jo masse drittslenging og vips en sur person som dro hjem, og etter mye tlf diskusjon kom han tilbake og satte i mod motor og var like mye i veien......"

        jeg har bare kjørt for moro og vil sikkert være mye "i veien" om jeg kjører med mange andre. har ikke noe problemer med uenigheter, men gidder ikke oppsøke "drittslenging". jeg vet at dette dessverre ikke er et enestående tilfelle.

        mitt innspill var derfor at om man ønsker at flere skal komme til, er det vel så viktig å vise at miljøet har noe å tilby som å bli enige om klasseinndelinger

        Comment


        • #34
          Originally posted by Thomaseh View Post
          Blir som å si at Petter Northug ikke får gå annet enn 5mila i et NM, fordi han er for god for resten, og man ønsker derfor å la nye folk komme til.
          Bedre å sammenligne med Birken, hvor de har eliteklasser for kanonene
          Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
          “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

          Comment


          • #35
            Originally posted by Thomaseh View Post
            Fordi internasjonalt er Stock en klasse det faktisk satses på. Derfor burde han, deg og meg få stille i denne klassen. Og derfor burde denne klassen være en nasjonal klasse.

            Per dags dato er dette den største klassen i fler arrangement. Flest deltagere i DHI, flest deltagere i ETS, flest deltagere generelt...

            Blir som å si at Petter Northug ikke får gå annet enn 5mila i et NM, fordi han er for god for resten, og man ønsker derfor å la nye folk komme til. Ønsker du heder og ære? Da er det bare å bli med å kjøre, når vi delte finalen på 2 på Lørdag, så skal du ikke se bort ifra at de som kjørte B-finale hadde det EKSTREMT kult! Det hadde de som kjørte A-finale også! Og vettu hva... ALLE fikk premie?!
            Svaret mitt var basert på bakgrunnen for klassen, dvs hva er det man ønsker å oppnå med klassen, hva er intensjonen?
            Slik jeg har lest det, og tolket det - så var intensjonen å ha en klasse hvor det skulle fokuseres på å rekruttere folk, altå en klasse hvor nivået var akseptabelt lavt og det skulle være rom for å prøve seg selv om man var helt ukjent med racing. Ett sted må alle begynne, og dette skulle være klassen det skjedde. Ikke lisesnkrav, ikke NC poeng, men premiering og moro for utøverne. Ref Northug = "barneskireinn"

            Som Jonas sier, "Det er mye mer moro å kjøre sammen med folk som holder omtrent samme nivå." noe jeg selv opplevde som utfordrende på søndag da jeg absolutt ikke er på nivå med Magnus eller Petter, men jeg er gammal og tykkhudet nok til å tåle det, det er det ikke sikkert en fesking er - og dermed blir det en kort og kjip karriere i verste fall.

            Vi må ha, og bør ha - og være romslige nok til å legge føringer for at det finnes en klasse ( det har de sikkert i offroad grenen?? ) hvor vi som er rutinerte nok holder oss unna. Ellers ender vi opp med at rekrutteringen er på minimumsnivå, og vi stemples som vi er gjort i denne tråden som noe negativt og sært.

            Er vi tjent med det?

            p.s
            At Magnus utklasset meg til de grader er bare moro, om han er 10 eller 11 spiller null rolle for meg, er han god nok så er alder uten betydning.
            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

            Comment


            • #36
              Men jeg finn, jeg kan alltid stille i stock jeg burde hatt en pokal det det står æresmedlem kongen av stock Hehe ventet bare på ute sesongen så jeg kan stå øverst på pallen å rope kæææm eee kongen ;0)
              Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
              BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
              Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
              -
              Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


              Comment


              • #37
                Originally posted by EspenF View Post
                Men jeg finn, jeg kan alltid stille i stock jeg burde hatt en pokal det det står æresmedlem kongen av stock Hehe ventet bare på ute sesongen så jeg kan stå øverst på pallen å rope kæææm eee kongen ;0)
                Espen, du er unntaket som setter hele evolusjonsteorien under et pussig lys....
                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                Comment


                • #38
                  Så om man hadde delt det opp slik:

                  Lisensierte førere: Pro-stock
                  Ulisensierte førere: Fun-stock

                  Man kjører stock-løpet som 1 løp og ender da med mange mange smil om munnen. Da settes det ingen stopper for rekruttering, samtidig som de barske modified gutta kan sanke pokaler i en klasse til (Jeg går jo selvfølgelig som barsk modified gutt, etter alt å dømme av hva som har blitt sagt hittil). (Og sanke pokaler, det er nettopp derfor jeg kjører modellbil... True story!)

                  Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                  Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Thomaseh View Post
                    Så om man hadde delt det opp slik:

                    Lisensierte førere: Pro-stock
                    Ulisensierte førere: Fun-stock

                    Man kjører stock-løpet som 1 løp og ender da med mange mange smil om munnen. Da settes det ingen stopper for rekruttering, samtidig som de barske modified gutta kan sanke pokaler i en klasse til (Jeg går jo selvfølgelig som barsk modified gutt, etter alt å dømme av hva som har blitt sagt hittil). (Og sanke pokaler, det er nettopp derfor jeg kjører modellbil... True story!)
                    Denne løsningen høres ikke dum ut, bortsett fra at det da blir en klasse til som skal inn i programmet.. M-Chassis, Fun-Stock, Pro-stock, Modified og 1:12.

                    Blir det Pro-Stock for lisensierte piloter stiller jeg og i den, i tillegg til Mod...

