Announcement

Collapse
No announcement yet.

Førstegangskjøp - Trex 600 Pro Kombo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Førstegangskjøp - Trex 600 Pro Kombo

    Sikler veldig på radiostyrt helikopter no som staten har forsynt meg med dimmepenger..

    Lurer på å kjøpe Trex 600 Pro Kombo pakken til Elefun og har eit par spørsmål eg håper å få litt hjelp til ang. det.

    1. Tenker å trene ein del på sim, ettersom min helikopter-erfaring er begrensa til små leiketøys-modellar. Lurar då på om eg vil klare å bli god nok på dei enkle gratis-variantane (RCHeli, FMS osv) eller må eg opp ein ein skikkelig (som feks RealFlight) for å klare å "lære meg" å fly?
    2. Kva for delar bør eg ha ekstra av i tillegg til denne pakken (innanfor rimelighetens grenser.. Tenker mest på typisk enkle krasj-deler)?
    3. Vil eg tape veldig mykje på å gå ned til feks denne pakken?
    4. Korleis køyrer ein inn motoren (.50 Hyper) og kva fuel er anbefalt? Køyrer med Rapicon frå før på bil, så tenker å fotsette med samme merke, men med tanke på nitro/olje-forhold..


    På førehand, takk!
    Andreas Eide 89'
    PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

  • #2
    Jeg har ikke dette heliet, men jeg lurer på å kjøpe det jeg og

    Jeg kommer nok til å kjøpe standard versjonen pga at jeg ikke trenger det aller heftigste og beste siden jeg ikke er noen proff og kommer ikke til å merke forskjell en fordel med standard vs pro når man er nybegynner etter det jeg har hørt, er at det er beltedrift på standard utgaven og det tåler harde landinger, mens på pro utgaven så er det Torque Tube og her har vist drevene lett for å ryke vist man lander litt hardt eller slår nedi med halen. og det kan jo bli dyrt i lengden

    når det gjelder de to pakkene du linker til, så er det jo en kjempe grei radio i pro pakken. har den selv og er kjempe fornøyd med den kjenner en som har samme radio og han kjørte over den med en stor suv han måtte bare bytte en bryter og lime dekselet litt ellers så var den helt fin så det er kvalitet

    tror det holder med rcheli simulatoren til å begynne med til du får stikkene inn i fingrene, men skal du begynne å trene på noen heftige stunt er det sikkert bedre med en dyrere sim som er mer realistisk

    det som er vanlig at ryker (på mitt hvertfall) er hoved aksle, spindel aksel, hovedrotorblader og haleblader, haleaksel. dette er greit å sitte inne med, men i rett krasj så ryker det meste

    Rapicon fuelen har jeg ikke prøvd enda, men er en kasse på vei i posten som jeg skal teste på flyet mitt. vet ikke hvordan den funker på heli, men kjenner flere som bruker den på fly og de er veldig godt fornøyd med den
    er denne de bruker da: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

    dette er min mening og erfaring så for jeg håpe det hjalp deg litt så for heller noen andre som har god peiling rett meg og føye til ting
    biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

    Comment


    • #3
      Har vel strengt tatt ikkje behov for det aller heftigste sjølv heller. Er det slik at det er mulig å prøve seg på litt 3D-flyging med standard-versjonen og?

      Leste ein eller annan plass at det var ein stor fordel med beltedrift på halerotor for nybegynnere, så eg tenkte å evnt. bygge om til det, men om det er det på standard-versjonen, så vert det jo kanskje billegare å
      gå rett på den..

      Finn ikkje noko pakkeløysning på den på Elefun, men eg havnar på ca 8000,- med Spektrum-radioen og ein startpakke frå Elefun. Ser dei har andre pakker med standardutgaven, men eg var litt gira på den spektrum-radioen..
      De lager vel ikkje til skreddersydde pakker på Elefun, gjør de?

      Kva for ein kabel må eg ha for å få kobla DX7'en på dataen?

      Edit:

      I lettere "desperat surfing" har eg og begynnt å lure på Raptor .50-pakken med DX7'en.. Er det nokon som veit om det er eit "dårlegare" heli/pakketilbud enn Trex600 Pro-pakken?
      Litt vanskeleg for ein ikkje-vitande å sjå forskjell..
      Last edited by Eide; 30 June 2009, 20:04.
      Andreas Eide 89'
      PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

      Comment


      • #4
        Hvorfor ikke gjøre som du bør å heller gå gradene, å gå fra Lama til T-Rex 600 blir vel omentrent som å gå fra jolle til hangarskip.

        Jeg gjorde den feilen men jeg gikk fra lama o.l. til 450 å det ble for heftig for meg ihvertfall, selv med en del sim-trening.

        Så etter en 2-3 krasj og noen lapper i reparasjoner ble hele stasen solgt.
        HPI Savage X Truckzilla-STS .30
        FS Racing MT 4WD
        Spectrum DX 3.0

        Comment


        • #5
          Har høyrt at det kan være lettere å hoppe rett på 600 på grunn av stabiliteten, men det kan jo være at eg tar grundig feil..
          Hovudgrunnen til at eg hopper rett på 600 er vel at det så vidt eg veit er det minste (og beste til den prisen) nitro-heliet. Er ikkje veldig gira på el-heli.
          Andreas Eide 89'
          PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

          Comment


          • #6
            det er bare å sende en mail til elefun gutta så ordner de nok en grei pakke

            dette er vel kabelen du trenger: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

            raptor 50 vs trex 600, her er en tråd om det: http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=39170

            Originally posted by Ztix View Post
            Jeg gjorde den feilen men jeg gikk fra lama o.l. til 450 å det ble for heftig for meg ihvertfall, selv med en del sim-trening.

