Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-rex 500 radio spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align T-rex 500 radio spørsmål

    jeg har en esky belt cp. Jeg føler jeg mestres denne bra nå og jeg har lyst på noe større og bedre.

    Og synes Align T-rex 500 cf er en knall helikopter.

    det jeg lurte på var om jeg kan bruke radio utstyret til belt cpen i T-rexen:
    Hvis jeg bytter ut servoen til halerotoroen. JEg har planer om å kjøpe nye radio men for å bare hovre lurer jeg på om det holder?
    og hva med gyroen.

    Er rett og slett esky radioen for dårlig eller kan den fungere bra i første omgang.

    Mvh Per
    Per Andre Ø.O.

  • #2
    om det er den samma radioen som er med king2 så. JA. den er for dålig. du har ikke mulighet til å justere gain på gyron og du får ikke mulighet for å sette opp kurver osv.. skal du drive på med helik. flyging så må en nok bare bite i gresse å kjøpe ev en DX7 radio. ca 3000kr men da har du jo radio for noen år framover...
    T-rex 250, T-Rex 450 V2, T-rex 500 m V-bar, king 2 til skrekk og advarsel haglemat.
    I never crash...........I just land reallllyyyy fast

    Comment


    • #3
      Jeg ville ikke brukt Esky radioutstyr i en Trex 500.
      Du har jo ingen muligheter til å sette opp miksefunksjoner skikkelig samt endepunktjustering.
      Du mangler også subtrim, expo og en del andre nyttige funksjoner.
      Du vil aldri få vekk crossinteraction i hodet når du drar colective pitch.
      Esky giroen er også et sorgens kapittel så den ville jeg heller ikke dratt med over på en Rex.
      DX6i eller DX7 radio i kombinasjon med GY401+S9254 på halen er en god løsning for radio, gyro og haleservo.
      Espen Andersen (`75)

      Comment


      • #4
        var det jeg var litt redd for,

        I og med at jeg ikke var så veldig immponert over belt cpen.

        Får sette radioutstyr på julelisten

        takk for all hjelp
        Per Andre Ø.O.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X