Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips og Triks

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Nordmoen Racing
    Kunne noen proffe lagt inn en liten komentar på "breake'in på vinters tid"?
    Er det ok å gjøre det hvis du f.eks lager en sånn "kjøletoppvarmer" eller er break'in på vinteren bare idiotisk?
    Ingen proffe på dette forumet? Kom igjen, jeg vet dere er her!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Nordmoen Racing
      Originally posted by Nordmoen Racing
      Kunne noen proffe lagt inn en liten komentar på "breake'in på vinters tid"?
      Er det ok å gjøre det hvis du f.eks lager en sånn "kjøletoppvarmer" eller er break'in på vinteren bare idiotisk?
      Ingen proffe på dette forumet? Kom igjen, jeg vet dere er her!
      Hvis jeg til nød MÅ gjennomføre breakin på vinteren så gjør jeg det i en 2000m2 godt ventilert vedlikeholdshall som jeg har lett tilgjengelig. Det er litt gulvkaldt der så dette er kun i krisesituasjoner.

      Det er ikke optimalt ågjennomføre breakin i temperaturer under 10 varmegrader, det er uansett min påstand, og min erfaring.Jeg har enda ikke ødelagt noen motorer de gangene jeg har gjort det, men som sagt, jeg gjør det innendørs.

      Det jeg gjør siden det er gulvkaldt er: Gjennomfører breakin iht heatcycle metoden, jeg er påpasselig med temperaturen, den skal kunne gå i temp området 95-115 grader, hvis det viser seg at jeg umiddlbart må leane motoren for å få den tempen så blåser jeg i det. Det er ikke bare toppen som skal bli varm, så taping eller sokk over kjøletoppen bruker jeg ikke ved breakin.

      Det hender man får vinterdager som er varme, finn et tørt snøfritt område og gjennomfør breakin der.

      Det mener nå jeg.

      Happy Nordmoen?
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #18
        Dekke til servoer på Giga Crusher SF!

        I sommer opplevde jeg at stein kom nedi servohullene og låste gass servoen på full gass! Så bilen stakk av flere ganger før jeg fant steinen

        Løsningen på dette var å klippe til en plastbit som dekka over servohullene og forhindra noe mer stein nedi der. (Festa den ved å løsne ei skrue og skru den gjennom plastbiten og sette den på plass igjen)

        Legger ved et bilde der du ser plastbiten under og ved siden av potta.
        Markus Nordeng 93.
        Ingen ting!

        Comment


        • #19
          Lagde denne på engelsk, og er for slapp til å oversette... Regner med at dere kan engelsk?

          Sealing your servos

          Hi Some days ago i was out bashing my LST2, but i soon got a problem with my throttle servo. The servo gave full throttle some times i didnt, and since the problem was in the servo, the failsafe didnt engage. Well, i got lucky, no crash... However, I had not sealed the throttle servo, and since its spring time in Norway, its pretty wet, that thick layer of slush on the roads (most likely containing salt, grr). When i opened the servo, i found large drops of water inside, this servo was soaked inside. I found out after i sealed my futaba throttle servo, i could make a tech tip, showing how i did it, just to help out the people who hasnt done it before. So, I took a SF-1 servo i had laying around, and sealed it too, taking pictures of the process. You can find it in "tips" on my HOMEPAGE I will also make a walk trough on this site as well...

          Sealing your servo How to seal your servo. Here shown on an extra HPI SF-1 servo I had laying around... This should be done to any new servo, to prevent water and any other liquids that conducts current coming into the servo, and damaging the components. This will make your servo more durable, will prevent shaking caused by short circuit. If you are sealing a used servo, make sure to dry it on a hot and dry place for a couple of days. Open up the servo, and lay it for example on top of your refrigerator, hot air will flow upwards, and dry it fast. You can also hang it over an oven, but make sure its not to hot. Also make sure the circuit board is clean. Whats needed: Water-proof grease (i used Prather Cable Grease, thick stuff). Start with taking the servo apart, and follow the steps showed below: I start with applying grease to the circuit board on the bottom of the servo. If any water gets inside the servo, its less likely to damage the circuit.
          Seal all the edges and the outgoing axle...




          Apply a bit extra grease to the screws before you screw them in. This way they wont leak.



          After you have done all this and tightened the screws, you should see a thin line of grease pressed out, this way you know its enough grease, and that it covers all the way around.



          Now its just to wipe of extra grease, but make sure to leave some around the screws...



          Hope this helps. Good luck!

          Comment


          • #20
            Ikke verst, ikke verst!

            Comment


            • #21
              Plasti dip

              Er det nokon som har greie på plasti dip????

