Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig kontakt mellom fly og sender

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dårlig kontakt mellom fly og sender

    Har en at-6 texan og når jeg kobler opp flyet til senderen, så fungerer den noen sekunder (10-30sek) også mister jeg kontakten igjen... Hvis jeg rører litt på antennen så reagerer den plutselig igjen... Hva må jeg gjøre?

  • #2
    Utfra det du forklarer så virker det som du har en antenneledning som er løs fra mottageren din?
    Du må få fikset dette først i alle fall og se om dette løser problemet.

    Er antenneledningen helt av så kan du på noen mottagere skifte de, men i de aller fleste tilfeller må du lodde på en ny.
    Om du få tak i en ny til mottageren din. Det er viktig å få riktig antenneledning til din mottager.
    Er du ikke kjent med lodding ville jeg satt dette bort til en RC-forhandler eller en som kan dette. Dette er fin-lodding.

    Hva slags sender og mottager har du?

    PS: Er det en AT6 fra Hobbyking?
    I så fall har jeg en selv
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Originally posted by hugin_q3 View Post
      Utfra det du forklarer så virker det som du har en antenneledning som er løs fra mottageren din?
      Du må få fikset dette først i alle fall og se om dette løser problemet.

      Er antenneledningen helt av så kan du på noen mottagere skifte de, men i de aller fleste tilfeller må du lodde på en ny.
      Om du få tak i en ny til mottageren din. Det er viktig å få riktig antenneledning til din mottager.
      Er du ikke kjent med lodding ville jeg satt dette bort til en RC-forhandler eller en som kan dette. Dette er fin-lodding.

      Hva slags sender og mottager har du?
      Tror ikke jeg må ty til lodding (om dette blir tilfellet er det ingen proplem da jeg har litt erfaring med det)

      PS: Er det en AT6 fra Hobbyking?
      I så fall har jeg en selv
      Har akkurat sett på mottakeren min, og antenneledningen er ikke løs... Det er en 4ch lian sheng reciever. Flyet er en at-6 texan mini fra throttlestore.
      Last edited by Lukas7; 31 March 2013, 22:26.

      Comment


      • #4
        Men du får jo kontakt med senderen om du rører på ledningen sa du?
        Da er det fortsatt dårlig kontakt der ett sted, selv om ledningen sitter på
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Ja, det var det jeg også trodde... Men jeg tror kanskje det kan være selve recieveren som er proplemet for ledningen sitter godt på

          Comment


          • #6
            Virker slik ja.
            Da blir det vel å skifte mest trolig.
            Men kanskje greit å få en RC-forhandler til å titte på den, mulig de har en løsning på feilen også
            Har du prøvd å rebinde mottageren med radioen din? Det kan muligens løse problemet.
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X