Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heisann! Trenger litt hjelp med helikopteret mitt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heisann! Trenger litt hjelp med helikopteret mitt!

    Noen så kan si meg hva som er galt her. Se video.







    MVH Yngve Skutle.

  • #2
    Sannsynligvis kast i spindel, slakk i noe i hodet eller muligens en servo som tuller.

    Holder du til i Sagvåg?
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Dette er osileringer du får på grunn av for lavt turtall på hovedrotoren.
      Grunnen til dette er gummidemperne i rotorhodet som flexer når turtallet ligger for lavt.
      Øk throttlekurven din eller drev om moteren for dette høres ut som rundt 2000 rpm.
      Nærmere 3000 rpm er der du burde ligge selv for hovring.

      Har hatt kast i hovedakslingen og osileringene som oppsto da var på langt nær så ille som her samt at det osilerte annerledes.
      Espen Andersen (`75)

      Comment


      • #4
        Perpyro har helt rett, hadde glemt den muligheten.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          Det skjedde etter en crash jeg hadde! Skruen som holder rotoren bak løsnet og heliet begynnte å spinne! Jeg har ikke gjort noe med throttlekurven! Den har jeg ganske høyt! Jeg holder til i Sagvågen ja!

          Comment


          • #6
            Ja da kan det også være bøyd spindel, aksling eller andre ting.
            Plukk fra hverandre hodet og sjekk lager i bladholder og mastlager samt sjekk at spindelen og masten ikke er bøyd.
            Rull akslingene på en glassplate og du vil se veldig lett om akslingene er bøyd.
            Sjekk også om hodeblokka er bøyd for krasjer du hardt nok kan også denne bøyes.
            Jeg hadde ei som såg ut som en banan etter en invertert krasj.
            Espen Andersen (`75)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Yngsku View Post
              Det skjedde etter en crash jeg hadde! Skruen som holder rotoren bak løsnet og heliet begynnte å spinne! Jeg har ikke gjort noe med throttlekurven! Den har jeg ganske høyt! Jeg holder til i Sagvågen ja!
              Jeg flyr i Grunnavågen når jeg en sjelden gang flyr, sikkert din bror jeg har møtt der da, fotografen?
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X