Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalt styreservo for touring klassene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefalt styreservo for touring klassene

    Hei lurte på hva som er anbefalt styreservo for touringklassene. Tenker ikke på speed og torque, vekt og størrelse eller pris, det kan alle lese seg opp på, tenker mer på det som ikke står i spesifikasjonene; presisjon, stabilitet og holdbarhet. Hvilke styreservoer er best på disse områdene og kan anbefales varmt?
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

  • #2
    Jeg ble annbefalt denne på rc-land http://www.rcland.no/products/savox-...ize-009-speed9
    den har tålt alle kræsjene mine uten å gå i stykker. Så i min touring bil funker den helt gull.
    Stephan
    Team associated TC6.1

    Comment


    • #3
      Hei og takk for tilbakemelding! Har faktisk klart å mose to av disse i min touringbil allerede. Det er nå så, men jeg er mer usikker på retningstabiliteten på denne og savox servoene generelt. Vet savox servoene er "godkjent" i buggyklassene, og bra value for the bucks, men lurer på om det finnes servoer som er mer retningsstabile enn disse? Akkurat nå bruker jeg titaniumversjonene av disse (normal profile), de holder i det minste, men som sagt litt usikker på retningsstabiliteten.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #4
        Såpass ja. Finnes sikkert noe som er bedre enn savox servone. Men jeg kan dessverre ikke nok om dette. Men noen her inne har garantert mere peiling. Det er vel som med alt annet, man får det man betaler for.....
        Stephan
        Team associated TC6.1

        Comment


        • #5
          Holder meg til Futaba BLS551
          Espen Jensen
          -----------------------------------------------------
          Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

          Comment


          • #6
            Jeg kjører med Savöx 1252MG å har ikke hatt problemer med hverken retningstabilitet eller knust servo.
            Har 6 x 1251 servoer liggende som har vært i X antall biler også
            Men ja, om du har råd. Kjøp Futaba

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #7
              Futaba BLS551 virker spennende! Alle specs er ok, men er det noen som kjenner til retningsstabiliteten til denne? F.eks. hvor god er servoen til å holde seg i en gitt posisjon ved lav sidebelastning mot hjulene i forhold til f.eks. Savox?
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #8
                Har ikke hatt noen problemer med stabiliteten eller noe annet med futabaen..
                Espen Jensen
                -----------------------------------------------------
                Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Thomaseh View Post
                  … Men ja, om du har råd. Kjøp Futaba
                  Det er vel litt det jeg lurer på. Hva er det med Futaba og KoPropo eventuelt? De koster mer og har svakere specs; that makes sence! Så hva er det som mangler her? Det er det jeg lurer litt på. Med de specs'a og de prisene - hvorfor tar ikke Savox bare over hele markedet for denne typer servoer? Vi snakker om 2x og 3x priser i forhold til Savox - hvorfor eksisterer og anbefales i det hele andre merker? Hva er det som mangler her?

                  Som alternativ til Savox SC-1251MG ($57,-) så vurderer jeg Futaba BLS551 ($110,25) og KoPropo RSx one10 Response ($109,50).

                  Hvorfor anbefales Futaba om en ser bort i fra pris? Hva er den bedre på?
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #10
                    Blir vel litt som å sammenligne volvo og opel.. Volvo går 500000km og opel 150000
                    Brukte savox 1251 og 1267 i nitroen og 1251 i ene touringen funka helt greit. Det jeg ikke likte der var at virket som savox aldri gikk helt i nøytral, det "knitret" uansett innstillinger jeg prøvde, men tror neppe jeg merket forskjell under kjøring.
                    Syns futabaen går jevnere. Har også lest/hørt at savox er strømtørst og kan kutte når batteriet nærmer seg tomt, aldri opplevd selv.
                    Specs er ikke alt her i verden.. Er nok totalt sett en kvalitetsgrunn til at futaba selges.
                    Se bare på lipo, noen oppgir 65c mens andre som funker bedre oppgir 50c. Syns mine gens ace på 50c yter bedre over lengre tid og gir mere punch enn mine nano tech 65c..
                    Tror uansett ikke man merker noe særlig forskjell på futaba og savox.
                    Espen Jensen
                    -----------------------------------------------------
                    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                    Comment


                    • #11
                      Touringen med savox gikk på full gass ca 40m og rett i murveggen når radioen gikk tom for strøm.. Chassisplate knakk, meste av plast knakk, demperstang bøyd nærmere 90gr, esc brant opp og lipo var vel ca dobbel i tykkelsen etterpå, men savoxen overlevde den.
                      Espen Jensen
                      -----------------------------------------------------
                      Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                      Comment


                      • #12
                        Vist du først skal kjøpe en dyr servo så er nok KO saken av det beste man får i dag.

