Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt helikopter, men hvilke og hvilke teknologi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    FB stabiliseringen som benyttes i CP heli kan på ingen måte sammenlignes med det som Nine Eagle benytter.
    På CP heli benyttes Bell Hiller hode der man har padler på flybaren som endrer vinkel ved sykliske utslag som gjør at man endrer plan på flybaren samtidig med at man gir utslagene.
    Dette i sin tur gir et meget persist styresystem uten de kjente suppebolletendensene Nine Eagle heliet ditt har.

    En annen ting å tenke på når man skal velge FBL vs FB så er flybar atbilisering imune mot vibrasjoner.
    Heliet kan ellers falle fra hverandre på grunn av vibrasjoner men så lenge hodet holder sammen stabiliserer det, et FBL system er mere sårbart og vil gi små hakete utslag om det blir for mye vibrasjoner.
    Vibrasjoner i seg selv er ikke noe man ønsker i et heli men som alikevel finner sted mere eller mindre.
    Espen Andersen (`75)

    Comment


    • #17
      Jeg ville helt klart gått for FBL nå...

      Hvilken radio har du tenkt på?
      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

      Comment


      • #18
        Originally posted by roadrune View Post
        Jeg ville helt klart gått for FBL nå...

        Hvilken radio har du tenkt på?
        Tror også FBL er veien jeg går..
        Jeg har egentlig ikke tenkt på noe radio enda, men har sansen for JR XG7 ( http://elefun.no/p/prod.aspx?v=19693 )
        Men jeg tror jeg må holde og kjenne på flere kontrollere før jeg vet hvilke.

        Mvh Audun

        Comment


        • #19
          Vel, idiot som jeg er sjekket jeg ikke åpningstider for Elefun på dems nettsider da jeg regnet med Mandag kl 12.00 var et kurrant tidspunkt..
          Men der tok jeg skikkelig feil da Elefun har stengt på Mandag ..
          Så etter 8 mil og 45 min kjøring fant jeg ut at jeg har sikkert bedre lykke i morgen om jeg kommer bort fra jobb en liten halvanne time.

          @Update:
          Da var helikopter kjøpt. Har lest og lest på nettet og kommet frem til mange konklusjoner for og mot, men havnet på et Align T-Rex 450 Sport Super Combo for 1900kr som vist skal være en god pris. Legger da heller litt penger i en del batteripakker, ekstrautstyr, deler og spesielt en veldig god og behagelig radio. Da kommer jeg ganske greit ut pengemessig samtidig som jeg vil ha en god radio når jeg oppgraderer til en evt 550 etter en liten stund.

          Dette blir spennende og håper dere er klare for masse dumme spørsmål!
          Hjertelig takk til alle som har svart på denne tråden, det har gjort meg ganske mye klokere enn det jeg var før.

          Mvh Audun
          Last edited by audunfr; 7 November 2011, 16:49. Reason: Trenger ikke ny post så redigerer eksisterende

          Comment


          • #20
            Lykke til Audun..
            Har den samme heli`n sjæl og må si den er en håndfull,
            men med litt trening så fixer du det her.
            Husk bare at du ikke må haste deg inn i det her,
            det tar tid å bli en god helipilot.
            Les div fora, og studer video`r og liknende før du napper
            i throttel/pitch spaken.
            Heli`n må settes opp skikkelig med riktige throttel/pitch kurver og
            cyclic.
            Du burde kanskje forsøke å komme i kontakt med andre som har
            drevet med dette før, som i klubb el.
            Har aldrig truffet på noen som ikke deler all sin ekspertise gladelig
            med de litt mindre "rutinerte" i hobbyen.

            Igjen, lykke til og velkommen til verdens kuleste hobby

            Comment


            • #21
              Takk for det Jan-Øyvind.

              Tror jeg kommer til å lese mye forum samt simulator bruk.
              Når simulatoren sitter nogenlunde så vil jeg prøve å lette litt forsiktig med 450'en.

              For evt instillinger så tror jeg en flyklubb vil være ypperlig og må nok melde meg inn i en klubb og bli litt "en av gjengen" .
              Noe klubb som eksisterer i grensen vest-aust agder?

              Har sett Sørlandets flyklubb, men har aldri helt funnet ut hvor det er.

              Mvh Audun

              Comment


              • #22
                Hyggelig å kunne hjelpe..
                En ting til, du har vel sjekket denne siden før,
                men linker likevel.

                Comment


                • #23
                  Hvilken radio valgte du?

                  Selv er jeg nybegynner (kun simulator), og forsker på hva slags utstyr jeg skal velge. Er hovedsakelig radio jeg lurer på nå.
                  Jeg ønsker å kjøpe en god radio med en gang, slik at jeg kan bruke den til fremtidige helikoptre / fly.

                  Valg helikopter blir nok trex 450 / 500, alt etter hvordan det står til med WAF'en når handelen nærmer seg

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X