Announcement

Collapse
No announcement yet.

værste RC opplevelse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilder

    Desverre tenkte jeg ikke på å ta bilde av bilen der den sto under hjulet.
    Men jeg tok et bilde av den etterpå. Omfanget av skader er vanskelig å se på bildet...
    Attached Files
    Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
    OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
    Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

    Comment


    • Da får jeg vel oppdatere min værste RC opplevelse ...

      Det var da jeg skulle starte opp O.S.'n for første gang...

      Gikk fint, motoren starta på tredje "snurren" og gikk feilfritt...

      Men så fant jeg ut at jeg skulle hente noe litt foran flyet, men latskapen slo til og jeg prøvde å ta hånden over propellen som var sånn passe skarp

      FAEN! *Ser på hånda*.. Au.. Jeg blør visst... Og er det en sprekk i neglen eller er det bare meg?

      "Heldigvis" hadde jeg satt opp throttle-cut funksjonen og fikk slått av motoren ca 2-3 sek etter at jeg skar meg.... Tok meg også tid til å skru av mottageren på flyet før jeg gikk inn og fikk litt pleie fra en heller forskrekket mor...

      Etter et kvarters styr med fingeren og en halvtimes skjelving på sofaen (jeg liker ikke sår og blod og sånt) fikk jeg bekreftet sprekken i negla...
      Hvis jeg ser på propellen ser jeg den lille "kjøttbiten" som mangler fra fingeren min...

      Eller lettere sagt .. Au

      BTW; motoren (O.S. 55AX), er absolutt til å anbefale !
      O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
      Kthxbye

      Comment


      • Kjørte 2 landmaxer rundt på et gårdstun. var uheldige, og smallt inni hverandre front vs. front. Det er vel det mest dramatiske jeg har opplevd hittil. Var heldig, bare min bil som fikk et hjuloppheng som var knekkt tvers av.

        Comment


        • Værste rc opplevelse, jeg har nettopp kjøpt meg en baja 5b. ferdig med og kjøre den inn. jeg kjører 2 ganger i veien( Smal vei) så hadde jeg den i passe fart. Så skulle fattern prøve et par runder, mens jeg var nede og henta bensin. Han kjørte rolig, så når jeg kom opp, skulle han "prøve og kjøre fort" Han tar fart, og klarer det fint første gang, 2 gang får han liten sladd på den i toppfart, Dermed fyker den inn i sånn stor stein, som står på siden av veien, Bilen møter med det ene dekket på den ene stein, og resten på den andre steinen så dermed flyr en splint fra dekket ut(flax den ikke dro på fire hjul) så dermed var det bare og sette i splinten og kjøre i gjen. Når hjulet fløy 5 m til værs, var jeg sikker på at 100lappene fløy men neida litt flax må man da ha.

          Så var det mance 21. den gjør 113+ km/t. jeg hadde den i full hastighet, Så kræsjer jeg rett i en sånn strøm kasse som står i veien.. da flytter allt på bilen seg. og da røk det mye, så det var nesten ikke noe og ta vare på.

          og endaen da var det savage 3,5(som tåler så sykt myre i forhold til alle andre rcnitro 1:8 biler jeg har hatt) Kjørte, så lekte jeg litt, røk støtdemperne osv, så tokk jeg fart, skulle håppe på love kanten, dermed henger den seg opp, 15 m unna , så den fyker på håppet feil vei, rett i loveveggen, da var det bare og ta den med til bordet og starte opp på nytt så den tåler alt xD..

          Og mange andre jævlie rc ting som har skjedd, men orker ikke ramse opp alle.
          Det er litt morro og kræsje, og se litt action også da. selv om du kanskje ryker mye. ;p eneste jeg mangler, er at bilen min går opp i flammer.. Da tror jeg jeg hadde begynnt og ledd meg i hjel, fordi det hadde vært komisk, og heller tatt sorgen etterpå hehehe.