                        Selv kjører jeg Savox i alle bilene mine (bortsett fra 1:12 da den ikke passer). Har aldri hatt noe problemer med de, men de er helt klart laget av billigere materialer. Får meg uansett ikke til å betale det dobbelte når savox fungerer så greit som de gjør.
                        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stusdal View Post
                          Vist du først skal kjøpe en dyr servo så er nok KO saken av det beste man får i dag.
                          Thanks! Hadde KO tidligere en gang på styreservo'en til en buggy - hugser den som fantastisk dengang i forhold til annet jeg hadde prøvd. Mulig det gjelder fortsatt...

                          Originally posted by Stusdal View Post
                          Selv kjører jeg Savox i alle bilene mine (bortsett fra 1:12 da den ikke passer). Har aldri hatt noe problemer med de, men de er helt klart laget av billigere materialer. Får meg uansett ikke til å betale det dobbelte når savox fungerer så greit som de gjør.
                          Ja gjelder vel å finne sitt behov - lite er vel bedre enn å lande på kost-nytte.
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by epstn View Post
                            Touringen med savox gikk på full gass ca 40m og rett i murveggen når radioen gikk tom for strøm.. Chassisplate knakk, meste av plast knakk, demperstang bøyd nærmere 90gr, esc brant opp og lipo var vel ca dobbel i tykkelsen etterpå, men savoxen overlevde den.
                            Ja det skal nok ikke så mye til for å ta omtalte Savox servo, og trenger bare slag på hjulene som medfører noe kraft på servoarmen - and voila SC-1251MG-alu-drev goodnight! Dette er ikke så vanlig ute, men desverre mer vanlig inne og typisk når man går sidelengs inn i vegg med f.eks. sving på hjulene. Slike krash kan virke harmløse da de ikke er så kraftige, men tok drevene på to Savox SC-1251MG rimelig raskt. Men jeg skrev det på jeg-er-ikke-flink-nok-enda-kontoen og byttet til normal profile Savox med titanium drev. Den er vel generelt bedre så no problem sådan sett.

                            Så det er nå så, men det jeg lurte mest på er vel eventuelt andre faktorer som kan være verdt og merke seg og som kan forsvare vesentlig høyere pris. Er det bare MTF eller også andre nevneverdige faktorer? Jeg lurer på om stabiliteten, evnen til å holde seg i posisjon, kan være en faktor? F.eks. mulig nullpunkt issue har vært nevnt.

                            En annen ting jeg har lagt merke til er at når man f.eks. krasjer i en vegg uten skade og skal kjøre videre så kan det virke som det er ett eller annet som tilter i et par sekunder; det at hvis man forsøker å gasse på videre med en gang så er styringen helt vill så må roe ned et par sekund. Er det servoen som tilter eller? Er det eventuelt et Savox issue?
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Crowe View Post

                              En annen ting jeg har lagt merke til er at når man f.eks. krasjer i en vegg uten skade og skal kjøre videre så kan det virke som det er ett eller annet som tilter i et par sekunder; det at hvis man forsøker å gasse på videre med en gang så er styringen helt vill så må roe ned et par sekund. Er det servoen som tilter eller? Er det eventuelt et Savox issue?
                              Det er nokk heller hodet og det faktum at du har vert lankt ute av sporet som tilter her
                              er super fornøyd med både savox 1252 og futaba bls551. Merker ingenting forskjell på dem og ikke tt noen problemer, føler meg dog mye tryggere på futabaen enn på savoxen.. Har vel mest med ryktet til savoxen å gjøre..
                              || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X