Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fersk flyver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fersk flyver

    Hei! Jeg har nydligt fått anskafet meg et heli (Blade CP+) og en simulator, og kan nesten ikke vente til jeg klarer å mestre å fly. Er det noen her som kjenner til denne modelen og har noen nybegynner tips til meg?

  • #2
    Eflight har gode modeller som skal fly rett ut av eska så det beste du kan gjøre er å lære deg stikkekontroll i simulatoren som fulgte med.
    Espen Andersen (`75)

    Comment


    • #3
      Jaja, jeg får vel øve som besatt da, og se om jeg klarer å få fikset detaljen på helikoptermodellen jeg bruker i simulatoren til å stemmer best mulig med det helikopteret jeg har.

      Comment


      • #4
        Hah- det er gutten sin det Dunrik... Du som fikk fly av meg og alt i statene.

        Men til pointet.
        Følte simulatoren var alt for enkel i forhold til flyet, som jeg tildels krasjet idag etter en god stund med simulatoren. Knakk til og med litt av motoren/rotoren, som jeg febrilsk prøver å lime.
        Folket vet vel tilfeldigvis ikke om et sted med reservedeler til minste detalj?

        nr2. noen som har litt tips til innstillinger på simulator som får kontrolleren litt- langt mer følsom?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Slimmey View Post
          Hah- det er gutten sin det Dunrik... Du som fikk fly av meg og alt i statene.

          Men til pointet.
          Følte simulatoren var alt for enkel i forhold til flyet, som jeg tildels krasjet idag etter en god stund med simulatoren. Knakk til og med litt av motoren/rotoren, som jeg febrilsk prøver å lime.
          Folket vet vel tilfeldigvis ikke om et sted med reservedeler til minste detalj?

          nr2. noen som har litt tips til innstillinger på simulator som får kontrolleren litt- langt mer følsom?
          Hvilken modell?
          Sett endponts på radioen til 200% (dobbelt så følsomme)
          T-rex 600N Sport: (TT+Bling)- 3x 8717 - TT Redline#53 - Align Muffler - Solid G+ 9257 ||T-rex 600N PRO: - 3x 9254 - OS.50 HyperX - Align Muffler - GY401 +9254 ||T-rex 500 CF: (TT+Bling)3x 9650 -Solid G + 9257 |- Anders Gulowsen (90`)

          Comment


          • #6
            Av egne erfaringer så er simulator en god måte å lære seg stikkefølelse på men det er alikavel stor forskjell på å fly i simulator og fly IRL.
            Fikk oppleve det for mandag kveld da jeg snudde helikopteret mitt mot meg for å fly litt nose inn.
            Det gikk som det måtte gå, på hau i ei busk.
            Selv om jeg takler helikopter "bra" i simulator så gjør jeg ikke det i den virkelige verden.
            Simulator lærer deg stikkeføringa slik at du har et bra grunnlag når man tar av første gangen og skal begynne med å hovre tail inn, men derfra til å tro at man kan fly akrobatikk siden man får det til i simulatoren er noe helt annet.

            Ser også at et par måner med utendørsflyging med Lama ikke spiller noen rolle for hvor bra man manøvrerer single rotor helikopter, for Lamaen er helt annerledes å fly.
            Blir nesten som å sammenligne helikopter og fly.

            For ordens skyld så har jeg flydd CopterX 450 siden torsdag forige uke og Lama siden januar i år.
            Espen Andersen (`75)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mademan View Post
              Hvilken modell?
              Sett endponts på radioen til 200% (dobbelt så følsomme)
              Vi kjører begge en Blade CP+ hver
              takker for tips
              Last edited by Slimmey; 9 July 2008, 18:15.

              Comment


              • #8
                HeliDirect has a huge selection of RC helicopters, helicopter toys and remote control helicopter. Get ultra fast shipping times direct to your door.


                Det skal vere fult delelager

                ----------------------------------
                Og enig med perpyro her. Sim gir utrolig mye ettervert når du lærer å bruke den. Første gang jeg gikk inverted å hovret viste jeg hvilken vei jeg skulel ta stikkene hele tiden. Dette gjeller og triks som funnels og chaos. Man tar ikke bare disse uten å kunne de 100% på sim'en.
                T-rex 600N Sport: (TT+Bling)- 3x 8717 - TT Redline#53 - Align Muffler - Solid G+ 9257 ||T-rex 600N PRO: - 3x 9254 - OS.50 HyperX - Align Muffler - GY401 +9254 ||T-rex 500 CF: (TT+Bling)3x 9650 -Solid G + 9257 |- Anders Gulowsen (90`)

                Comment


                • #9
                  Men hvordan er det med troverdigheten til helidirect.com?
                  Mange sider på internettet er jo fake. Kan noen bekrefte at disse leverer varene?

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har bestilt fra dem i snart 1. år. Fått alt av pakker og varer derifra. Har også alle de jeg flyr med
                    T-rex 600N Sport: (TT+Bling)- 3x 8717 - TT Redline#53 - Align Muffler - Solid G+ 9257 ||T-rex 600N PRO: - 3x 9254 - OS.50 HyperX - Align Muffler - GY401 +9254 ||T-rex 500 CF: (TT+Bling)3x 9650 -Solid G + 9257 |- Anders Gulowsen (90`)

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bestilte heli + deler for ca 5000 kroner derifra.
                      Itt no problem.
                      Samt at jeg har bestilt deler i ettertid 3-4 ganger.
                      Ingenting å bekymre seg for.
                      Esky Lama 4. Eflite Blade 400 3D. DX6i. Hitec HS-65MG (cyclic) JR DS290G (hale).
                      HPI Nitro MT2 3.0

                      Comment


                      • #12
                        Hvordan er det da med leveringstiden til helidirect?

                        Comment


                        • #13
                          Velger alltid billigste forsendelsesmetode, og den garanterer de ikke noe på.
                          Den litt dyrere står det 6-10 dager på.
                          Men jeg får som regel pakkene 6-7 dager etter bestilling.
                          Esky Lama 4. Eflite Blade 400 3D. DX6i. Hitec HS-65MG (cyclic) JR DS290G (hale).
                          HPI Nitro MT2 3.0

                          Comment


                          • #14
                            Vel. Da var det bare å vente på reservedelene. Har forsåvidt også begynt å demontere rotorbladet og main gripen til bladene.(ettersom det var den som knakk). I tillegg knakk en liten stang på halen. Og jeg er lite i humør til å begynne å lodde noe. Noen annen måte å fjerne gearhouse til det bakre rotorbladet uten å kappe over ledningen?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Slimmey View Post
                              Vel. Da var det bare å vente på reservedelene. Har forsåvidt også begynt å demontere rotorbladet og main gripen til bladene.(ettersom det var den som knakk). I tillegg knakk en liten stang på halen. Og jeg er lite i humør til å begynne å lodde noe. Noen annen måte å fjerne gearhouse til det bakre rotorbladet uten å kappe over ledningen?
                              Kan man ikek skru av motoren og la den henge? skal ikke ver enødvendig å klippe av noe.

                              whops tenkte på feil heli jeg. hvilket heli er det snakk om? og hvilken ledning?
                              T-rex 600N Sport: (TT+Bling)- 3x 8717 - TT Redline#53 - Align Muffler - Solid G+ 9257 ||T-rex 600N PRO: - 3x 9254 - OS.50 HyperX - Align Muffler - GY401 +9254 ||T-rex 500 CF: (TT+Bling)3x 9650 -Solid G + 9257 |- Anders Gulowsen (90`)

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X