          Sikkert mye skrive feil. men mne

          Comment


          • For 1 år siden kjøpte jeg en HPI MT2 av fettern til mor mi, han har også en LST2. Jeg hadde greid og starte den å alt det, men var ganske ny så jeg dro på en skole (li Skole) før den ble bygdt på nettopp. vel det var utrolig mye plass der og kjøre på også er det en flerbruks hall rett ved siden av. jeg ga bånn pine mot hallet og hadde tenkt til og sladde noe sjukt, men den ville ikke så den fortsatte rett mot en bil, et menneske og en brtong vegg i 60kmt+, den greier og unngå bilen og fortsetter rett mot han mannen, dermed så hopper han over bilen så bilen smeller rett inn i betongveggen. der stopper den og motoren dør. jeg tar den med bort til et bord og sjekker skadene, vel en knust bensin tank, potta falt av, og knakk den ene skrua som tilhører støtfanger tvert av. men greide og fikse bilen igjen og hadde mye gøy med den i et halvt år nå er den helt på tryne og skal skaffe meg en ny nitro bil til konf i august, vet ikke hvilken men står mellom, T-maxx, Revo, Jato, Lst2 og losi muggy...
            HPI MT2 - BSD Racing 4wd 1/8 -

            Comment


            • Hmm, lenge siden jeg har skrivd noe her nå... Dette skjedde vel rett før Ultima'n min blåste en motor.. Jeg og en kamerat herja rundt på en grusplass, han tok piruetter i revers med Savage 25 sin... Så tenkte jeg ''Min går jo som faen, så nå skal jeg sladde RUNDT han igjen'' Joda, det går greit noen runder, helt til jeg tar fart fra ca 50m og prøver igjen, da retta han opp bilen, ga full gass mot meg og vi fronta, Ultima vs Savage er et rått parti.. Så da satte jeg meg ned med den bøyde Ultima'n og tenkte ''Hva gjør jeg NÅ?'' Joda, satte chassiplata på kneet, dro til på begge ender og retta den opp, Kjørte videre ;D Men nå kan han bare prøve seg, for nå har jeg Savage XL ^^,
              sigpicMorten Nilsen 1989
              Har mye rart innen RC..

              Comment


              • Var ute i dag og kjørte i et stort sandtak hvor det er en del hauger og sletter på.
                ga maks med bilen etter en guttunge på kross sykkel, ble litt uopmerksom et lite øyeblikk, og så ikke haugen med gammel oppreven asfalt som lå der.
                bilen gikk fra maks til 0 på 1,5 meter oppover og en halvmeter tilbake, sammen med en salto og noen pirruetter.
                bilen landet på hjulene igjen, men bærebroa på den ene siden var knekt tvert av.
                kjipe saker, kjørte bare en kvart tank.
                _-=jauda=-_
                Stian Tronstad('87)
                TT Mta-4 s28

                Comment


                • Au!!!!

                  Hei jeg er en gutt på 14 år som har vert litt UFORSKIKTIG/UHELDIG
                  Jeg var en iverrig filmer av rc men en dag så skulle jeg ha noen gode filmvinkler. det kom en bil mot hoppet og like før hoppet går kamerat tom fo strøm. Det blir svart...
                  Plutselig kjenner jeg noe treffer leggen min. obs.... var vist en byggy det.
                  Leggen min var ikke så veldig pen noen dager senere.
                  var bare glad at at ikke var en 1/5 skala bil

                  jeg har selv hoppet på meg selv et par ganger.
                  men, ikke i så stor hastighet
                  E-rvo med novak hv 6.5 og nihm baterier

                  Comment


                  • Originally posted by prepran View Post
                    Hei jeg er en gutt på 14 år som har vert litt UFORSKIKTIG/UHELDIG
                    Jeg var en iverrig filmer av rc men en dag så skulle jeg ha noen gode filmvinkler. det kom en bil mot hoppet og like før hoppet går kamerat tom fo strøm. Det blir svart...
                    Plutselig kjenner jeg noe treffer leggen min. obs.... var vist en byggy det.
                    Leggen min var ikke så veldig pen noen dager senere.
                    var bare glad at at ikke var en 1/5 skala bil

                    jeg har selv hoppet på meg selv et par ganger.
                    men, ikke i så stor hastighet
                    Synd at kameraet gikk tomt skulle likt å se det
                    Tamiya TL01
                    Kyosho Giga Crusher SF(selges)
                    HPI Baja 5b v2.0

                    Comment


                    • Jeg bygde et fly for 10 år siden. En trainer med 140cm vingespenn, høyde/throttle/stabilisator - altså et skikkelig "nobrainer"-fly. Hadde aldri flydd før. Startet opp motoren på 4 kubikk og skrudde på tomgangsnåla til den gikk fint. Så fikk jeg propellen i gresset og motoren stoppet.

                      Ny start - bestemte meg for å skru på tomgangsnåla igjen. Tomgangsnåla var plassert foran sylinderen bare 15-20 mm bak den roterende propellen. Propellen lagde 2 tydelig trekantformede sår i min venstre pekefinger og langfinger. Sårene var dype nok til at det rant arterieblod - dvs man så pulsen i blødningen. Fingrene var dauslåtte, så jeg hadde ikke så vondt, så jeg bandasjerte fingrene, og forsøkte like godt en gang til, men da var heldigvis startbatteriet tomt.

