Announcement

Collapse
No announcement yet.

wing dragon sportster problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • wing dragon sportster problem

    jeg fikk nettopp min wing dragon 4ch fra Globy.no, billig frakt og reservedeler.tok sin tid å bygge flyet, og etter opplading av betteriet skulle jeg teste det... gjorde alt etter bruksanvisningen, skrudde på radio først og koblet til batteriet.
    Men det var INGEN reaksjon i flyet. sjekka krystallene, begge er 35 mhz, og jeg har ikke peiling på hva som kan feile flyet.
    burde jeg kontakte Globy.no?

  • #2
    Svar

    hjelp, plz?!? har VELDIG lyst å fly, men d går ikke viss flyet ikke funker...

    Comment


    • #3
      Test først med et annet batteri som du VET du har strøm på, enten med samme spenning eller litt mindre. Det er bare for å utelukke batteriet.

      Får du et rykk i servoene når du slår på selve flyet etter å ha koblet til batteri som virker?

      Det kan være batteri, lader, esc eller radiosystem.
      Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
      DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

      Comment


      • #4
        takk

        takk for et svar (endelig!)

        har ikke noe annet batteri av den typen, det er et stort 8-9 celler NIMH batteri, og pluggen er en vertikal og horisontal kontakt,

        ---o-------
        ---o---ooo-
        ---o-------

        omtrent slik. har et lite nimh batteri fra et gammelt helikopter, men det er annerledes plugg på det.
        Har nå laddet batteriet fullt, til i de 3-4 timene (var litt utolmodig første gang, tror det bare fikk 2 og en halv time) men fortsatt ingen respons. har testet å bytte om servo-ledningene til vinge-servoene, men fortsatt ingenting.
        Flyet er helt "dødt", ingen respons, uansett hva jeg gjør. har prøvd å bytte krystallen fra medfølgende kontroll til en mer pålitelig kontroll, men fortsatt ingen reaksjon. byttet batteri på begge kontrollene, sjekket krystall-frekvensen, vert litt borti krystallene, og ledningene til ESCen ser ut til å vere i god stand. men det er ingen respons.

        Bør jeg maile Globy.no om dette umiddelbart, eller går det an å fikse?

        Tror det er mest sannsynlig at det er ESCen, recieveren eller ladderen som fusker.

        Comment


        • #5
          Du har nok et batteri med en plugg som heter Deans. Det hadde absolutt vært best å få testa med et annet batteri først, men du kan nok ta kontakt med butikken du har kjøpt det ja.

          Er radiosystemet til flyet 35mhz? I tilfelle så er det viktig at den andre radioen du har testet også fungerer på 35mhz, ellers vil det nok ikke funke uansett. Kjenner du ingen som kanskje har et batteri med deansplugg som du kan teste? Det holder sikkert lenge at det f.eks er et vanlig 7.2v batteri, bare for å teste om det er liv. Blir det lunk i laderen og batteriet når du har hatt det på lading i 3 timer, eller er begge deler helt kaldt?
          Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
          DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

          Comment


          • #6
            klarte det nå, ingenting galt med radiosystemet (testet krystallene på et 35 Mhz helikopter (lama V3) , og det funket) så jeg koblet litt om på ledningene som er i recieveren, og plutselig funket flyet, men channelene var feil, og jeg vet ikke hvordan jeg skal koble dem for å oppnå rett resultat... her sendt mail til globy med forespørsel om intstruksjoner/erstatning hvis det blir kortslutning (om det er mulig?)
            burde jeg bare fortsette å koble om ledningene til det blir rett? eller skal jeg vente på svar fra globy?

            EDIT: ladet batteriet igår til det ble varmt, laderen ble varm lenge før batteriet...
            Last edited by lama; 4 April 2009, 09:20. Reason: legge til mer info

            Comment


            • #7
              hmmm....

              Temmelig sprøtt at alt fungerer når du bytter om på kanalene, men at det ikke virker når du bytter tilbake. Har du ikke en hobbybutikk i nærheten som kan se kjapt på det?
              Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
              DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

              Comment


              • #8
                funket nå, ekprimenterte litt med kanaloppsettet, og fant et bilde på google av receiveren på et fungerende fly, og satte det opp rett.
                Jeg tror at problemet var at alt var opp-ned i utgangspunktet, ledningene var montert feil tror jeg.
                Prøvde å fly litt idag, men fikk det aldri i luften, fotballbanen var humpete...
                nå er haleroret litt løst pga en velt, får håpe jeg kan fikse det...

                Comment


                • #9
                  Epoxy vil bli din venn
                  http://www.romedaldogfighters.com/
                  http://www.fjernstyrt.net
                  "Det er dit det går"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by skjefen View Post
                    Epoxy vil bli din venn
                    Hehe, dette høres velkjent ut
                    Men det skal sies at jeg bruker en del teip også
                    Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
                    DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X