Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp med å reparere rc heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp med å reparere rc heli

    Hei
    jeg har da ett gammel rc helikopter stående. men det vil ikke lette, når jeg gir på blir det stående å snurre på bakken ( ikke bare rotorene men hele helikopteret) hva kan være feil? har ingen peiling på rc helikopter fra før

  • #2
    Det første vi lurer på er hvilket heli du har
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      ett slikt

      Comment


      • #4


        det ser ca slikt ut når jeg ska ta av:S

        Comment


        • #5
          Den der er ikke gammel! sånne fantes ikke før! Jeg kjøpte meg et helikopter fra 1972 på lørdag, den er gammel!
          Ser ut til at halen ikke følger med nok. Prøv og juster på skruene på gyroen. Det kan også være at den er reversert.
          Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

          Comment


          • #6
            skal det vær litt motstand når man drar rotorne rundt for hånd? sånn at d går i hakk eller skal det være helt smooth?

            Comment


            • #7
              magneter

              De hakkene du kjenner er nok magnetene i motoren. Sånn skal det være.
              Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

              Comment


              • #8
                skal det være det på begge? for det hakker bare på den øverste.

                Comment


                • #9
                  Skal være sånn på begge.
                  Har du prøvd å spinne opp heliet forsiktig?
                  Espen Andersen (`75)

                  Comment


                  • #10
                    spinne opp? sry er helt ny bare kjøpte ett en gang uten å ha peiling
                    noen som vet hva som kan være feil?

                    Comment


                    • #11
                      Spinne opp ja.
                      Dytt throttlestikka forsiktig opp fra 0 mens du følger med hva som skjer og hvilken vei rotorene går.
                      Prøv også å gi fult høyre ror mens du forsiktig gir gass og ser hvilken rotor som starter opp og hvilken vei den går.
                      Gjør samme operasjonen igjen men nå med venstre ror.
                      Post så resultatene her så får du mest sansynlig svar på hva som er galt.

                      Et stalltips er at rotorene skal gå hver sin vei og blarne skal være montert med den flate enden av rotorbladene pekende i retningen bladet beveger seg gjennom lufta.
                      Espen Andersen (`75)

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X