Announcement

Collapse
No announcement yet.

får ikke liv i flyet mitt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • får ikke liv i flyet mitt

    nå holder jeg på å gå på veggen her.. endelig kunne ladet spektrum dx7 senderen min, så får jeg ikke noe til her.. kobler alt opp, når jeg tar på batteri så piper det 3 pip fra motoren og servoene tar seg en "sjekk" ser også at det er kontakt mellom sender mottaker, men likevel.. så skjer det ingenting utansett hva jeg gjør med senderen. hva kan ha skjedd da? flyet har aldri vært i luften før, så ingen av komponentene er ødelagt.. skjønner ikke noe som helst..

    har også en Wfly sender og mottaker som jeg fikk med på flyet, men der får jeg ikke kontakt mellom sender å mottaker.. senderen viser grønt lys på status, mens mottaker bare blinker orange på "status"..

    jeg vil jo bare fly!

  • #2
    du må binde sender mot mottaker.
    sjekk i manualen din, så står det hvordan.

    Før det er gjort, skjer det nada
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      men om jeg tar i batteriet på flyet før jeg slår på senderen, så kommer det bare ett lys i mottakeren, men med en gang jeg tar på senderen så kommer det ett til lys i mottakeren.. vil ikke det si at det er kontakt?

      Comment


      • #4
        da har jeg bladd gjennom manualen og prøvd å få den til å binde på nytt.. så nå har jeg ikke det lyset i mottakeren lengre når jeg slår på senderen min.. så etter alt jeg kan bedømme har jeg gjort det verre nå! :/ null kontakt nå.. tror jeg må ha noe hjelp til dette.. skjønner ikke hva det kan være.. har jo brukt dette før og alt har funket da..

        Comment


        • #5
          Å binde opp radio med mottageren er som regel en grei affere, sjekk ut disse videone på YouTube:


          Om du har prøvd å binde opp med ett annen system som Wfly radio og mottager så kan det være andre feil også ja. Men først må du få bindet opp systemet ditt igjen, jeg holder en knapp på at det er feilen.
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            Han bruker jo en "bind plug" i den videoen.. Det har ikke jeg! Går dette ann å lage selv på et vis? Har gjort det helt likt som på videoen. Uten binde olug.. Da fønker det pent lite...

            Comment


            • #7
              Originally posted by tony-andre View Post
              Han bruker jo en "bind plug" i den videoen.. Det har ikke jeg! Går dette ann å lage selv på et vis? Har gjort det helt likt som på videoen. Uten binde olug.. Da fønker det pent lite...
              Alt dette burde stå i manualen, men godt mulig det er dårlig forklart der

              Den kan du fint lage selv om du har delene til det.
              Om du har en ledning med med en kontakt på, ta av denne og ta fysisk ut midtpluggen. Og deretter tar du å kobler sammen de to ytterste sammen. Husk å skru av systemet etter at du har bindet opp, og ta ut kontakten. Deretter skrur du på systemet og alt er klart til bruk.

              Å prøve å laske over en ledning vil funke dårlig, du må ha en konstant tilkobling om du skal få bindet opp mottageren med radioen.
              Youtube gir det svarene som regel
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #8
                Har ikke funnet noe slikt i manualen hvertfall! jeg hadde deler til det, så prøvde på nytt nå.. Den blinket, og så ut til å binde slik som før, men virket fortsatt ikke.. Hadde en annen motaker så jeg prøvde det på.. Da gikk det endelig! Så da er vel ende mottakeren ødelagt:/ kjipt for det var den med 4 ekstra innganger som jeg brukte til kameta osv..
                Men da koblet jeg den opp på flyet mitt (hover one fra throttlestore) og fartregulatoren gnistret og sto i.. Så den røk! Aldri vært tilkoblet noe før.. Var 3sells 2100mA batt.. Så det var ikke for stort!

                Er visst ikke meningen at jeg skal få fly i finværet! Har andre fartregulatorer.. Men har ikke peil på hva som passer med hva motor.. Så tør ikke ta sjansen på å ødelegge mer..:/

                Comment


                • #9
                  Oppsann.. Det var ikke bra nei..
                  Koblet feil på batteriet da?

                  Det lønner seg å lese seg opp litt på dette før man begynner. Man finner masse guider og tutorials om dette på Google og Youtube. Men det virker jo som du kan en del om dette likevel da

                  Det med å binde opp mottager må gjøres i en spesiell rekkefølge, da skal det være en enkel sak
                  På min DX8 så skrur jeg på strøm til mottager (Med bindepluggen inne i mottager og radio slått av) så holder jeg bindeknappen på radioen nede og så skrur jeg på strømmen på radioen.
                  Da går radioen i bind-mode og kobler opp. Er det slik på din DX7 også?

                  PS: jeg sitter her sliter med mine fly også, viste seg at min nye Hobbyking Bixler 2 har skeiv motoraksling, min Texan Funfighter som er klar for jomfrutur har jeg glemt å kjøpe riktige batterier til, så du er ikke den eneste som er frustrert i finværet!
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    Har ikke koblet batteriet selv.. Så det må være fartregulatoren.. Ja jeg trodde jo jeg hadde brukbar peiling selv! Men nå som jeg skulle fly virket ingenting
                    Jeg stikker til en rc butikk i bergen over påske og får de til å se på den.. Så ser jeg om den ene mottakeren er ødelagt eller ikke!

                    Driten er at det er ganske lenge siden flyet er kjøpt, så får nok ikke noe igjen fra throttlestore.. Så må nok kjøpe nytt! Så er lenge til jeg kommer i luften igjen!

                    Selv om det er synd du ikke kommer deg opp i luften, hjelper det litt at det ikke bare er meg som sitter å "griner" når jeg ser ut av vinduet!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tony-andre View Post
                      Selv om det er synd du ikke kommer deg opp i luften, hjelper det litt at det ikke bare er meg som sitter å "griner" når jeg ser ut av vinduet!
                      Hehe ikke sant

                      Det skal jo være røde og svarte ledninger som går til strømmen både på ESC og batteriet som regel, om de er like på koblingen så er det jo riktig. Lykke til fremover, sikker på at du får det i lufta rimelig snart
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #12
                        Ja alt var riktig.. Men men! Kommer nok opp i luften tilslutt! Bare eventuelt modde litt så jeg kan bruke annen motor lurer litt på å sitte to motorer på flyet med mindre propell og bruke 2 cells batteri.. Hadde vært artig å prøve det

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X