Announcement

Collapse
No announcement yet.

CopterX motor/ESC/BÈC fusker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CopterX motor/ESC/BÈC fusker

    Jeg har en CopterX 450SE V2 med 450XL motor, 50A Fartskontroller med BEC(standard CopterX motor). Når jeg byttet servoer til Fusonic MG-D-04 http://www.fusonic.com/MG-D-04.html har helikopteret begynt å fuske og kutte motoren under flyging. Jeg har sjekket mottaker, kabler, gyro, radio men finner ingen feil noe sted. Har noen andre opplevd noe lignende så trenger jeg virkelig hjelp nå som jeg er over hovrestadiet. Radio er Spektrum DX7 med AR7000 mottaker. Enkelte ganger ser det også ut til at mottakeren mister kontakten med radioen da den blinker.

  • #2
    Det høres ut som om regulatoren din kutter....

    Det kan være den som er dårlig, og det kan være batteriet som er dårlig, hvis du ikke har behandlet det riktig.
    LiPo er veldig var på misbruk....
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Takk for input.
      Det er jo rart om regulatoren skal ta kvelden bare ved å bytte servoer??? Kan servoene trekke for mye strøm tro? Batteriene er i orden da de fungerer bra på ett tilsvarende helikopter.
      Skal prøve å kryssbytte fartsregulator/BEC og se om det oppfører seg på samme måte da. Regner med at jeg kan kjøpe ny fartsregulator/BEC og bruke den på den motoren jeg har?
      Jeg reprogrammerte fartsregulatoren på lørdag og det fungerte fint en stund, så begynte halen å fly frem og tilbake og deretter kuttet motoren. jeg prøvde å starte opp igjen etterpå, og da var det så vidt det gikk litt rundt på halv throttle.

      Comment


      • #4
        Hvis du har gått fra analoge til digitale servoer, så er dette ganske normalt.... Digitale trekker mye mer strøm.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          Er det standar CopterX (elf hobby) regulator eller noe annet merke.
          I såfall er nok ESCen synderen.
          Espen Andersen (`75)

          Comment


          • #6
            Beklager, men jeg hadde også digitale servoer før jeg satt inn de digitale MG servoene.
            I går kryssbyttet jeg fartskontroller/BEC og batteri med en annen, og min fungerte i hans heli og vice versa. Deretter prøvde jeg min på min heli igjen og da fungerte den gjen. Jeg har ikke prøvd å fly ennå men skal ut en tur i dag så får jeg se om det fortsatt er liv i det.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X