Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av elektrisk helikopter til innebruk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av elektrisk helikopter til innebruk

    Hei,

    Jeg skal kjøpe et helikopter til fetteren min til innebruk. Han er 10år og helt nybegynner. Det jeg er på utkikk etter er et bra nybegynner helikopter. Det bør være slitesterkt, tåle mye og ha god tilgang på reservedeler.

    Jeg har noen kamerater som kjører helikopter både ute og inne og de sier at lama er et veldig bra nybegynner helikopter som har de spesifikasjonene som jeg er ute etter. Men jeg finner det ikke på noen nettsteder, bare den store.

    Hvilke helikoptere har jeg å velge mellom og hvilke sider bør jeg kjøpe de fra?

    Hvilke mods bør jeg gjøre med en gang helikopteret er kjøpt og hvilke slitedeler bør jeg kjøpe?

  • #2
    Har ikke www.elefun.no lama da?

    Du har jo Blade MCX også, det flyr veldig greit ut av esken.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Elefun har, men er utsolgt for øyeblikket.. Det som er genialt med lama iforhold til fetteren min er at det følger med en simulator som man kobler til kontrolleren og dermed kan han lære seg basic før han prøver helikopteret.. Det savna jeg litt med MCX. Man kan jo alltids kjøpe ved siden av, men da blir jo prisen litt annen.. Elefun har også et annet et som er veldig lignende lama, bare med standard utseende.

      Bør man gi 750-1000kr for innendørs elektrisk helikopter for å få noe som har god manøvreringsevne, er lettstyrt og tåler en trøkk?

      Han fikk først et billig et til 300kr kjøpt på nille som knakk et punkt mellom rotorbladene med en gang og dermed ble ubrukelig. Så derfor føler jeg at helikopteret må ha mulighet til å bytte reservedeler og at helikopteret er av mest mulig jern kontra plast og aluminium..

      Originally posted by roadrune View Post
      Har ikke www.elefun.no lama da?

      Du har jo Blade MCX også, det flyr veldig greit ut av esken.

      Comment


      • #4
        Jeg vil anbefale Blade MSR eller Blade SR120.
        De er hakket vanskeligere en coaxial heli men har mye større muligheter når det gjelder manøvrerbarhet.
        Coax heli tar deg aldri lengere en til hovre stadiet og skal man begynne å utforske grensene til et slikt heli beveger man seg bort fra å fly et single rotor heli og er derfor urelevant hva trening anngår.

        Jeg gikk selv fra Lama til Trex 450 og har senere kjøpt meg Blade mSR, og coax oppfører seg annerledes en fixed pitch single rotor heli når man begynner å utforske grenser.
        Espen Andersen (`75)

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X