Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips og Triks

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Et lite tips om du ikke får opp en umbrako skrue er å bruke en avbiter. Da mener jeg ikke at du skal klippe av skruen. Men bruke den som en "tang"
    Attached Files
    .................................................. ......................
    AE RC8 € GS Storm CL-1 Pro € DX3R € DS1015 €
    KO PROPO Ex-10 Helios.

    Comment


    • #62
      batterier

      her er en lite guide om hvordan man fikser problemet med at batteriene detter ut fra batteriholderern som går til servoene.

      1. legg 2,5mm med sammenpakket aluminiums folie i den ''flate'' kontaktenden(den som skal til minus polen)

      2. bruk strips rundt pakka for at de ikke skal dette ut

      3. ta en tang å strekke ut fjerene i bateripakka



      lykke til gjør du alt dette har du ikke dette å skylde på når bilen forsvinner ut i grøfta
      Last edited by _:macgyver:_; 10 April 2009, 16:51. Reason: stave feil
      Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
      Hitec Eclipse 7 QPCM

      Comment


      • #63
        Enda bedre: Kjøp batteripakke
        Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
        Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

        Comment


        • #64
          Batterypack er et must. Men hva med å tape rundt. det tar 2 sek
          .................................................. ......................
          AE RC8 € GS Storm CL-1 Pro € DX3R € DS1015 €
          KO PROPO Ex-10 Helios.

          Comment


          • #65
            Originally posted by OleChristian View Post
            Batterypack er et must. Men hva med å tape rundt. det tar 2 sek
            å et år når du skal ta av tapen for å skifte batterier
            Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
            Hitec Eclipse 7 QPCM

            Comment


            • #66
              Lenge siden noen har svart i tråden her nå så starter opp.

              Vis du har problem med at karesoriene dine sprekker så kan du legge sølv teip eller andre (slitesterke) teiper på insiden av karesoriet.
              Gjør det selv, og har ingen problem med at karesoriet sprekker igjen
              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

              Comment


              • #67
                På side 1.
                2. post. Står det noe om fuelslange trix, bildene er tatt bort. Kan noen forklare hva dette er for noe triks?
                Jeg kan med moderator/admin om og slette denne posten min når det kommer ett svar på det.

                Comment


                • #68
                  Innslagsmuttere, for utslitte plastgjenger - Gamle deler blir som nye...

                  Hallo folkens, deler med dere en 'fiks' eller en metode heller, som har fungert bra for meg når du ender opp med utslitte gjenger i plastdeler.
                  I grunn så er dette ingen 'fiks', men heller en oppgradering av gjengene som er i plasten med innslagsmuttere i messing.
                  Dette er innslagsmuttere tilegnet for å brukes i plast. (Kaller dette for mutter heretter)

                  Jeg har prøvd CA-lim, deler av plast-strips etc som en nødløsninger når du merker at gjengene er på vei til å forsvinne, men etter det så er gjengene som regel borte for godt. Da er denne metoden muligens redningen for å få tilbake gjengene dine.

                  Så om du har deler som ellers er i orden og har såpass med materiale rundt seg til å kunne bli boret opp for gjenge-dimensjonen til mutterne kan delen(e) bli som nye igjen, faktisk om ikke bedre ettersom du nå har en metallgjenger å skru inn skruen i plastdelen.
                  (F.eks for de som har RPM front-støtfanger til Slash, kan disse brukes med fordel ettersom du har en mutter med større gjenge-dimensjon i plasten og vil dermed holde mot støt mye bedre, så langt har disse holdt på min Slash.)

                  Her er det M3 og M4 muttere jeg har brukt (M3/ M4 = faktisk skruediameter innvendig), men de finnes i større dimensjoner også, sånn som M5, M6 osv. Og mindre dimensjoner som M2.0 + M2.5, noe som er skruedimensjoner som er aktuelt for RC også.