                    Hey... kjøpe mer stash, biler og bling..

                    sitat "(Jeg går jo selvfølgelig som barsk modified gutt, etter alt å dømme av hva som har blitt sagt hittil)."
                    Eeehh.... du tar stor plass ja..
                    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                    Comment


                    • #40
                      Er vel ikke være å ha funstock med..... kom å kjøre med det du har bare det er 13,5 og blinky kun 2 regler reg og motor

                      Det kan vel ikke være så veldig vanskelig for nye førere og klubber å forholde seg til......

                      Lag det som ala Kaos klassen i sørcup....

                      Comment


                      • #41
                        Blir i teorien ikke en klasse til som skal med i programmet, man utvider kun mulighetene til klassen. Man vil da automatisk skape et naturlig skille, fun-stock får et mål, pro-stock får kjempe med hverandre.
                        Si du har 10 påmeldte førere, 6 av dem er lisensførere, 4 er ulisensierte førere. Altså: 6 i pro-stock, 4 i fun-stock. Kvalifiseringen kjøres enkelt og greit etter seeding: 4 i gruppe 1, 6 i gruppe 2. Det vil i dette eksempelet kun bli kjørt 1 finale med både fun og pro-stockførere.
                        Når da alle heat er fullførte vil resultatlisten på poeng utføre den totale resultatlisten.
                        Dette betyr at man har 2 vinnere i hver finale og alle smiler lykkelig. Du har både en pro-stock vinner, og en fun-stock vinner. Så skal du ikke se bort ifra at en fun-stock fører slår en pro-stock fører Fordi det er kanskje ikke så barneskirenn som alle skal ha det til?

                        Summa sumarum: Vi får en klasse hvor nybegynnere kan starte. Vi får en klasse hvor man kan utvikle seg. Vi får en klasse som også kjøres internasjonalt og kan få førere med i toppen.

                        Originally posted by Redback View Post
                        Denne løsningen høres ikke dum ut, bortsett fra at det da blir en klasse til som skal inn i programmet.. M-Chassis, Fun-Stock, Pro-stock, Modified og 1:12.

                        Blir det Pro-Stock for lisensierte piloter stiller jeg og i den, i tillegg til Mod...

                        Hey... kjøpe mer stash, biler og bling..

                        sitat "(Jeg går jo selvfølgelig som barsk modified gutt, etter alt å dømme av hva som har blitt sagt hittil)."
                        Eeehh.... du tar stor plass ja..

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #42
                          Du er jammen ikke dum du Thomas Støtter denne, så kan M og FS lempe for hverandre, og SS, Mod og 12 lempe seg i mellom.

                          Strålende ide, alle får sitt og alle er fornøyde etter endt helg, med masse lyst til å lære mer. FS oppgraderes lett til SS som igjen fint kan oppgraderes til Mod, som blir en naturlig lærekurve.
                          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Thomaseh View Post
                            Blir i teorien ikke en klasse til som skal med i programmet, man utvider kun mulighetene til klassen. Man vil da automatisk skape et naturlig skille, fun-stock får et mål, pro-stock får kjempe med hverandre.
                            Si du har 10 påmeldte førere, 6 av dem er lisensførere, 4 er ulisensierte førere. Altså: 6 i pro-stock, 4 i fun-stock. Kvalifiseringen kjøres enkelt og greit etter seeding: 4 i gruppe 1, 6 i gruppe 2. Det vil i dette eksempelet kun bli kjørt 1 finale med både fun og pro-stockførere.
                            Når da alle heat er fullførte vil resultatlisten på poeng utføre den totale resultatlisten.
                            Dette betyr at man har 2 vinnere i hver finale og alle smiler lykkelig. Du har både en pro-stock vinner, og en fun-stock vinner. Så skal du ikke se bort ifra at en fun-stock fører slår en pro-stock fører Fordi det er kanskje ikke så barneskirenn som alle skal ha det til?

                            Summa sumarum: Vi får en klasse hvor nybegynnere kan starte. Vi får en klasse hvor man kan utvikle seg. Vi får en klasse som også kjøres internasjonalt og kan få førere med i toppen.
                            Det er bare to problemer med dette. Ved å kjøre alle i samme finale, vil fremdeles de dårligste bli rævkjørt og være i veien for de beste. Skillet mellom de dårligste og beste vil med andre ord opprettholdes. For det andre vil førere som kjører FS direkte kunne påvirke resultatene i statusklassen PS. Og hvordan skal man som fører vite hvilke biler man konkurrerer mot når alle bilene er like?
                            Team RC Companiet - Minicupen.no
                            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by >Jonas< View Post
                              Det er bare to problemer med dette. Ved å kjøre alle i samme finale, vil fremdeles de dårligste bli rævkjørt og være i veien for de beste. Skillet mellom de dårligste og beste vil med andre ord opprettholdes. For det andre vil førere som kjører FS direkte kunne påvirke resultatene i statusklassen PS. Og hvordan skal man som fører vite hvilke biler man konkurrerer mot når alle bilene er like?
                              Overså den delen, klart de må kjøre egen finale med "likesinnede" for å unngå nettopp det Jonas sikter til, utover det er jo tanken genial syns jeg.
                              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Redback View Post
                                Overså den delen, klart de må kjøre egen finale med "likesinnede" for å unngå nettopp det Jonas sikter til, utover det er jo tanken genial syns jeg.
                                Ja, etter å ha tenkt i 5 sekunder mer enn jeg brukte på å skrive det jeg skrev, så er jeg 100% enig

                                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X