Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/8 Buggy EL serie / cup + esc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1/8 Buggy EL serie / cup + esc

    Hei! Har prøvd å finne informasjon ang. dette, men har ikke klart å oppdrive noe konkret. Er det lov å stille el. sammen med nitro i 1/8 Cup / serie, og har man noe å stille opp med mtp lange løp, batteribytte osv. Eller kjøres det egen for elektro?

    Og hva må til for å få lisens?


    Noen anbefallinger på esc til 1/8 buggy for racing bortsett fra Tekin og Castle?

    -Aleks
    Last edited by Alekb; 15 May 2013, 11:55.

  • #2
    Hei..

    mustit.no arrangerer "RB challenge" i år. Det er en buggy cup hvor elektrobiler også får delta. Her kjøres det 3 kval ala 5 min, og deretter a, b, c, d, e, f finaler utifra hvor mange deltakere det er. Finalene går over 30-40 minutter så her må det vel beregnes ett batteribytt hvertfall. Dette er en "useriøs" cup hvor målet er å ha det gøy, men også close racing med godt humør anbefales på det sterkeste.. En fordel er også at alle må kjøre med like hjul, så forskjellene blir mindre.

    Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
    Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
    Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

    Comment


    • #3


      Hobbywing 150a 1/8 esc. Funker helt gull =)
      John Henning Østbye
      Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

      Comment


      • #4
        Kult, må få på litt trening før jeg stiller, men det høres ut som en morsom greie. Kjøres det kun på hvervenbukta ? Har ikke kjørt mye 1/8 Buggy på bane , men det ble en del timer hos Mustit i vinter i 1/10 buggy.

        Scrucky - takk for tips! Det ble en Viper VTX8 fra Amain. 7V Bec til savöx servoen er jo kult.. Noen som har erfaringe med denne?
        Så kommer mbx6 eco til uka, gleder seg kan man si

        Comment


        • #5
          Originally posted by Alekb View Post
          Kult, må få på litt trening før jeg stiller, men det høres ut som en morsom greie. Kjøres det kun på hvervenbukta ? Har ikke kjørt mye 1/8 Buggy på bane , men det ble en del timer hos Mustit i vinter i 1/10 buggy.

          Scrucky - takk for tips! Det ble en Viper VTX8 fra Amain. 7V Bec til savöx servoen er jo kult.. Noen som har erfaringe med denne?
          Så kommer mbx6 eco til uka, gleder seg kan man si
          har en copperhead fra viper og en motor som jeg er veldig fornøyd med. Kan ikke tenke meg at vtx8 er av noe dårligere kvalitet.
          Ps min ble brukt i en AE sc 10 så det er kun generel kvalitet fra viper jeg svarer på
          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

          Comment


          • #6
            Gøy å se flere som satser på elektro, MBX6 ECO er knall!
            XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X