Announcement

Collapse
No announcement yet.

værste RC opplevelse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    joa men sånn blir det da når klubbkassa er tom...
    mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

    Comment


    • #17
      Hehe, mye morsom lesing

      Har vel ikke noe skikkelig heftige greier på samvittigheten min, men en liten episode var det jo...

      Skulle ut å fly gee-bee'n og satt i batteriet for å ta meg en tur. Alt var jo bare fint, helt til flyet plutselig sluttet å lystre ca. 20 meter over bakken... Merkelig tenkte jeg, før jeg bare så hundrelappene fly avgårde. Ikke noe fint syn altså, da det ikke vokser penger på treet i hagen min. Så flyet planta seg skikkelig greit ned i kunstgresset på fotballbanen, med nesa først selfølgelig... Hele fronten gikk jo at skogen, moste den skikkelig. Men heldigvis er dette et lett depron (ikke 100% sikker på materialet) fly, så dette løste seg overaskende bra med masse varmepistol lim, propell og motoraksling.

      Det som skjedde var at det ble dårlig kontakt mellom deans pluggene, som igjen førte til en smule dårlig kontakt mellom meg og flyet... Kan du si.

      Flyet flyr nå enda det, med litt ekstra vekt i nesa
      # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

      Comment


      • #18
        Da jeg var konfirmant i 91', så kjøpte jeg min første rc bil for komf pengene.. Min foreldre ville ikke kjøpe rc bil til meg så da måtte jeg ordne opp sjøl
        På Mandags morra etter konfen står jeg utenfor sjappa og venter på eieren av butikken...
        Gleden var stor da jeg kunne gå inn i butikke å handle meg en sprett ny bil.
        Valget falt på en Kyosho Pug 205GTI med fwd i 1:12 (detter er nå en samlerbil hvis du greier å få tak i en:wink
        Til å være en orginal bil så gikk denne bilen ganske bra (gikk vel like fort som en Tamiya BigWig med Technigold og 8.4 batteri som kameraten min har/hadde).
        HUsker en gang så la jeg 2 svarte 2.5m lange børne spor foran mine foreldres garasje-aks JA:mrgreen:.
        Kjørte vel med den halve sommeren, inntil en dag jeg skulle ut å kjøre litt....
        Jeg kjørte oppover en litt lang slak bakke med en fin slak sving i.
        Midt i bakken, mens bilen går for fulle mugger så mister jeg signalet og bilen forsetter oppover bakkken.
        Bilen hadde en fin sving som fulgte svingen så jeg håpet på at den skulle treffe gressplenen som var etter svingen, ca 50 meter fra der jeg stod..
        MEN neida, den hadde truffet murveggen som stod rett ved siden av plenflekken..
        Øyne var tårevåte:-( når jeg fikk se bilen...
        Bilen var konstruert slik at den hadde en metall chassis plate under med en radioplate oppe som var holdt frahverandre med avstans stykker og bærearm fester..
        Avstand stykkene i plast hadde takka for seg og det samme hadde 2 av hjulopphengs festene...
        Forsøkte å bestille deler fra Japan med tilogmed de hadde ikke deler til denne:-(
        Bilen har jeg enda i en skuff, sammen med en delebil som jeg skaffet fra Australia gjennom Tamiyaclubben..
        Planen er å renovere denne når jeg får tid..

        Bilen er en slik en: http://www.tamiyaclub.com/showroom_m...d=25392&id=470
        Du fikk den også i en Honda CRX utgave....

        Forresten hvis noen har en slik bil vil jeg gjerne kjøpe den:wink:

        PS: Du å fort tia går, 15 år + siden jeg har kjørt med Puggen...


        Mvh Richard
        Masse Tamiya...... DX3.0
        http://www.norcc.com/

        Comment


        • #19
          hmm

          Har ikke hatt dem værste opplevelsene, men en lånt sonic på langt over metern og 26 bensin motor. Var det ikke morro å miste totalt kontroll med skuta. Heldigvis låste den seg i full sving. Men tanken i slike båter er stor og sirklene nærmet seg fort land med masse steiner. Jeg hoppet i hente båten med 4hk Klarte på et mirakuløs måte å treffe skuta i sia og " gripe " den. Men det er etterpå man tenker på hvor galt det kan gå... F eks proppelen på denne skuta er liksom ikke sløve... En finger er barnemat Feilen var at eier har jalla kontakter i radioboksen

          En annen gang var en av mine første seilfly på ekeberg sletta med skikkelige nica celler med tyngde i. Lippo var bare drømmen den gang... Etter å å kjeda seg lenge tenkte jeg skulle være sjef å ta min første loop... Ha ha glem det, vingene knakk sammen som et skikkelig klapp... Og så kommer egentlig konge kommentaren jeg egentlig forundrer meg over eksisterer...jeg skriker SE OPP..... Hmmmm verdens mest idiotiske ting å si når noe kommer fallende ned fra oven. Flyet hadde vel en høyde på over 70 meter tenker jeg og den var på god fart mot noen mennesker som spilte forball...Tror hele gjengen stoppet opp å glodde lenge opp i lufta..... Den traff midt i fotball banen... Eneste som var helt var vel batteriene...Måtte grave opp mesteparten av fronten... Men det gikk bra da..phuuuuu.... Etter den opplevelsen meldte jeg meg inn klubb.....
          sigpic
          http://www.kyosho.no/

