Announcement

Collapse
No announcement yet.

lader til spectrum dx7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lader til spectrum dx7

    usikker på om tråden ligger rett, om den ikke gjør det beklager jeg det!

    har en sender fra england (tror jeg) der er laderen laget for 130V så har jeg en annen lader liggendes, men den sender ut like mange volt, men mer amper.. er det slik at jeg kan bruke den fordi? men må bare passe på at batteriet ikke blir for varmt? eller rissikerer jeg å brenne hele senderen opp med å gjøre dette?

    mvh

  • #2
    Jeg hadde valgt å bruke en 3dje parts lader til dette formålet (computer-ladere er jo fordelaktig), da originale 'veggladere' er trege..
    Hva slags batterier er det snakk om? NiMh, LiPo, LiFe?
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Dx7s? Det viktige her er at DX7S og DX8 bruker kun en strømforsyning, da laderen er innebygget i radioen. Da kan du koble til en hvilken som helst 12v strømkilde.

      Har du derimot gammel JR type DX7 eller DX7Se må du bruke en lader beregnet for senderbatterier. Husk at pluggen har pluss og minus motsatt fra hva andre radioprodusenter bruker!
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #4
        på pakken står det bare dx7.. så antar jeg har typen som trenger lader da, og ikke bare strømforsyning. jeg kjøpte den brukt for ca 2-3 år siden.. flyet jeg brukte den til krasjlandet etter ca 7sekunder flytid.. så har ikke fått brukt kontrollen enda..

        batteriet er ni-mh 1500mAh 9.6V

        så spektrum bruker motsatt på pluss å minus altså? så om jeg prøver å koble den til, så vil vel alt ryke ganske greit!
        lurte på å bytte ut til et lipo batteri til laderen, men jeg klarer ikke finne ut hva jeg da kan kjøpe.. må jo ha en plugg som passer i senderen..
        om jeg da kutter å bytter om på pluss å minus på den alternative laderen min, vil det da fungere? bortsett fra at batterie blir varmt, så jeg må passe på?

        Comment


        • #5
          Originally posted by hugin_q3 View Post
          Jeg hadde valgt å bruke en 3dje parts lader til dette formålet (computer-ladere er jo fordelaktig), da originale 'veggladere' er trege..
          Hva slags batterier er det snakk om? NiMh, LiPo, LiFe?
          tenker du vanlig lader til en pc? der har jeg jo noen jeg kunne brukt, men de overstiger jo på amper de også.. orginal laderen har en output på 110mA mens av andre ladere jeg har er den minste på 2A

          Comment


          • #6
            Originally posted by tony-andre View Post
            tenker du vanlig lader til en pc? der har jeg jo noen jeg kunne brukt, men de overstiger jo på amper de også.. orginal laderen har en output på 110mA mens av andre ladere jeg har er den minste på 2A
            Nei ikke slik hehe, computerlader er en term innen RC som forteller deg at dette er en 'smart' lader for å lading av batteriet.
            Disse blir brukt henholdsvis på LiPo, LiFe og nimh batterier og balanserer cellene når batteriet er 'fylt' opp.

            110mA er ikke mye nei, den på 2Amp (2000 mA) er mer velegnet da denne naturligvis ikke vil bruke så lang tid.

            Fordelen er at du får ladet batteriet mye raskere enn en 'vegglader' som bruker lang tid. Jeg hadde oppgradert til et LiFe batteri, dette er ett sikkert batteri som kan lades helt ned i motsetning til LiPo. Kjøp f.eks fra Hobbyking.com som har rimelige og bra batterier. Da får du mer Amp også, som betyr lengre brukstid på radioen.

            Jeg bruker LiFe-batterier i alle mine radioer, om det er bil eller flyradio. Husk å velge riktig spenning (Volt) hvis du oppgraderer til ett slikt batteri. Og eventuelt at du må skifte kontakt/ kobling på radioen din. Da får du en stabil og god radio du kan bruke i lang tid fremover
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #7
              var en slik lader jeg fant ut at jeg hadde som i tillegg ladet batteriet til senderen.. så nå er det endelig batteri på alt her=) selv om ingenting annet fungerer..... lagt det ut i en annen tråd..

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X