            Så etter en 2-3 krasj og noen lapper i reparasjoner ble hele stasen solgt.
            jeg vil si at etter lama så kommer 450en

            så lenge du trener mye på sim, sånn at du føler deg trygg med stikkene så tror jeg det er lettere å gå rett på en 600 vs en 450 så lenge man har råd til det 600en er jo større å tyngre og derme mer stabil i vind og litt roligere når man hovrer, mens en 450 er liten å lett og tåler ikke så mye vind
            biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

            Comment


            • #7
              Då er det sendt av gårde ein forespørsel til elefun-gjengen, så får me sjå kva dei seier

              Går nok for Trex'en tenker eg. Ser det er veldig mongen Raptor til sals, og det er vel ikkje akkurat positivt..? Trur ikkje det er mogleg for ein som meg å merke forskjell no alikevel.

              Då gjenstår det berre å bli klok på Pro eller ikkje pro då..
              Andreas Eide 89'
              PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

              Comment


              • #8
                Uff, det er skummelt å mye jeg kjenner meg igjen i akkurat det du har planer om :P

                Jeg gikk fra Lama V4 til Raptor 50, dette var et ALT for stort hopp..
                Hadde for lite peiling på hva jeg drive med. Personlig syntes jeg det var vanskelig uten hjelp.

                Det som skjedde var at Raptor'en ble satt opp etter beste evne for å så prøve en tur. Det funket utrolig dårlig, var utrolig at jeg ikke knuste det helt, men dette endte med at heliet ble da stående i 2 år før jeg rørte det igjen.

                På disse 2 årene ble min første simulator kjøpt, Realflight G3. Funket fint, men Phoenix RC sim ble min favoritt simulator.
                Etter mange timer i simulator så ble en CopterX 450 SE v2 med skikkelig servo'er, gyro og en Spektrum DX7 radio kjøpt.
                Fulgte så HeliFreak.com's "Finless Bob" setup video'er til Trex 450 SE v2 (CopterX er en klone av Trex)

                Så kom timen da jeg stod på gresset alene. "Oppgjørets time" hehe. Start med forsiktig å spinne opp heliet, alt virket fint. Begynte å løfte litt etter litt, plutselig hovret jeg

                Etter dette var det ingen vei tilbake, trente mer og mer. Så etterhvert kunne jeg ha heliet mot meg, vekk fra meg, side veis fra meg osv. Har nå begynt med mild 3D flight.

                Slutten på dette er at jeg har: CopterX 450, Trex 500 og en Trex 600E.

                Personlig liker jeg ikke nitro heli. Bråker, grisete, "stress" å sette opp motor.
                Så jeg anbefaller deg elektro.
                CopterX 450, Align T-Rex 500, Align T-Rex 600E og Traxxas Rustler VXL

                Comment


                • #9
                  Kjenner at usikkerheten sprer seg i tankegangen no..
                  Kjem nok til å trene ein god del med DX7'en på sim medan eg bygger det og ein del før eg prøvar å ta det opp i lufta.
                  Har god kjennskap til nitro-motorar og liker det veldig godt, så kjem nok ikkje til å verta elektrisk på meg. Liker "griset" Ganske så sikker på det.
                  Andreas Eide 89'
                  PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                  Comment


                  • #10
                    Det går nok fint å begynne på en 600. Har en kollega som har valgt å gjøre akkurat det samme. 600 er mer stabilt og dermed lettere å fly enn en 450 size. På den annen side så er det ordentlig dyrt å krasje og det gjør nok at nervøsitetet stiger litt ekstra.
                    Du bør så absolutt ta det med til noen som har peiling før du prøver deg første gang. og kjør MYE simulator.

                    Løkke te´

                    Comment


                    • #11
                      Kjøp T-rexen du, har flydd i ca 5 år nå, begynte rett på 50 size med en raptor... har flydd 30, 50, 90 size nitro og 450 el. + no sånne lama greier...

                      Det er ingen problem å starte med en T-rex 600, det heliet satt opp rikitg flyr ekstremt bra, både til vanlig flyging og 3d.

                      Det eneste jeg anbefaler sterkt er å ta kontakt med en lokal klubb som kan bistå med oppsett og ta første turen med helie..

                      Motoren kjøres inn i heliet mens du flyr... bare kjør den litt feit.
                      Eivind Hansen `84

                      *MA X-Cell Stratus*T-Rex 600N*JR9X2*

                      Comment


                      • #12
                        No veit eg ikkje om nokon i nærleiken som har peiling det er bare det. Men eg tar vel utgangspunkt i å klare å stille det inn med hjelp frå videoar frå http://www.helifreak.com/, eller er det totalt urealistisk?
                        Andreas Eide 89'
                        PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                        Comment


                        • #13
                          det tror jeg skal gå greit så lenge man har litt teknisk forståelse det er jo bare å ta seg god tid å tenke seg om 2 ganger å trippel sjekke alt og spørre noen om hjelp vist man er i tvil om noe da tror jeg det skal gå greit er jo mange her som er flinke og som har T-rex 600 som kan gi deg gode tips å råd.
                          biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

                          Comment


                          • #15
                            GRATTIS, her er det en som venter tipper jeg
                            Jeg har startet i helt den andre enden av Trex skala´en
                            Startet med en 250 og storkoser meg hver dag....

                            Neste knepp blir 450 Pro ..... tipper jeg eller 500 ESP.
                            Lykke til ihvertfall med oppsett/innkjøring og ikke minst de første nervøse hoovering rundene.......

                            Simma lungt!!

                            Tiben
                            Lars Gunnar Tiben - Tiben Design- Digital Printing.
                            Ground: Xray X12, Serpent 733, Futaba.
                            Air:Velocity 50 N2, Trex 600 N LE, CGY750, Futaba Fasst.

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X