                      Selv om skaden ikke var alvorlig, så blødde det friskt, og stoppet ikke uten videre. Måtte til legevakten, og sydde 5 sting på hver finger. Har fortsatt 2 stygge arr.

                      Flyet har jeg solgt, tror det var i lufta ca 10 sekunder med meg bak spakene.

                      - Øivind
                      Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

                      Comment


                      • Nå ble jeg dårlig
                        jeg måtte ikke sy, for det stoppa å blø etter en halvtime...
                        Jeg undervurderte kraften i tingen ganske mye...
                        O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                        Kthxbye

                        Comment


                        • Originally posted by jorgenms View Post
                          Jeg og en kompis var ute og kjørte med hver vår Stampede VXL for et par uker siden. Vi fant en morsom plass hvor det var en slags bane, og vi kjørte bare rundt og rundt på denne. Det var en liten skråning vi kjørte opp og rundt en parkeringsplass så vi kom ned til starten av skråingnen igjen. Men fra der vi stod så så vi ikke helt hvor bilen var da den var i bånn av skråningen. Jeg bare ga på, og regnet med at det ville gå bra, og det gjorde det ganske mange runder, helt til bilen plutselig ikke komm opp skråningen der den burde. Dette syntes jeg var litt rart, med tanke på at jeg ihvertfal hadde 60km/t inn mot skråningen........!

                          Da jeg gikk ned for å se så fant jeg bilen med nesa først planta godt inn i en forholdsvis stor betongkloss. Endte med at hele forstillinga røyk. Shocktower, bulkhead og hele chassisplata knakk tvert av. Kosta med 550,- kr i deler....
                          Trodde dine værste øyeblikk var da du ødela et par tre vxl-esc'er fordi du skulle kjøre på vintern, eller da du glemte 2 lipoer på 4200 mah og 8000mah i bilen så de ble ødelagt

                          Comment


                          • Har flere:

                            1. Plantet min gamle Ofna Monster Blazer i en løyktestolpe i over 50Km/t, hele fremre hjuloppheng gikk til H.

                            2. Feilberegne highspeed pass med en mildt sagt Hissig BlackJack 26 BL båt, endte med fronten rett i fjellveggen, utrolig nok var det kunn mindre skader som lett kunne fikses med epoxy.

                            3. Noen dager før jeg plantet BlackJack'en i fjellveggen holdte det samme på og skje, fikk slengt ned leggen min, men skal love dere at selv en lett 26" båt i glassfiber gjør satans vondt når det treffer leggen i godt over 40Km/t.

                            4. Ikke meg, men var fattern og jeg var med. Ute og fløy med en gammel høyvinget trainer, utrolig flott og stabilt fly. Kom over rullebanen og skulle ta en omvendt Immelmann for og komme rett mot stripa før landing. Feilberegnet med 2m og turen endte med nesa plantet dypt ned i jorda.

                            Comment


                            • stopp da din dumme maskin!!

                              tenkte eg sku bidra me no' på denna trå'n

                              va ute å kjørte på ein SVÆRA område (stura i øygarden) med infernoen. gjekk jo veldig bra det så eg lot lillebrorn prøva beistet (han kjører tross alt berre nikko til vanlig), ba fyren vere forsiktig siden han ikkje er vant med slike krefter, så fekk han kjøra. gjekk sabla bra til å byrja med og bilen oppførte seg ikkje unormalt. etter en stund når han hadde fått "feelingen" sa eg at han kunne prøva å klampa gassen litt, han gjorde det og bilen ga gass, men på slutten av strekket sku han bremsa..... zero reaksjon, bilen fløy avgårde (heldigvis var området enda lengre enn strekket), eg såg at bilen ikkje responderte på kontrollen, så eg dro kontrollen ut av nevane på gutten (skrekkslagen som han va) og slo den av. i samme sekund som bilen begynnte å bremse begynte bilen å sladde (da den nå kjørte på laus grus og gras), traff en stein, tok en salto og landa på taket og kubba.

                              det bakre av støtdempertårna vart bøyd så eg måtte benke det, men ingen større skader va skjedd.

                              TAKK Gud for FAIL-SAFE
                              Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                              Comment


                              • Originally posted by crazycarboy View Post
                                TAKK Gud for FAIL-SAFE
                                Merkelig att ikke fail safen slo inn når du fikk dorlig kontakt mellom radio og motaker...
                                Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X