              Ko får han kjøpt det???

              har høyrt at det finest spray eller boks???

              og er det berre å skruve ut heile elektronikken å spraye på eller dyppe??
              Heli/fly: Thunder tiger mini titan, blade mcpx, parkzone p-51 mini, clouds fly, spektrum dx6i
              Bil: Hpi sprint 2 drift/m hpi flux, Hot Bodies VE8/m Tekin Rx8/2050Kv og spektrum dx3s

              Comment


              • #22
                tips og triks er ikke for urelevante spørsmål... lag en tråd...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Magnus89 View Post
                  tips og triks er ikke for urelevante spørsmål... lag en tråd...
                  Hvorfor det? Er jo sikkert mange andre som også lurer på det... Siden det er relevant til det du har postet så kan du jo bare svare på spørsmålet i stedet for å si at han skal lage en ny tråd...?
                  Team Smallsize

                  Comment


                  • #24
                    Masse gode tips



                    Gå til "Tips" i menyen til venstre!

                    Comment


                    • #25
                      Keen på hopp?

                      Halla, lagde denne guiden til hopp. Mange jeg har snakket med lurer på hvordan man lager bra hopp så jeg har tatt noen bilder osv. Skissen er tekstet på engelsk, håper alle kan språket :wink: .

                      Du bestemmer selv størrelsen på hoppet. Lengden på sponplata(chipboard) eller finerplata hvis du heller vil bruke det bestemmer lengden på hoppet, bredden bestemmer høyden. Vil du ha et spretthopp, så må du ha stor stigning :? . Det jeg brukte var:

                      -Noen plankestumper (alle over 1m)
                      -Ett stykk grov sponplate ca. 1.5 * 1 m
                      -Et stykk tynn plate(2*1m)
                      -Spiker
                      -Blyant
                      -Hammer
                      -Godt humør

                      Her er skissen:

                      Rammen:

                      Resultat:




                      Håper dette hjelper dere på vei til ødeleggelse :wink:

                      En film m. hoppet:

                      Comment


                      • #26
                        Hvordan lese motoren utifra pluggen:
                        (dette er kun en indikasjon, men ganske sikker)

                        Bunnen er våt, glødetråden er som ny: Ganske rik, 80% av kraften.
                        Bunnen er bare litt våt, glødetråden begynner å bli grå, nå ligger du veldig nær optimal ytelse.
                        Bunnen er tørr, glødetråden er grå, ingen missfarging. Nå ligger du så nær det optimale at det kanskje er lurt å gi seg.
                        Bunnen er tørr, glødetråden er missfarget, blandingen er for tynn. Rik ut.
                        Bunnen er tørr, glødetråden er ødelagt og missfarget, blandingen er for tynn, fare for motorhelse. RIK!

                        Må forbeholde om forskjell mellom fuel, motor og plugg. Husk å kjør litt før du sjekker for å se forandring.

                        Comment


                        • #27
                          Foringer til HSN

                          De som har erfart at HSN skrur seg inn eller ut under kjøring vet hvor irriterende det er. De av dere som plages med tuning bør sjekke det samme.

                          Nosram og LRP er kjent for dette problemet, men det gjelder andre merker også.

                          Min nødreparasjon i dag var:
                          1. Skru HSN helt ut (til du stå med nåla i hånda).
                          2. Klipp av en bit fuelslange (ca. 0,5mm bred).
                          3. Tre den inn på nåla, sammen med orginal O-ring, eller der den har vært.
                          4. Skru nåla helt inn, og ut igjen i henhold til spesifikasjonene til motoren (nosram .28 evo = 3,75 omdreininger).
                          5. Fortsetter problemet, så hiv på en bit til.
                          (6. Hvis du er nøye på det så erstatter du fuelslange biten med orginal O-ring når du kommer hjem).

                          Fuelslange lenge leve!
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • #28
                            Ikke stramm pluggen for mye, da ødelegger du gjengene
                            kjører Smartech Traveller :P

                            Comment


                            • #29
                              Keen på å teste ut drifting?

                              Kutt til ABS-rør som har litt tynnere diameter enn dekkene dine, så trer du dem på... Kan også bruke brus-flasker... Utrolig kult egentlig

                              Comment


                              • #30
                                Hvis du er uheldig å bøyer antenna på "fjernkontrollen". Så varm det stedet du bøyde, med foreksempel storm lighter, mens du bøyer tilbake( bøy veldig sakte). da knekker ikke antenna. hvis du ikke varmer knekker nesten antenna garantert.
                                kjører Smartech Traveller :P

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X