Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips og råd! 6ch heli :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ta en titt her --> http://www.throttlestore.com/helikop...e.aspx?lang=NO

    Fornuftige priser!
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #17
      Her er tråden: http://forum.modellflynytt.no/showthread.php?t=25513

      Anbefales.
      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

      Comment


      • #18
        tusen takk alle sammen men nei jeg har ikke radio, har en 4ch tror d e en "hitec focus4" veldig gammel, bruker den på tensor 3d den e litt tullerusk , på venstre roll sitter den seg "fast" men isje sånn att d e umulig og få den tilbake bare sånn at den ikke går tilbake til midten uten hjelp , og d er ikke noe med fjærene inni vis d er d det er , men ellers funker den bra men det er 4ch
        Bandit/Rustler VXL <3

        Comment


        • #19
          Hei Leander. Jeg har nylig begynt med denne hobbyen selv, og leste mye på norske og utenlandske forum før jeg startet. Om du vil bygge selv er det utrolig mye å sette seg inn i, og man må ha god tålmodighet, men du verden så gøy det er å bygge noe selv Du kan se på den linken roadrune sendte deg, og du kan fyre av med spørsmål på den så skal vi svare deg så godt som råd!

          Angående radio så må du ha en 6 kanaler og jeg vil sterkt anbefale deg å kjøpe en 2.4 ghz radio. Det finnes mange rimelige radioer på nett.

          Om du vil kjøpe en ferdig pakke så tror jeg dette er noe av det beste du får for under 2000 kr fra en norsk nettbutikk i dag!




          Truls

          Comment


          • #20
            tusen takk for ett skikkelig svar truls er ikke helt ny men ny på 6ch takk!.
            Bandit/Rustler VXL <3

            Comment


            • #21
              helt en annen klasse enn andre helikoptere som er nevnt her. Men har du kikket på E-Flite Blade SR? Storebroren til mSR. CP heli til rundt 200 dollar RTF. Får god kritikk som nybegynner heli, og er i passe størrelse så det kan flys i hagen hjemme. Mulig du er ute etter noe litt "heftigere", men vil tro at et SR gjør samme nytta som et trex 250. Ihvertfal når man skal begynne å sammenligne pris.

              Du kan jo søke det opp på youtube. Gir et godt inntrykk av hva det er snakk om
              Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

              Comment


              • #22
                Blade SR er da i hovedsak et nybegynnerheli for de som skal steget videre fra mSR eller mCX.
                Det har elektrisk halerotor som i følge de som har kjøpt det brenner etter rundt 30 turer om man ikke kjører inn motoren først.
                Hvor lenge den holder da er usikkert men de som gjør dette mener det skal få halerotoren til å vare lengere.
                Rett ut av eska er det noe rart satt opp og mange kompromisser er gjort for nettop å få det til å bli et nybegynner heli.
                Det takler mild 3D men det stopper nok der.
                Trex 250 derimot er fullverdig 3D maskin men du får det igjen ved at det er vanskeligere å fly.
                En anmeldelse av Blade SR kan du lese her http://www.rchelicopterfun.com/blade-sr.html
                Det har blandt annet en moderat hastighet på rotoren som gjør at det mangler trøkket som en Trex 250 har.
                2400 rpm på et 300 size heli er vel ikke noe å skryte av og har prøv det selv på 450 en min, noe som var begredelige greier der i hvertfall.
                Men som sagt er du ute etter et nybegynner CP heli er dette en god kandidat men belag deg på å minimum kjøpe deg en DX6i radio i tilegg for den som følger med er "dumbed down" for nettop å passe nybegynnere.
                Espen Andersen (`75)

                Comment


                • #23
                  Tsk tsk.... Gaui 200? Utrolig stilige fullkapable 3D helier. Har utrolig lyst på en Men skal kjøpe et som er større

                  Comment


                  • #24
                    http://rcmarked.no/detail.php?id=24115 du får visst med en spektrum radio. Jeg vil si det er en god handel(er ikke såveldig kjent med priser på dette heliet da). 2.5k for komplett heli. Vet ikke helt om gyro er med

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X