                  De har muttere med gjenger (Flenser) (Screwfit) og de som er serratert (Multifit) for å bli presset inn. De som er serratert kan være fordelaktig der du har noe mindre med materiale rundt det originale skruehullet, rett og slett for at de har en mindre ytterdiameter. Hvertfall noe.

                  På det siste bildet ser du hvordan du skrur inn mutteren, du tar bare en annen skrue som ikke er for lang og skrur inn mutteren til ønsket dybde. På M4 har jeg funnet ut at det passer best med ett gjengebor rundt 5.2 mm. Ender du opp på 5.4mm som jeg hadde som den nærmeste dim. for øyeblikket, kan det hende att mutteren følger med ut igjen. Da har du bare på litt CA-lim og du kan mer eller mindre skru ut skruen med en gang og mutteren vil sitte igjen på plass. Men i alle tilfelle, så er det bare å måle i bunnen av mutteren for å finne dimensjonen på gjengeboret du trenger å bruke. For M3 brukte jeg 4.00mm gjengebor.

                  Det som er brukt på bilen er:

                  PS: Kjøper du fra nettsiden deres så må du bestille minimum 1000 stk slik jeg forstår det, men på eBay-siden deres kan du kjøpe de samme mutterne ned til pakker på 25 stk. Som jeg har gjort

                  De har også mye annet snask som muligens kan være aktuelt for hobbyen, om det er bil, båt eller fly/ heli:


                  Her er noen bilder som viser hvordan jeg har reparert plasten på ett 1:10 Traxxas Stampede/ Slash Truggy-prosjekt jeg har bygd opp av gamle deler som hadde en god del utslitte gjenger men ellers var i orden. Dette er bakre bulkhead på bilen (Samme delene for Stampede og Slash 4x4):

                  Click image for larger version

Name:	P1020897.jpg
Views:	1
Size:	62.5 KB
ID:	782235 Click image for larger version

Name:	P1020899.jpg
Views:	1
Size:	64.3 KB
ID:	782236
                  Click image for larger version

Name:	P1020900.jpg
Views:	1
Size:	66.7 KB
ID:	782237 Click image for larger version

Name:	P1020901.jpg
Views:	1
Size:	46.9 KB
ID:	782238
                  Click image for larger version

Name:	P1020902.jpg
Views:	1
Size:	59.7 KB
ID:	782239 Click image for larger version

Name:	P1020905.jpg
Views:	1
Size:	25.7 KB
ID:	782240

                  Håper dette kommer til nytte for andre også
                  Last edited by Bakstad; 28 November 2013, 16:07. Reason: Justering av bilder og linker
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #69
                    Meget fiffig løysing!
                    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Heimelaga View Post
                      Meget fiffig løysing!
                      Helt klart, både for reparasjon og bygging av prosjekter.
                      Dette er kun for plast, må være interessant for de som bygger fly og vil ha gjenger som er plant med underlaget og ikke slår gjennom på baksiden evt.
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #71
                        Noen nye tips i denne tråden?

                        Ved vinterkjøring/vått føre av MT, f.eks Traxxas Revo 3,3 nitro, bør man forsegle servoer, mottaker, batterier på noen måte? Det meste heter jo waterproof, men er det helt sikkert? Leste om ballongtrisket her i tråden.

                        Og ser noen bilder av folk som har fuelslanger rundt kjøletoppen på motoren, regner med at det er beskyttelse. Er det noen guide på det? Hvordan fester man? Tåler det varmen?



                        Edit fant en liten film om fuelslanger for å beskytte toppen; https://www.youtube.com/watch?v=oosNpZE96MM
                        Last edited by TobiasW; 23 February 2015, 23:15.
                        Mvh Tobias

                        Traxxas Revo 3.3 #5309 / Kyosho Inferno MP9e 150a-1700kv / Traxxas E-Revo 1/10 / Kyosho Mad Force Pro / Kyosho Landmax (x)

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X