Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ville du kjørte Stock om det var en NorgesCup klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jøss, underet har skjedd - man er enige på forumet!
    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

    Comment


    • #47
      Så for å forklare mitt forslag helt fullstendig da:

      Pro-stock: Følger EFRA reglement for stock, med unntak av motor. 13.5T som kjøres. Øvrige endringer som evnt. gjøres for modified må også gjelde stock.

      Fun-stock: 13.5T motor, regulator i blinky mode. Karosseri osv. er fritt. Gummidekk. Batteri er fritt.

      Pro-stock for lisensierte førere, fun-stock for førere uten lisens osv.

      Slik det ser ut idag av nybegynnere jeg har pratet med, så syntes de allerede at stock er en klasse som er skummel å delta i, ikke pga. deltakerene som er med der per idag, men pga. reglene man må sette seg inn i.
      Når de da har kommet inn å fått kjøre løp, så er sjansen veldig mye større for at de faktisk blir hekta og vil lære mer!
      Vi får da samtidig "pro" førere

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #48
        Originally posted by Thomaseh View Post
        Så for å forklare mitt forslag helt fullstendig da:

        Pro-stock: Følger EFRA reglement for stock, med unntak av motor. 13.5T som kjøres. Øvrige endringer som evnt. gjøres for modified må også gjelde stock.

        Fun-stock: 13.5T motor, regulator i blinky mode. Karosseri osv. er fritt. Gummidekk. Batteri er fritt.

        Pro-stock for lisensierte førere, fun-stock for førere uten lisens osv.

        Slik det ser ut idag av nybegynnere jeg har pratet med, så syntes de allerede at stock er en klasse som er skummel å delta i, ikke pga. deltakerene som er med der per idag, men pga. reglene man må sette seg inn i.
        Når de da har kommet inn å fått kjøre løp, så er sjansen veldig mye større for at de faktisk blir hekta og vil lære mer!
        Vi får da samtidig "pro" førere
        Støtter denne, FS må være enklest mulig, så får de som velger denne en lav terskel å komme over for å delta, og heller lære etterhvert.

        Den enkleste er ofte det beste!

        Tommelen opp for forslaget fra Thomas.
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

        Comment


        • #49
          Helt enig i at man kunne gjort det sånn. Men, det er fremdeles et problem - antall deltakere. Jobber man litt målrettet i Osloregionen hvor det knapt er noen organiserte førere (og selvsagt andre steder også) så skal man ikke se bort i fra at man kunne klart å få til noe sånt.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #50
            Moss er den klubben hittil som har hatt stor suksess med å rekruttere inn nye folk til stock. Under sommersesongen gjorde LMBK en gigantisk jobb med dette. Se f.eks. første løpet i Gjøvik hvor alle utenom Finn Olav og Magnus var fra LMBK
            Men det gjelder å ikke sitte på latsiden. Det er mange fra sørlandet som det sikkert hadde fristet mer for om Stock var et statusløp.

            Originally posted by >Jonas< View Post
            Helt enig i at man kunne gjort det sånn. Men, det er fremdeles et problem - antall deltakere. Jobber man litt målrettet i Osloregionen hvor det knapt er noen organiserte førere (og selvsagt andre steder også) så skal man ikke se bort i fra at man kunne klart å få til noe sånt.

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #51
              Tror at man skal se det andre veien, og ikke forvente at sørlandet skal se på oss, men at vi skal se på hva de gjør i Sørcup..... det siden de får til store løp med mange deltagere.....

              Comment


              • #52
                Originally posted by >Jonas< View Post
                La stock være en rekruttklasse, uten at det gir noe status. La de som ønsker å lære og kjøre for å ha det moro være her, så kan de som er ute etter status og titler kjøre modified. Får man muligheten til å bli Norgesmester i stock, skal man ikke se bort i fra at enkelte som har innsett at de ikke kommer på pallen i modified, vil prøve seg i stock i stedet. Og da vil skillet mellom god og dårlig bli enda større, og de som ikke er fullt så gode til å kjøre (enda), vil føle seg i veien og få det mindre moro på banen. Da forsvinner motivasjonen fort også. Med et jevnere nivå vil man lettere kunne kjøre sitt eget løp, ha det mer moro og tidligere føle at man mestrer kjøringa. Og når man føler man har mestret klassen, vil nok flere etter hvert søke nye utfordringer og gå over til modified.
                Originally posted by Redback View Post
                Er vel egentlig ganske enkelt dette, kan man vise til resulteter blandt de beste i Mod, så får man ikke stille i Stock. Det blir rått parti overfor de som skal inn og rekrutteres. Hvor er moroa i å vinne fordi man er milevis bedre, fordi rekrutteringsklassen inneholder nybegynnere?
                EFRA har en regel som er ment å regulere dette for å unngå situasjoner som er imot selve hensikten med stock klassen?

