Announcement

Collapse
No announcement yet.

Big Lama - Største mulige batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Big Lama - Største mulige batteri?

    Big Lama bruker 11.1Volts batteri, men standard er et 800mAh batteri. mAh=strøm i batterier, ergo desto mer mAh desto lengre flytid. Men med mer mAh kommer også mer vekt... Hvor stort batteri kan jeg putte i mitt Big Lama slik at det kan fly normalt med tanke på vekt(på batteriet)? Eventuelt hvor stort batteri kan jeg ha i det for å hovre (få feelingen i fingrene)?

    Er ute etter max vekt på batteriet, er det noen som har testet dette?

  • #2
    Du kan jo teste med lodd på heliet så finner du fort ut det...

    Også C-ratingen har betydning for vekten på batteriet, og ett såpass tamt heli som Lama'en vil jeg tippe klarer seg med 15C
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Ingen andre som har testet noe? : )

      Comment


      • #4
        Jeg har ikke veiet dette batteriet, men om du har muligheten så er det jo bare å slenge det på en kjøkkenvekt, og se om du finner et batteri med tilsvarende spenning og størrelse med mer kapasitet (til omtrent samme vekt selvfølgelig)

        Selve helikopteret tåler nok mer vekt, men når vekten øker på kontraroterende helikopter så må de flyves roligere. Det skal altså mindre til før bladene kollapser ved overbelastning da. Regn også med at motorene blir varmere.
        Kåre Myklebust - 74 Skala1 - Teknisk Hobby
        DX3R-?-DX6i-Baja 5T-LST2-8ight-EK4-EB4-TA05MS-TA05ifs-MSH protos-Outrage Velocity 50-Trex 500/600E/600N/700N-33% Extra 330S-Ultimate 40S-Katana 50-Jazz 3D-

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X