          Comment


          • #20
            Jeg hadde kjøpt ny hitec sender i den lokale sjappa. Satte utstyret i Goldberg sin extra 300, 174 i vingespenn. hadde en 2 sylindret os 120 i. hadde fløyet d et par turer, gikk som hakka møkk. Så tok jeg av for nåk en runde. Rett etter takeoff så tok d ut. Full fletta rett i gullerot åkeren. Halepartiet bak var helt. Leverte inn radioen, og joda.. Den var d feil på... Det var kipt.
            :wink:Jan Olav Grannes fra Sandnes født i 1989
            Inferno MP 7.5 sport, BMW 320i 1:1

            Comment


            • #21
              Så var det gubben som lå flatt jern i lav lo-paze 1 meter over stripa på ryggen ....som plutselig måtte klø seg i rævva..........

              Dette var en spantebygd Pitts fra Pilot... en svær en med masse balsa.
              Tor Arne Nicolaisen GMBK

              Lei av å knuse motstandere!

              Comment


              • #22
                Også var d en gang min egen feil. Nytt fly, christen eagle med en 108 i.. Var veldi nytt, fløy inverted og stupte mot stripa for å ta an lowpass opp ned. Var ikke så mye utslag som jeg trodde og endte med å grave motoren opp av molda og trø det som var igjen i søppeldunken.
                Last edited by radio-jano; 28 December 2007, 23:58.
                :wink:Jan Olav Grannes fra Sandnes født i 1989
                Inferno MP 7.5 sport, BMW 320i 1:1

                Comment


                • #23
                  Min verste rc-opplevelse var i sommer, da jeg kjøpte en Savage X 4.6 RTR hos min lokale hobbyforhandler, til kroner 6000!
                  Eller rettelse; et par dager senere da jeg skjønte hvor mye jeg kunne spart på å bestille fra utlandet........ : (

                  Eller har jeg hatt et par havarier med min Speed bazooka...
                  Yamaha Aerox

                  Comment


                  • #24
                    Verste opplevelse; skru ut pluggen for å sjekke om Savagen var flooda. Si til min nevø at han måtte passe seg for nitro-sprut, mens jeg selv stapper tryne nedi motoren og trykker på rotostarten. FY FAEN DET SVEI! Og til dem som lurte, ja den var flooda...så til de grader!!! Nitro rett i øye, sto 30min under rennende vann med øyet etterpå. Øyet var fortsatt illrødt dagen etter. Følte meg litt som en molbo ja
                    Hans Olav Seljeskog -77 sigpic
                    [ Savage X RTR F4.1 + X SS K4.6 + 4-tec .15]
                    [ Spektrum DX3.0 ]

                    Comment


                    • #25
                      Verste opplevelsen var da jeg var ung og dum og kjøpte meg nitro bil.
                      Aldri kjent så vond stank jeg...

                      Comment


                      • #26
                        Hehe den var stygg, blir nesten som når far og sønn skal på MC tur men har bare EN hjelm og da får jo sønnen den.

                        Comment


                        • #27
                          Siden vi snakker om ulykker med RC her så kan jeg nevne et lite tips om en mekanisk failsafe du kan lage selv.

                          Du setter en strikk som står i spenn mot bremseretningen til throttleservoen. Om bilen mister batterispenning så vil strikken dra servoen mot bremsen og sette motoren i tomgang. Du vil nok bruke ørlite mer strøm på at servoen motvirker strikken. Men den har faktisk reddet meg en gang når det var dårlig kontakt med batteriet.
                          sigpic
                          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by type0 View Post
                            Siden vi snakker om ulykker med RC her så kan jeg nevne et lite tips om en mekanisk failsafe du kan lage selv.

                            Du setter en strikk som står i spenn mot bremseretningen til throttleservoen. Om bilen mister batterispenning så vil strikken dra servoen mot bremsen og sette motoren i tomgang. Du vil nok bruke ørlite mer strøm på at servoen motvirker strikken. Men den har faktisk reddet meg en gang når det var dårlig kontakt med batteriet.
                            Men den vil ikke hjelpe mot dårlig signal, for da går jo servoen av seg selv.
                            Det sikreste er vel å ha en orntli fail safe

                            Mr. Kyosho
                            [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
                            [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
                            [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Mr. Kyosho View Post
                              Men den vil ikke hjelpe mot dårlig signal, for da går jo servoen av seg selv.
                              Det sikreste er vel å ha en orntli fail safe

                              Mr. Kyosho
                              Den skal fungere i tillegg til den elektroniske failsafen. Når bilen mister batterispenning så vil ikke den elektroniske failsafen virke og dra servoen tilbake. Og strikken vil ikke hindre katastrofen om signalet blir dårlig. Så man bør ha den elektroniske failsafen uansett.

                              Som jeg sa så beskytter dette kun bilen når batterispenninga bortfaller.

                              Edit: Dessuten vil jo strikken gi mer bremsemoment da den "hjelper" servoen med å koble inn bremsene (ikke mye, men fortsatt)
                              Last edited by Motörhead; 2 January 2008, 13:59.
                              sigpic
                              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                              Comment


                              • #30
                                Det finnes jo fail safe som kutter ved lav batterispenning.

                                Mr. Kyosho
                                [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
                                [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
                                [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X