                "7.2.7. Drivers that finished in the Top 10 at an 1/10 Touring Car European Championship (indoor or outdoor) in the last 2 years
                are not allowed to participate at the 1/10 Touring Cars 10.5T Spec. Brushless European Championship."
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #53
                  Finn den siste nordmannen som kom Top 10 i et European Championship Det er et par år siden gitt!
                  Man kan jo selvfølgelig regulere denne til å gjelde for Norgesmesterskap, men det vil allikevel da være de som stiller opp i kun Stock som er milevis forran andre som kjører denne klassen, men som føler seg komfortable med klassen, noe de ikke gjør i modified.
                  Det har jo også blitt en trend å kjøre Stock i utlandet, men modified i Norge. Mange av disse førerene bruker Stock-klassen for å få løpserfaring, er dette feil?

                  Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                  Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Thomaseh View Post
                    Finn den siste nordmannen som kom Top 10 i et European Championship Det er et par år siden gitt!
                    Hehe, nå er det vel ikke slik det er meningen at man lese EFRA reglene når de er for Norske forhold da Thomaseh.

                    For tiden har vi EFRA regler - med EFRA regler menes de som KAN overføres til nasjonale forhold eller som eventuelt er overstyrt eller tillagt av gjeldende spesialreglement med appendikser. Poenget i denne sammenheng er vel å ivareta intensjonen til stock-klassen og ikke omvendt.

                    Hvis det eventuelt er ønske om å lage særnorske regler for stock klassen, at hensikten med stock klassen ikke lenger skal være rekruttering, så er vel formelen å fremme forslag om ny regel til MSK 2014?

                    I mellomtiden er det eventuelt mulighet for å diskutere saken...
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #55
                      Årsaken til at jeg startet tråden back in the days var for å starte en diskusjon! Diskusjon er alltid spennende! Det er jo også kjekt for min del å vite hva miljøet faktisk vil, ser man ene og alene på "avstemningen" i denne tråden så ønsker man det. Hører man på hva folket på "banen" sier så er det motsatt. Status for Stock generelt har vært en god vekst, modified har også hatt en stor økning. Men allikevel er det mange "gjengangere" i Stock. Jeg kan diskutere med meg selv opp i mente om dette er "riktig" eller om det er "galt". Min personlige mening vet jo alle! Start med Stock for å lære deg løpskjøring, gå over til Modified og bruk det du allerede har lært i Stock, du MÅ ikke ha 4,5T i Modified

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • #56
                        Nå ble det vel ikke foreslått noen endringer i forhold til denne regelen til MSK 2013. Hvis en slik regel ble vedtatt så ville vi gått motsatt vei av EFRA i forhold til rekruttering. Det ville vært litt rart. I stedet har EFRA for 2014 vedtatt utvidelse av regel 7.2.7 med følgende forsterkelse:

                        "At the 1/10 Touring Car modified & 1/10 Touring Car 10.5T Spec. Brushless European Championships drivers are only allowed to enter one of the two classes."

                        Tillegget er bl.a. begrunnet med at noe annet "would be against the idea of the 10.5T Spec. Brushless class for drivers who are not "able" to drive in the Modified class."

                        Det ble vel heller ikke vedtatt noe imot denne regelen på MSK 2013. Minner om at hele poenget med å ha MSK etter EFRA AGM at det skal være mulighet for å vurdere de nye reglene som er vedtatt på EFRA AGM og evt vurdere særnorske unntak osv.
                        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Crowe View Post

                          Tillegget er bl.a. begrunnet med at noe annet "would be against the idea of the 10.5T Spec. Brushless class for drivers who are not "able" to drive in the Modified class."
                          Da hadde det ikke vært mange igjen i modified.....

                          Comment


                          • #58
                            Vel Geir Bjarte, Stock er en supportklasse for nå, det ble ikke drøftet på MSK 2013 om å gjøre om klassen, det ble heller ikke drøftet noen tiltak for å gjøre endringer i regelverket for denne klassen. Denne klassen er ikke en nasjonal klasse og går da heller ikke inn under "EFRA" reglementet som følges i Norge.

                            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Thomaseh View Post
                              Denne klassen er ikke en nasjonal klasse og går da heller ikke inn under "EFRA" reglementet som følges i Norge.
                              Hvor står reglene som du mener gjelder for stock?
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment


                              • #60
                                Det står i det flotte SR Som forøvrig er under oppdatering og venter på godkjennelse fra advokat

                                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X