Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med E-sky Honey Bee 004

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med E-sky Honey Bee 004

    Hei. Har liggende en Honey Bee som jeg har litt problemer med. Saken er at når jeg skrur på kontrollen og flyet så begynner hovedmotoren å gå for fullt. Dette begynte nærmest med engang jeg startet flyet opp for mange år siden. Hjelper ingenting om jeg skrur og vender på kontrollen. Så jeg vet ikke om det er noen andre som har samme problemet.


    Forsøkte engang å ta kontakt med firmaet jeg kjøpte det hos, men fikk beskjed om å sende det tilbake noe det dessverre ikke ble den gangen. Koster endel om jeg skal sende det i retur nå. Håper på seriøse svar.

  • #2
    prøvd å reversere throttle på kontrollen???
    benny
    Align t rex 500 pro
    Baja 5b modified

    Comment


    • #3
      Ja har forsøkt alt mulig. Det blinker rødt lys, og utfra hva jeg har lest meg til på nett så sjekker den om spaken er ned, noe den er. Har også lest rundt om kring at det er flere med dette problemet, men ingen har svart eller gitt beskjed om hva som forårsaket dette. En kjøpte ny "4 in 1" boks uten at det hjalp.

      Comment


      • #4
        Har du sjekket endepunktene på radioen da?
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #5
          Endepukt? Hva er det? :P

          Comment


          • #6
            Justering av endepunktene på hver kanal, hvis de er feil så vil det ikke se ut som om gassen er helt nede selv om den er det...

            Hvis du har en enkel radio så har du kun trim...
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #7
              Jeg har fått justert det nå, litt bedre er det. Men uansett så går main motoren for fult uansett hva jeg gjør. Eneste jeg klarer å styre er tail motoren som jeg kan justere på. Tydelig at det er forbindelse mellom radio og heli. men må være noe galt med main motor. Får også grønt lys, men ofte når jeg gasser går det over til rødt.

              Comment


              • #8
                Det er ikke Idle bryteren som står i feil posisjon da? Da vil du ha så og si full gass hele tida. Som regel øverst til venstre på kontrollen.

                Comment


                • #9
                  Nei, såvidt jeg vet skal alt være som det skal. Men er det flere som har vært borti dette problemet som fikk en løsning på det? Klarer ikke å få selve motoren til å stoppe.. :s
                  Last edited by HaitekNørd; 23 February 2013, 14:09.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by HaitekNørd View Post
                    Nei, såvidt jeg vet skal alt være som det skal. Men er det flere som har vært borti dette problemet som fikk en løsning på det? Klarer ikke å få selve motoren til å stoppe.. :s
                    Prøv å plugge halemotor i uttak for hovedmotor på 4in1-boksen. Hvis denne spinner opp når batteriet tilkobles er det sansynligvis boksen som spøker med deg. Jeg hadde samme feil på min Honey Bee V2 da jeg overtok den...
                    Hørte også at det er viktig at kontroller står på når strøm tilkobles.

                    Ole

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X