Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer å forsøke meg på Heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurderer å forsøke meg på Heli

    Har i alle år drømt om å fly RC-heli. Men har pga priser, tid og andre årsaker ikke gjennomført drømmen.
    Ser nå at man får ganske mye for pengene, om man først gidder å legge litt i det.

    Vurderer derfor å handle meg ett Align T-Rex 450 Plus RTF sett fra Elefun.
    Tenker også på å gå til innkjøp av en simulator, så jeg får litt "flytid" før jeg setter i gang å knuse deler.

    Mange sier RTF er dumt, man lærer produktet bedre å kjenne om man kjøper ett kit. Og ja, det forstår jeg.
    Har drevet med RC i snart 20 år. Så jeg har erfaring, men kun fra bil. Både nitro og el.

    Ønsker egentlig ikke tilbakemeldinger med innvendinger, da jeg er relativt bestemt på dette produktet.
    Men ønsker heller tips til hva en nybegynner med heli burde tenke på.
    Kan ett "øvelsesunderstell" være noe å tenke på? Er det andre ting en bør gå til innkjøp av før en setter av gårde.
    Er det noe med det settet jeg bør skifte ut/utbedre før jeg setter i gang?

    Jeg setter pris på alle tips jeg kan få.

    -Thelle-
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

  • #2
    Hei, Kan nesten ingen ting, men gir deg linken til en side jeg tenker kan komme til hjelp:
    Thinking of taking up the exciting & fun hobby of RC helicopters? From toy to turbine, RC Helicopter Fun is your 1st stop for help, tips & more.


    Jon

    Comment


    • #3
      Mange som deg på www.modellflynytt.no ... ta en runde
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Hei!

        Alltid hyggelig med nye folk i "grenen"!

        Personelig ville jeg gått for et brukt litt større helikopter. Hvis du leter litt kan du få tak i et brukt 30-50 størrelse helikopter for samme prisen. De større flyr bedre, og om de er bygget som de skal, så holder de (i motsetning til biler) veldig lenge!

        Et trenings understell kan være fint de første turene. Da kan du sette den ned skeivt uten at den velter. En viktig ting er at det er kuler i enden, så det ikke kan hekte seg fast.

        Simulator er alfa omega, og sparer deg for en uhorvelig mengde penger og arbeid! Så det er et absolutt must.

        Spør iveg om du lurer på noe mer!
        Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

        Comment


        • #5
          Har nå handlet inn T-REX 450 med flybarless, treningsunderstell og koffert.
          Skal handle meg en simulator, så jeg kan trene litt innendørs i vinter, før jeg setter i gang å flyr ute til våren.

          -Thelle-
          Tamiya entusiast!
          TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

          Comment


          • #6
            450 innendørs? =]
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Veldig høyt under taket her!

              Er vel simulatoren jeg skal trene innendørs på i første omgang. Går dårlig å fly ute med simulator om vinteren

              -Thelle-
              Tamiya entusiast!
              TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

              Comment


              • #8
                Puh! 450 innendørs er nemlig ikke noe særlig for alle og enhver.

                Her har du en som flyr 700 inne...
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Thelle View Post
                  Har nå handlet inn T-REX 450 med flybarless, treningsunderstell og koffert.
                  Skal handle meg en simulator, så jeg kan trene litt innendørs i vinter, før jeg setter i gang å flyr ute til våren.

                  -Thelle-
                  Hei og gratulerer med nytt heli. Jeg kan komme på mange gode grunner for at akkurat den pakken der er et meget godt valg av første helikopter.
                  Ville bare anbefale Phoenix RC som er en meget god simulator. I tillegg til at den er av topp kvalitet så er alle oppdateringer til Phoenix gratis etter at du har kjøpt programmer. De andre store merkene innen simulatorer kan bli ganske så kostbare med tiden om du liker å ha siste versjon.
                  En annen ting jeg liker veldig godt med Phoenix er at man kan bruke samme radio som man flyr heliet med på simulatoren.



                  Du må også ha en kabel som passer til din radio. Mener at radioen i din pakke egentlig er en Futaba radio.

                  Mvh
                  Tomas

                  Comment


                  • #10
                    Det er listet 2 stk futuba kabler der, så jeg får vel se hvilken som passer til senderen før jeg evt bestiller. De var ikke dyre, men unødvendig å kaste bort penger på slikt uansett.

                    -Thelle-
                    Tamiya entusiast!
                    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                    Comment


                    • #11
                      Jeg tror den radioen egentlig er en Futaba 6J. Her er en test av den : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1438836

                      I så fall må det være denne kabelen som passer : http://www.throttlestore.com/simulat...r.aspx?lang=NO

                      Comment


                      • #12
                        radioen er en Futaba 6JG med nye stickers ja
                        Jeg skrev en kjapp sak om denne pakka for litt siden:
                        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                        - NiceShot.no

                        Comment


                        • #13
                          Da var det handlet inn nakkestropp og phoenix simulator med overgang til radio.
                          Så da får jeg håpe det blir noe simulering over nyttår

                          -Thelle-
                          Tamiya entusiast!
                          TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X