Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-REX450 Pluss DFC RTF uten helikopter erfaring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-REX450 Pluss DFC RTF uten helikopter erfaring

    Har nå vært dristig å kjøpt T-REX450, sliter med å få helikopteret opp. Når jeg øker throttle, krenger det kraftig til venstre og hadde veltet uten treningsettet. Jeg fikk råd om å re-sette fjernkontrollen (Algin T6) uten at det hjalp. Er d mulig å sette opp kontrollen slik at jeg i starten kan fly "normalt". Kan noen hjelpe meg med dette?

  • #2
    Hei

    Når du flyr FBL-heli må du passe på å la høyrestikka være i ro når du tar av/lander.
    Hvis du står på bakken og gir input til en av sidene eller forover/bakover så
    fortsetter heliet å krenge helt til det er der du ba det om å være.
    som regel ender det med knuste blader og ødelagt heli.

    Hvis du bare løfter det rett opp, så skal det gå bedre.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Hei!
      Jeg rører ikke høyrestikka i det hele tatt. Jeg forsøker å løfte det rett opp, men når rotoren har kommet opp i et visst turtall begynner hellingen til venstre. Hvis jeg konfigurerer stikka/servoen på den kanalen som styrer denne til Rev, drar det seg til høyre.
      Jeg er takknemlig for gode råd

      Comment


      • #4
        Det var rart. Disse heliene skal jo i utgangspunktet være ferdig satt opp fra fabrikk,
        så det er rart om ting går feil vel. Men sjekk om swashplate går riktig vei
        når du bruker stikka, og at den går riktig vei når du holder heliet i lufta og tar det side til side osv.

        Kan jo nesten virke om om det er noe som er reversert
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Hei igjen!
          Jeg har pt ikke fått helikopteret opp i lufta for å teste noe, men det ser ut for at helikopteret reagerer riktig helt til turtallet kommer opp i en hastighet som burde tilsi at det letter. Fortsatt meget rådvill.

          Comment


          • #6
            har du muligheter for å legge ut film?
            Gjerne hvordan swash beveger seg i forhold til stikker,
            og hvordan det ser ut når du prøver å lette.

            Ellers er det jo det generelle rådet å finne noen i nærheten som veit hva dem driver med.
            Gålås er vel ikke helt nedlagt enda, og jeg veit det er helipiloter der i alle fall.
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Hei igjen.
              Ved hjelp av råd fra flere forskjellige innlegg/tråder har jeg endelig forstått oppsett og lettet uten uhell så langt.

              Comment


              • #8
                Grattis med jomfrutur da


                Hva var feilen?
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #9
                  Feilen var rett å slett feil radiooppsett fra leverandøren og forståelse hvordan dette fungerer fra min side.

                  Comment


                  • #10
                    noe var reversert mao. Men det er bra du fant løsninga
                    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                    - NiceShot.no

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X